Julesmåkagebagning! MUMS!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Jamen honningkage og pølsehorn? Så er madpyramiden jo klaret! Og i lige måde da!

Det er nemlig lige, hvad den er  Svarer på din mail i aften, for jeg har nemlig taget en meget vigtig beslutning i denne uge! Så kan du gruble lidt over det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

birthee

Kageteenageren skriver:

Hmm... Hvad skal jeg nå? Bum bum...

Jo, jeg tror det blive det her (allesammen mine yndlings)

* Honningkager

* Farmors Klejner

* Mormors Vaniljekranse (igen)

* Pebernødder med chokolade og nødder (igen)

* Juleboller

* Røverkager

* Støbte chokolader

* Marcipan- og nougatkonfekt

* Æbleskiver

Så tror jeg heller ikke jeg skal nå mere!

Deler du opskriften ud på pebernødder med chokolade og nødder??? Og hvad er røverkager???

Anmeld

9. december 2010

CamillaSoefelt

Kirle skriver:

Så er den tid endelig startet herhjemme! Vi skulle liige igang i år. Har været lidt sent ude synes vi men nu har vi lavet havregrynskugler i weekenden (som påskrevet af Tjalfes julekalender) og spist æbleskiver en mas til div. julearrangementer.

også skete det - igår bagte vi jydekager og lavede dejen til brune kager

Jydekager er ikke noget jeg kendte til men er åbenbart det samme som jødekager bare med kanelsukkeret på kanten istedet for ovenpå småkagen. jaja. Godt smager det jo.

Vi skal nå at lave :

*honningkager
*klejner
*vaniljekranse
*finskbrød (ELSKER dem!)
*Juleboller med marcipan
*pebernødder
*julekonfekt

*Mumsemums*
Og så så jeg i "Sebastians Jul" som vi følger med i hvordan man lavede gammeldags æbleskiver så det kunne Tjalfe og jeg straks godt tænke os Så det kunne vi måske godt lige snige ind også Hvis jeg havde en æbleskivepande så ville der også være æbleskiver på listen. Må se om jeg kan finde en god en mellem jul og nytår. Har kig på Le Creuset panden men vil ikke give fuld pris for den

(Det skal lige hviskes-skrives at vi giver småkager og konfekt i julegave i år fra Tjalfe *ssshhh*)

- hvad med jer? Hvad laver I af julegodter? Eller måske slet ikke nogle. Jeg elsker julekager. Det er sukker og smør det hele - mums!

Hold nu op en masse julegodter I skal nå og lave.. Er det fordi I kommer forbi og besøger os så vi kan smage?

Anmeld

9. december 2010

Manakauapo

birthee skriver:

Deler du opskriften ud på pebernødder med chokolade og nødder??? Og hvad er røverkager???

Opskriften på røverkager ligger på side  (mener jeg det er), og opskriften på pebernødderne får du lige her: http://www.kageteenageren.com/2010/11/verdens-bedste-peberndder.html 

Anmeld

9. december 2010

<3

Baagøe skriver:

Det er nemlig lige, hvad den er  Svarer på din mail i aften, for jeg har nemlig taget en meget vigtig beslutning i denne uge! Så kan du gruble lidt over det

haha GLÆDER mig til at høre hvad du har fundet ud af

Anmeld

9. december 2010

<3

CamillaSoefelt skriver:

Hold nu op en masse julegodter I skal nå og lave.. Er det fordi I kommer forbi og besøger os så vi kan smage?

HAHA pas på hvad du ønsker dig i disse tider for hvem ved hvilke ønsker julemanden opfylder

Men jo vi laver ret mange. Men poden er VILD med at lave ting i køkkenet. I dag slog han sit første æg ud til en dej. Det første gik i smadder men nr. 2 var PERFEKT!

Det er da lige til at blive glad i låget over!!

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

Kirle skriver:

HAHA pas på hvad du ønsker dig i disse tider for hvem ved hvilke ønsker julemanden opfylder

Men jo vi laver ret mange. Men poden er VILD med at lave ting i køkkenet. I dag slog han sit første æg ud til en dej. Det første gik i smadder men nr. 2 var PERFEKT!

Det er da lige til at blive glad i låget over!!

Han er bare en lille skrapsak, ham Tjalfe

Anmeld

10. december 2010

<3

Baagøe skriver:

Han er bare en lille skrapsak, ham Tjalfe

Ja til mad og det som interesser ham er han fantastisk! Til at tage flyverdragt af og på knap så skrap

Anmeld

10. december 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Ja til mad og det som interesser ham er han fantastisk! Til at tage flyverdragt af og på knap så skrap

Det er da også dødsygt Men det er vel også først her i år, han rigtigt har kunne hjælpe?

Anmeld

10. december 2010

<3

Baagøe skriver:

Det er da også dødsygt Men det er vel også først her i år, han rigtigt har kunne hjælpe?

Ej sidste år var han en haj til flyverdragt og hue men kunne ikke vanter og tage støvler på. i år har det bare ingen interesse som i i-n-g-e-n!! interesse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.