Jer med hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

lisesp83

Kay skriver:

selvfølgelig ligger der meget i hvad hunden selv syntes... men lige som med børn... hvis mor skriger når hun ser en edderkop, ved barnet at den er farlig...

så i følge mange hunde psykologer, kan man opmuntre valpe til at kunne lide fyrværkeri, hvis man selv agere glæde ved lyden... og roser for rolighed osv.  det hjalp på mine forældres hund

Mange tak for dit svar.

Ja man skal nok lade vær med at vise, at det er noget man skal være bange for. Og så opføre sig som var det en helt alm aften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Pia.

Ej undskyld så kalder jeg hende for en ham når du havde skrevet hende.... En fin pige er det jo

Mine hunde tager det rigtig pænt - de er ikke bange for noget, nogen af dem... Men vi er også altid hjemme ved hundene - for måske er de trygge netop fordi vi er her...

Knus Pia.

lisesp83 skriver:

Mange tak for svar Pia.

Vi er altid hjemme den aften, for vi har altid haft dyr. Så hos os giver det sig selv..

Jeg tror det er rigtigt det med, at hvis vi reagerer på lydene osv, jamen så gør det også. Så vi skal nok vise hende at det ikke er farligt, ved at være som vi plejer.

Hvordan reagerer dine hunde?

Anmeld

9. december 2010

lisesp83

Pia. skriver:

Ej undskyld så kalder jeg hende for en ham når du havde skrevet hende.... En fin pige er det jo

Mine hunde tager det rigtig pænt - de er ikke bange for noget, nogen af dem... Men vi er også altid hjemme ved hundene - for måske er de trygge netop fordi vi er her...

Knus Pia.

Det gør ingenting. Men ja, det en fin lille pige

Vi  for at hun kan "nøjes" med trygheden fra os.

Anmeld

9. december 2010

JustMe

Vores var ikke bange det første år, men blev det 2. år. Nu er vi begyndt at give en godbid hver gang, der kommer et knald. Så i stedet for at blive bange, kommer han i stedet straks over for at se, hvad godteposen gemmer

Anmeld

9. december 2010

lisesp83

JustMe skriver:

Vores var ikke bange det første år, men blev det 2. år. Nu er vi begyndt at give en godbid hver gang, der kommer et knald. Så i stedet for at blive bange, kommer han i stedet straks over for at se, hvad godteposen gemmer

Ej det var ski da en god idé. Tak

Anmeld

9. december 2010

Kloster

Hej.

Vi har 2 hunde. En gammel lab tæve på 9½ år og en han lab på 3½ år. Hannen er total ligeglad, men tæven er rystende bange.

Vi har erfaret at hvis vi bare lader hende være, klarer hun sig allerbedst. Hun vil faktisk helst ligge under min side  af vores seng ell i vores brusekabibe

Vi er ofte hjemme og har gæster simpelthen pga tæven, men har også før haft hende med i byen. Dog synes jeg, det kræver forståelse fra andres side af, at man bare skal lade hende være. Hun gør ikke noget. Ligger bare helt stille, men folk skal lade hende være. Hun hverken tisser, drikker ell spiser denne aften, men hun overlever.

Heldigvis har det ikke smittet af på vores halv ratederet hanhund

Må lige sige, at når vi kommer til nytårs aften (om vi er hjemme ell ude) så får hun en af min mands godt "svedige" t-shirts og ligge med. Det tror vi, kan berolige hende...

VH Kloster

Anmeld

9. december 2010

JustMe

lisesp83 skriver:

Ej det var ski da en god idé. Tak

Det var så lidt Jeg fik ideen, da min kæreste fortalte at deres gamle jagthund fór rundt i huset for at finde "anden", hver gang der kom et brag, haha  Så har jeg bare erstattet "anden" med en nams i stedet

Anmeld

9. december 2010

Peanut

Nu har jeg ikke helt så meget erfaring med det, men da jeg var barn, trænede jeg vores hund med mine forældre med den der hundeprop-pistol, der giver et lille knald..

Men vi var også rolige når der kom høje brag udenfor, altså ingen viste nogen frygt, så det må hunden også have mærket 

Anmeld

9. december 2010

JuelZ

Altså min mors hund reagere meget på det, han udviser stor frygt og alt det der, men det så os fordi hans tidligere ejer har ynket ham hvergang der kom et knald og han blev forskrækket..

Diablo derimod - har dog kun oplevet en lille smule, (da han ikke er et år endnu), men han vender sig om og glor med hovedet på sned så det ligner han er ved at vælte omkuld fordi han gør det med hovedet :') også kan han en enkelt gang eller 2 komme med et bæf og en gøen. Men han udviser ingenting på at han er bange, han beskytter bare mig og min forlovede..

Vi ynker ikke vores hunde da det er det dummeste at gøre..
At give vores hund afslapningsmidler - piller fra dyrlægen var en stor fejl vi gjorde med min mors hund, han var ikke bedøvet eller noget, og han slappede slet ikke af selvom han var på de piller... Han derimod farede rundt i huset og pissede hvor han kunne komme til..

Diablo vil vi lade tvivlen komme til gode... Men er dog meget spændt, men vi skal være hos svigerfamilien og Diablo kommer selvfølgelig med og skal være sammen med svigerforældrenes hunde som er en labrador F1 på 5år og en Grand D. på 1år så er RIGTIG spændt...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. december 2010

Maria-s

Min Balder dreng på 3 år er blevet mere bange jo ældre han er blevet.. Hvorfor ved jeg ikke sådan.. vi har aldrig pylret om ham, men han er bare generelt lidt en pyldrerøv og er bange for alt nyt. (Han kan heller ikke fordrage motorcykler og scootere eller mennesker med hjelm på og det selvom han ALDRIG har haft en ubehagelig oplevelse med dem?? Og det ved jeg for jeg har kendt ham fra han var 5 dage gammel). Så her hvis der bliver skudt af så kommer halen mellem benene og han render nervøst rundt og så hopper han op i sofaen og vel aller, aller helst sidde på skødet og blive beskyttet. Så vi sørger for at gå tur inden det går vildt for sig bytårs aften og så er vi gerne et sted hvor det ikke går fuldstændig amok..

Jeg tror jeg vil prøve den der med godbidderne, det var et skidegodt forslag For han er nemlig supermadglad

Og så lige et billede af min "lille" pylrerøv, selvom jeg desværre ikke lige har et helt nyt billede.. (Han er en "kleine" münsterlænder på omkring 28 kg )

Billede 1 er han få uger gammel

Billede 2 er fra sidste sommer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.