Jer med hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.226 visninger
40 svar
0 synes godt om
9. december 2010

lisesp83

Hvordan reagerer jeres nytårsaften?

Og hvad gør i evt for at berolige dem?

Vi har hvalp dette år, hun er lige knap 5 mdr, så hun har ikke oplevet det før, så det blir spændende hvad hun siger til det..

Her er lige et billede af hende.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Kay

lisesp83 skriver:

Vi har hvalp dette år, hun er lige knap 5 mdr, så hun har ikke oplevet det før, så det blir spændende hvad hun siger til det..

selvfølgelig ligger der meget i hvad hunden selv syntes... men lige som med børn... hvis mor skriger når hun ser en edderkop, ved barnet at den er farlig...

så i følge mange hunde psykologer, kan man opmuntre valpe til at kunne lide fyrværkeri, hvis man selv agere glæde ved lyden... og roser for rolighed osv.  det hjalp på mine forældres hund

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

lisesp83 skriver:

I vores familie får et par af hundene noget beroligende hos dyrlægen, så de sover det meste af aftenen

Anmeld

9. december 2010

Isabella_mor

min hund har bare hygget sig. vi går ikke ud og fyrre skyts af eller noget.. og vi har en lukket gård hvor vi kan gå tur med ham så vi er i "sikkerhed" og så er vi jo i lejligheden hele aftenen og laver ting vi plejer at lave,, 

men nogle hunde reagere meget kraftigt på lydene og sådan og vælger at give dem noget beroligende, det finder jeg dog ikke nødvendigt at give uden at have set hvordan hunden reagere, så evt. køb nogle beroligende tabletter og hav dem liggende, og så se i dagene op til nytår, (der er jo altid nogen der tyvstarter på fyrværkeriet) og så kan i give hunden den anbefalede dosis, og så skulle problemet være løst.. evt lige tage en snak med din dyrlæge   det koster ikke noget at spørge jo  

Anmeld

9. december 2010

Pia.

Jamen ingen hunde er født bange .... så det er bare op til jer at træne ham i at det er ikke farligt.... selve nytårs aften ville jeg lufte sidst på eftermiddagen og så lade hver at søge ud med ham i løbet af aften...

- Hvis du/I er bange bliver han det også...

I løbet af de næste par uger, vil der med sikkerhed være nogen der har anskaffet sig noget krudt, så kan I se hvordan han reagere. Hvis han viser angst for det, kan man få piller hos dyrlægen og du kan også købe en cd med lyde fra nytårsaften...

Alle hunde bør være under opsyn sådan en aften - ingen hunde alene hjemme nytårsaften...

Knus Pia.

Anmeld

9. december 2010

lisesp83

Baagøe skriver:

I vores familie får et par af hundene noget beroligende hos dyrlægen, så de sover det meste af aftenen

Er ikke meget for medicin fra dyrlægen, for det fik vores gamle hund, og den gik ind i alting, og var stadig rigtig bange. Den blev først normal efter flere dage, det var så synd for den.

Anmeld

9. december 2010

Meilby

Har oplevet samme problem med beroligende til vores gamle hund - den blev helt skør af det, og blev ikke mindre bange

Anmeld

9. december 2010

lisesp83

Pia. skriver:

Jamen ingen hunde er født bange .... så det er bare op til jer at træne ham i at det er ikke farligt.... selve nytårs aften ville jeg lufte sidst på eftermiddagen og så lade hver at søge ud med ham i løbet af aften...

- Hvis du/I er bange bliver han det også...

I løbet af de næste par uger, vil der med sikkerhed være nogen der har anskaffet sig noget krudt, så kan I se hvordan han reagere. Hvis han viser angst for det, kan man få piller hos dyrlægen og du kan også købe en cd med lyde fra nytårsaften...

Alle hunde bør være under opsyn sådan en aften - ingen hunde alene hjemme nytårsaften...

Knus Pia.

Mange tak for svar Pia.

Vi er altid hjemme den aften, for vi har altid haft dyr. Så hos os giver det sig selv..

Jeg tror det er rigtigt det med, at hvis vi reagerer på lydene osv, jamen så gør det også. Så vi skal nok vise hende at det ikke er farligt, ved at være som vi plejer.

Hvordan reagerer dine hunde?

Anmeld

9. december 2010

Nemesis

Vi har to hunde. balder har altid været ligeglad men vi ved ikke med Freja for hende har vi ikke haft etår endnu. vi håber da at Balders ro vil smitte af. nu er det så første gang vi ikke skal være hjemme til nytår så måske det også betyder noget at hundene skal være et fremmed sted.Sisse som skriver på iPad og ikke kan få smileys til at virke....

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

lisesp83 skriver:

Er ikke meget for medicin fra dyrlægen, for det fik vores gamle hund, og den gik ind i alting, og var stadig rigtig bange. Den blev først normal efter flere dage, det var så synd for den.

Nej, så kan jeg godt forstå jeres bekymring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.