Julesmåkagebagning! MUMS!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

<3

Kageteenageren skriver:

*hopper op og ned* KIRLE!!! VED DU HVAD?!?! DE HAR GUD HJÆLPE MIG ALTSÅ EN WEBSHOP!!!!

Hilsen Tine, der snart ikke har flere penge tilbage  

http://www.marksandspencer.com/

I know Og har heller ikke flere penge Så må hellere holde mig laaaaangt væk indtil efter d.1 Så er det også januar udsalg og en MEGET god grund til at vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

<3

JulieE skriver:

OK... På den måde. Ja det er vist med teknisk detalje Men lidt sjovt....

Ja, det er virkelig en hyggelig tradition. Børne elsker denne dag... det bliver bagt kage r leget og hygget til den helt store guldmeldalje. Nogle år har Lars moster og onkel og været med.

Jeg overvejer, om Line og jeg skal lave sådan noget nougat konfekt lørdag, mens Jacob i teatret sammen med farmor of farfar og fætter. det kunne måske godt blvive lidt hyggeligt og lækkert, med mor-datter-jule-hygge

Ja gør da det! Det tror jeg at Line vil elske! At have en tradition alene med mor

Og en god anledning til at få snakket om julehemmeligheder!

Anmeld

9. december 2010

JulieE

Kirle skriver:

Ja gør da det! Det tror jeg at Line vil elske! At have en tradition alene med mor

Og en god anledning til at få snakket om julehemmeligheder!

Ja, det tror jeg også hun vil

Gad vid eom hun er bedre til det med hemmeligheder end storebror -Kan han nemlig overhovedet ikke holde på en hemmelighed. Han var med ude og købe min fødselsdagsgave i sommer og kom hjem helt store og meddelte: "Jeg siger ikke hvad du får , mor, men du kan bruge den til at blende ting sammen med..." Gæt hvad jeg fik

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Så er den tid endelig startet herhjemme! Vi skulle liige igang i år. Har været lidt sent ude synes vi men nu har vi lavet havregrynskugler i weekenden (som påskrevet af Tjalfes julekalender) og spist æbleskiver en mas til div. julearrangementer.

også skete det - igår bagte vi jydekager og lavede dejen til brune kager

Jydekager er ikke noget jeg kendte til men er åbenbart det samme som jødekager bare med kanelsukkeret på kanten istedet for ovenpå småkagen. jaja. Godt smager det jo.

Vi skal nå at lave :

* honningkager
*klejner
*vaniljekranse
*finskbrød (ELSKER dem!)
*Juleboller med marcipan
*pebernødder
*julekonfekt

*Mumsemums*
Og så så jeg i "Sebastians Jul" som vi følger med i hvordan man lavede gammeldags æbleskiver så det kunne Tjalfe og jeg straks godt tænke os Så det kunne vi måske godt lige snige ind også Hvis jeg havde en æbleskivepande så ville der også være æbleskiver på listen. Må se om jeg kan finde en god en mellem jul og nytår. Har kig på Le Creuset panden men vil ikke give fuld pris for den

(Det skal lige hviskes-skrives at vi giver småkager og konfekt i julegave i år fra Tjalfe *ssshhh*)

- hvad med jer? Hvad laver I af julegodter? Eller måske slet ikke nogle. Jeg elsker julekager. Det er sukker og smør det hele - mums!

Opskrift tak!

Jeg har bagt brunkager og chokolade/nøddesmåkager. Derudover har min veninde Signe og jeg kogt klejner med cognac og vanilie! Mums for en vellykket eksperiment

Anmeld

9. december 2010

liwsmor

Kirle skriver:

bløde eller hårde?

bløde

Anmeld

9. december 2010

<3

JulieE skriver:

Ja, det tror jeg også hun vil

Gad vid eom hun er bedre til det med hemmeligheder end storebror -Kan han nemlig overhovedet ikke holde på en hemmelighed. Han var med ude og købe min fødselsdagsgave i sommer og kom hjem helt store og meddelte: "Jeg siger ikke hvad du får , mor, men du kan bruge den til at blende ting sammen med..." Gæt hvad jeg fik

Nårh!!! Hvor er han bare sød!

Tja, herhjemme kan faren ikke holde på en hemmelighed så vi tager sådan noget stille og roligt = teaterhvisken om hemmeligheden lige foran den der ikke må vide noget

Anmeld

9. december 2010

<3

Baagøe skriver:

Opskrift tak!

Jeg har bagt brunkager og chokolade/nøddesmåkager. Derudover har min veninde Signe og jeg kogt klejner med cognac og vanilie! Mums for en vellykket eksperiment

Ok lige fra Gyldendals kogebog fra 1974 (en superb årgang skal jeg hilse og sige )

honningkage

150gr smør

200 gr honning

85gr sukker

3 æg

240gr mel

1 tsk bagepulver

2 tsk kanel

1 tsk stødt ingefær (jeg bruger revet)

1dl appelsinmarmelade (jeg bruger mandaring eller abrikos)

bagetid 20(muffinforme) - 50(springform) min ved 175gr.

Rør fedtstof, honning og sukker skummende. Tilsæt æg, et ad gangen og rør dejen godt. Bland mel, bagepulver og krydderier og bland det i dejen. Kom dejen i en smurt raspdrysset form.

NB. kagen bør gemmes et par dage før den spises.

SPIS!!!

Anmeld

9. december 2010

<3

liwsmor skriver:

bløde

Ok lige fra Gyldendals kogebog fra 1974 (en superb årgang skal jeg hilse og sige )

honningkage

150gr smør

200 gr honning

85gr sukker

3 æg

240gr mel

1 tsk bagepulver

2 tsk kanel

Rør fedtstof, honning og sukker skummende. Tilsæt æg, et ad gangen og rør dejen godt. Bland mel, bagepulver og krydderier og bland det i dejen. Kom dejen i en smurt raspdrysset form.

SPIS!!!

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

honningkage

150gr smør

200 gr honning

85gr sukker

3 æg

240gr mel

1 tsk bagepulver

2 tsk kanel

SPIS!!!

Love your sense of humor!

Tak for det - så er der lidt at give sig til. Skal nemlig også bage pølsehorn her i weekenden til min madpakke i næste uge

Anmeld

9. december 2010

<3

Love your sense of humor!

Tak for det - så er der lidt at give sig til. Skal nemlig også bage pølsehorn her i weekenden til min madpakke i næste uge

Jamen honningkage og pølsehorn? Så er madpyramiden jo klaret! Og i lige måde da!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.