Julesmåkagebagning! MUMS!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Manakauapo

Ja det er vist nogle værre røverkager - dem må vi prøve og jo mener jeg kender til de kager - Marks & Spencers er et for lækkert sted

Mark & Spencer

Jeg blev helt afhængig af dem, da jeg var i London sidst!  Glæder mig til sommerferien, hvor der er hele tre uger i England! Så skal min trang til Mark & Spencer godt nok tilfredsstilles der!  Både madmæssigt og tøjmæssigt! Købte de fedeste støvler der til kun 40 pund! De er både for lækre!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

<3

Ploffer skriver:

Øhhh.... jeg gør ikke så meget ved dem  Med den opskrift jeg bruger, skal man nærmere passe på at de ikke bliver for hårde 

Marcipan med citron er bare det bedste.... super friskt og super lækkert. De skal overtrækkes med mørk chokolade.

Jeg har i en del år ikke kunne tåle citrus skal, men det kan jeg så åbenbart nu, så jeg var i den 7. himmel igår da jeg lige skulle prøvesmage citronmarcipanen 

ja nogengange er man heldig

Anmeld

9. december 2010

<3

Kageteenageren skriver:

Mark & Spencer

Jeg blev helt afhængig af dem, da jeg var i London sidst!  Glæder mig til sommerferien, hvor der er hele tre uger i England! Så skal min trang til Mark & Spencer godt nok tilfredsstilles der!  Både madmæssigt og tøjmæssigt! Købte de fedeste støvler der til kun 40 pund! De er både for lækre!  

Ja har altid elsket M&S, i 80erne tog vi tit til Spanien og derfra til Gilbratar! Der lå min første M&S Men skægt for troede egentligt at det var lidt ligesom det gamle DalleValle men det er mere som en Magasin bare i en butik. Når jeg er hvor der findes M&S er det stensikkert jeg skal derind og "bare kigge" (ya right! )

Ja tre uger - ja der er nogen der kan Er SLET ikke misundelig!

Anmeld

9. december 2010

Manakauapo

Ja har altid elsket M&S, i 80erne tog vi tit til Spanien og derfra til Gilbratar! Der lå min første M&S Men skægt for troede egentligt at det var lidt ligesom det gamle DalleValle men det er mere som en Magasin bare i en butik. Når jeg er hvor der findes M&S er det stensikkert jeg skal derind og "bare kigge" (ya right! )

Kigge?  Man kan da ikke bare gå ind i en M&S bare og kigge?!?!  

Jeg kommer vist altid til at bruge lidt ekstra derinde, end jeg egentlig havde tænkt mig at gøre!

Og mindes også at kunne huske, jeg havde et par poser cookies med hjem fra England, fordi min søster var nysgerrig på hvordan de smagte!  Hun skylder mig stadig 15 pund for det!

Anmeld

9. december 2010

Manakauapo

Kirle skriver:

Og mit første møde med M&S var i Gatwick Airport (sorry - kan ikke lige huske det danske navn ). Uhh det var godt!

Anmeld

9. december 2010

liwsmor

Kirle skriver:

Så er den tid endelig startet herhjemme! Vi skulle liige igang i år. Har været lidt sent ude synes vi men nu har vi lavet havregrynskugler i weekenden (som påskrevet af Tjalfes julekalender) og spist æbleskiver en mas til div. julearrangementer.

også skete det - igår bagte vi jydekager og lavede dejen til brune kager

Jydekager er ikke noget jeg kendte til men er åbenbart det samme som jødekager bare med kanelsukkeret på kanten istedet for ovenpå småkagen. jaja. Godt smager det jo.

Vi skal nå at lave :

*honningkager
*klejner
*vaniljekranse
*finskbrød (ELSKER dem!)
*Juleboller med marcipan
*pebernødder
*julekonfekt

*Mumsemums*
Og så så jeg i "Sebastians Jul" som vi følger med i hvordan man lavede gammeldags æbleskiver så det kunne Tjalfe og jeg straks godt tænke os Så det kunne vi måske godt lige snige ind også Hvis jeg havde en æbleskivepande så ville der også være æbleskiver på listen. Må se om jeg kan finde en god en mellem jul og nytår. Har kig på Le Creuset panden men vil ikke give fuld pris for den

(Det skal lige hviskes-skrives at vi giver småkager og konfekt i julegave i år fra Tjalfe *ssshhh*)

- hvad med jer? Hvad laver I af julegodter? Eller måske slet ikke nogle. Jeg elsker julekager. Det er sukker og smør det hele - mums!

vi skal lave:

jøderkager, konfert, brunkager, pedernøder, harvegrydskugler, kjelner.

jeg kan se i mange af jer, skal lave honningkager/hjerter er der nogen der har nem og god opskrift på dem ? jeg ville også gerne bage dem min mor som elsker dem

Anmeld

9. december 2010

<3

liwsmor skriver:

vi skal lave:

jøderkager, konfert, brunkager, pedernøder, harvegrydskugler, kjelner.

jeg kan se i mange af jer, skal lave honningkager/hjerter er der nogen der har nem og god opskrift på dem ? jeg ville også gerne bage dem min mor som elsker dem

bløde eller hårde?

Anmeld

9. december 2010

<3

Kageteenageren skriver:

Kigge?  Man kan da ikke bare gå ind i en M&S bare og kigge?!?!  

Jeg kommer vist altid til at bruge lidt ekstra derinde, end jeg egentlig havde tænkt mig at gøre!

Og mindes også at kunne huske, jeg havde et par poser cookies med hjem fra England, fordi min søster var nysgerrig på hvordan de smagte!  Hun skylder mig stadig 15 pund for det!

Nemlig!!! Derfor anførselstegnene

Har super meget lyst til et M&S incounter lige nu

hvis man skal skylde penge så er kager fra M&S da en ok grund

Anmeld

9. december 2010

JulieE

Kirle skriver:

Jamen først troede jeg også at det var politiske korrekte jødekager men det viste sig at kanelsukkeret skulle være på kanten, altså at man laver dejrullen også ruller den i kanelsukkeret. Derefter skærer man dejlrulen i skiver. Hvor på jødekager at man drysser kanelsukkeret ovenpå småkagen når den er skåret ud.

Er blevet enig med mig selv om at det er en teknisk detalje

Fandt i øvrigt opskriften i IRMA af alle steder men kunne ikke stå for den når man er sammen med en jyde

Og jo det lyder da som en fantastisk hyggelig juletradition

OK... På den måde. Ja det er vist med teknisk detalje Men lidt sjovt....

Ja, det er virkelig en hyggelig tradition. Børne elsker denne dag... det bliver bagt kage r leget og hygget til den helt store guldmeldalje. Nogle år har Lars moster og onkel og været med.

Jeg overvejer, om Line og jeg skal lave sådan noget nougat konfekt lørdag, mens Jacob i teatret sammen med farmor of farfar og fætter. det kunne måske godt blvive lidt hyggeligt og lækkert, med mor-datter-jule-hygge

Anmeld

9. december 2010

Manakauapo

Kirle skriver:

Nemlig!!! Derfor anførselstegnene

Har super meget lyst til et M&S incounter lige nu

hvis man skal skylde penge så er kager fra M&S da en ok grund

*hopper op og ned* KIRLE!!! VED DU HVAD?!?! DE HAR GUD HJÆLPE MIG ALTSÅ EN WEBSHOP!!!!

Hilsen Tine, der snart ikke har flere penge tilbage  

http://www.marksandspencer.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.