Jer med hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Low

lisesp83 skriver:

Hvordan reagerer jeres nytårsaften?

Og hvad gør i evt for at berolige dem?

Vi har hvalp dette år, hun er lige knap 5 mdr, så hun har ikke oplevet det før, så det blir spændende hvad hun siger til det..

Her er lige et billede af hende.

Sød lille vuf du har dig .

Jeg har 2 hunde på 3 og 2 år. Den ældste hund klarede første nytårsaften super godt men de andre gange der har hun ligget stille og rystet og savlet vildt meget. Den anden tager det pænt det har hun hvert fald gjort indtil nu. Men jeg giver dem ikke piller fra dyrlægen da jeg ikke synes det er slemt nok til det for de slapper nok af. Jeg prøver bare på at gøre det så hyggeligt som muligt for dem med stort ben og tæpper og så må de ligge i sofaen og så er der ekstra nusning til dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

lisesp83

Low skriver:

Sød lille vuf du har dig .

Jeg har 2 hunde på 3 og 2 år. Den ældste hund klarede første nytårsaften super godt men de andre gange der har hun ligget stille og rystet og savlet vildt meget. Den anden tager det pænt det har hun hvert fald gjort indtil nu. Men jeg giver dem ikke piller fra dyrlægen da jeg ikke synes det er slemt nok til det for de slapper nok af. Jeg prøver bare på at gøre det så hyggeligt som muligt for dem med stort ben og tæpper og så må de ligge i sofaen og så er der ekstra nusning til dem

Mange tak

Vi gør nytårsaften som alle andre almindelige aftener. Vi har købt et lækkert ben til hende, og så lader vi tv stå tændt og går rundt som normalt. Det skal nok gå.  

Anmeld

10. december 2010

lisesp83

tjm skriver:

Altså min mors hund reagere meget på det, han udviser stor frygt og alt det der, men det så os fordi hans tidligere ejer har ynket ham hvergang der kom et knald og han blev forskrækket..

Diablo derimod - har dog kun oplevet en lille smule, (da han ikke er et år endnu), men han vender sig om og glor med hovedet på sned så det ligner han er ved at vælte omkuld fordi han gør det med hovedet :') også kan han en enkelt gang eller 2 komme med et bæf og en gøen. Men han udviser ingenting på at han er bange, han beskytter bare mig og min forlovede..

Vi ynker ikke vores hunde da det er det dummeste at gøre..
At give vores hund afslapningsmidler - piller fra dyrlægen var en stor fejl vi gjorde med min mors hund, han var ikke bedøvet eller noget, og han slappede slet ikke af selvom han var på de piller... Han derimod farede rundt i huset og pissede hvor han kunne komme til..

Diablo vil vi lade tvivlen komme til gode... Men er dog meget spændt, men vi skal være hos svigerfamilien og Diablo kommer selvfølgelig med og skal være sammen med svigerforældrenes hunde som er en labrador F1 på 5år og en Grand D. på 1år så er RIGTIG spændt...

Hold nu op, hvor er de hunde skønne

Jeg generelt kan godt lide nytårsaften, denne gang er det så bare med baby og baby-hund.

Jeg har bare så ondt af dyrene denne aften, så vil selvf gerne gøre mit til, at vores hund har det godt.

Tak for dit svar

Anmeld

10. december 2010

lisesp83

Maria-s skriver:

Ihh hvor er han lækker.

Ja jeg tror altså også vi bruger godbid tricket. Så håber vi det virker. Man kan nok ikke helt undgå at de er bange, men man kan måske hjælpe lidt til, at de føler sig trygge osv.

Tak for svar

Anmeld

10. december 2010

Dinna88

hunde er muligvis ikke født bange, men det er altså ikke KUN jer der påvirker ham. Hvis I vælger at gå med ham på dagen, så han kan samle indtryk, så hold jer fra andre hunde, da de jo evt. kan blive bange. Min søsters hund er HAMRENDE bange for brag, vi må ikke en gang lave tyggegummibobler når han er der, og det er bestemt ikke nogle mennesker omkring ham der er skyld i det. 

Anmeld

10. december 2010

lisesp83

Dinna88 skriver:

hunde er muligvis ikke født bange, men det er altså ikke KUN jer der påvirker ham. Hvis I vælger at gå med ham på dagen, så han kan samle indtryk, så hold jer fra andre hunde, da de jo evt. kan blive bange. Min søsters hund er HAMRENDE bange for brag, vi må ikke en gang lave tyggegummibobler når han er der, og det er bestemt ikke nogle mennesker omkring ham der er skyld i det. 

Det er sku nok rigtigt det du skriver.

Vi tager hende med i hundeskoven om eftermiddagen, sammen med min farfars hund, som ikke er bange for en prut.

Så vi kan køre hende lidt træt.

Tak for svar

Anmeld

10. december 2010

Dinna88

Det er sku nok rigtigt det du skriver.

Vi tager hende med i hundeskoven om eftermiddagen, sammen med min farfars hund, som ikke er bange for en prut.

Så vi kan køre hende lidt træt.

Tak for svar

Det lyder som en rigtig god idé. Hver gang der er et brag kan i jo prøve at distrahere hende, så hun knapt nok opfanger det. Men det er vigtigt at I ikke "pusler" om hende, at I ikke bliver sådan helt..... "åhh, lille hundi, kram kram kram," for det hjælper ikke. Jeg mener det var min søster der fik det at vide ved dyrelægen, da de havde deres hund til læge fordi han har det som han har det. 

Det var så lidt  -  Og beklager at jeg skrev "ham" i det tidligere indlæg, haha!

Anmeld

10. december 2010

lisesp83

Dinna88 skriver:

Det lyder som en rigtig god idé. Hver gang der er et brag kan i jo prøve at distrahere hende, så hun knapt nok opfanger det. Men det er vigtigt at I ikke "pusler" om hende, at I ikke bliver sådan helt..... "åhh, lille hundi, kram kram kram," for det hjælper ikke. Jeg mener det var min søster der fik det at vide ved dyrelægen, da de havde deres hund til læge fordi han har det som han har det. 

Det var så lidt  -  Og beklager at jeg skrev "ham" i det tidligere indlæg, haha!

Det gør ingenting. hehe.

Ja jeg har også hørt, at man slet slet ikke skal pylre, for så ved de straks at det er farligt, og at man gerne må være skide bange og ryste.

Anmeld

10. december 2010

Dictes mor

Jeg er ejer af et styks meget nervøs hund, så vi holder nytårsaften i sommerhus langt væk fra brag og truttelut, for hun kan gå helt i panik. Og det er bestemt ikke fordi jeg ikke har prøvet at træne hende i det, men hun er meget nervøs af natur, så selvom det er blevet meget bedre, så bliver det aldrig helt godt. Hun er border collie og de er ofte meget nervøse hunde. Det ligge ikke til din hunds race at være meget nervøs, men jeg ville alligevel teste det og arbejde med den op til nytårsaften. Prøv at vende den til høje lyde, og så sørg for, at den kan have en værelse, hvor der kan være trukket for, så den ikke kan se alle lysglimtene, da det faktisk ofte er dem, de reagerer på, og så er det vigtigt, at I lader som ingenting, når der bliver fyret af, ikke noget med at springe op og blive forskrækket eller vild og juble, for det kan forstærke en eventuel reaktion fra den lille mus. Lad som ingenting, og for guds skyld, så må ikke en ynke eller pyldre om den, hvis den skulle blive bange, da det forstærker reaktionen meget, hvis I ynker den, så vil den tro, at det jo er rigtigt nok at det er farligt. Der bliver jo fyre fyrværkeri af i dagene op til nytårsaften, så kan I jo se allerede der, hvordan den vil reagere, og så kan I jo tilpasse det hele efter det. Men det er en god ide med et rum, hvor den kan gå for sig selv, og lad nu være med at tage den med ud kl. 24 og i det hele taget lade den blive alene tilbage når det er allerværst med fyrværkeri. Det er lidt ærgeligt at gå glip af fyrværkeriet, men det handler trodsalt om et lille væsen, der kan risikere at blive meget bange alene tilbage

Anmeld

10. december 2010

Dictes mor

Dinna88 skriver:

Jeg vil sige, jeg er slet ikke enig i det med at hunde ikke er født bange, det er muligvis korrekt, men nogle er mere nervøse end andre, og de kan godt være født nervøse, så er det så op til avler såvel som ejer og omgivelser at give hunden gode oplevelser, så den kommer over sin nervøsitet. Og så er det stor forskel på racer, nogle racer er nervøse, mens andre slet ikke er. Det er jo alt efter, hvad de forskellige racer tidligere er blevet brugt til og dermed hvilke egenskaber man har villet fremavle i dem. Og det her er ikke bare noget jeg skriver, men noget jeg har lært i min træner-uddannelse. Der arbejder vi meget med adfærd og racekendskab

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.