tremmeseng hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

L.J.L

SeptemberBaby skriver:

Vi har en Leander-seng, som jo også kan laves om til en juniorseng med tiden. Og den er altså svær at kravle ud af, da den er lidt højere og mere glat i det.

En rigtig lækker seng, som også er dyr , men vi har fået den brugt til halv pris, og vores datter sover dobbelt så godt efter hun er skiftet til den. Ikke mindst pga. den bue, der ligesom følger rundt, der hvor hun ligger med hovedet. Det bliver hyggeligt og huleagtigt, og hun slår sig aldrig, når hun skubber sig helt op i den ene ende i søvne.

Uha, jeg kunne da vist blive ansat i Leanders reklameafd. .

Men vi er bare så godt tilfredse, at vi også vil skaffe os en til nr. 2, når hun skal ud af sin vugge. (Noget andet er, at den er super smuk!).

Tror måske mit svar var lidt off topic, men hvem ved, måske du kan bruge det til noget .

Det er ihvertfald en dyrer løsning, men en mulighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

L.J.L

Isabeau2206 skriver:

Kan bunden ikke sænkes? Ellers kan i gøre som vi gjorde - købte en weekendseng. Når Stella står op i den, når den hende til halsen. Så hun kan ikke få svinget benet ud over heldigvis. Hun er næsten 15 mdr.

Og håber da ikke der skete noget?

den er sænket, men ja en weekendseng er jo altid en mulighed, den vil jeg lige vende med manden

Og nej der er umiddelbart ikke sket noget med ham, heldigvis!

Anmeld

7. december 2010

L.J.L

SussieThyssen skriver:

Tjaaa.. I kan jo gøre som jeg og mange før mig...give dem en sele på i sengen indtil han er lidt ældre.
Mine har alle 3 haft seler på, tilsvarende når de ligger i barnevognen.
Så vil nogle måske give mig på puklen og kalde det upædagogisk, Men når nu man har små udbryderkonger, så er det trods alt bedre end at de kommer til skade.
Sådan ser jeg på det.

Kærligst
Sussie

tja, vi har godt nok joket lidt om det tidligere, men tror bare ikke jeg kan få mig selv til det, og tror ærligt at han ville spasse fuldstændig ud hvis man spændte ham fast i sengen

Anmeld

7. december 2010

L.J.L

Mormilla skriver:

Min søn var tæt på at gøre det samme i denne alder. Vi tog sengeranden helt af så han ikke kunne gøre det igen. Siden der har der ikke været noget

sengerenden ryger også af i aften

Anmeld

7. december 2010

Ni-ko-li-ne

du kan sagtens fjerne sengeranden... han er så stor nu at han kan befri sig selv hvis arme og ben kommer udenfor...

mht. motorikken, og en skammel, så er det bare at prøve sig frem, de små kan langt mere end man regner med og jo mere man prøver jo stærkere bliver de jo i det...

vores datter har mange gange gjort antræk til at kravle ud af sengen, nu ligger hun i en junior seng, begynder hun at kravle ud (hun vil heller ikke sove) jamen så putter vi hende op igen og igen... det er den eneste måde at lære det på

Anmeld

7. december 2010

serinasmor

linselouise skriver:

hmm hvordan tænker du?

jeg ville prøve at tage et hel alm voksenlagen/voksendynebetræk lægge den ene ende under madrassen og folde det op over kanten på tremmesengen og sætte det "fast" under sengens ben ..

det er måske ikke så kønt .. men hvis det virker har du ikke tabt noget ...

Anmeld

7. december 2010

Plysbjørnen

linselouise skriver:

hmm hvordan tænker du?

Jeg har en veninde, da havde samme problem med hendes søn lagde hun bunden helt ned på gulvet og madrassen ovenpå, det giver lige de 10/15 cm der skal til for at han ikke kravler ud.

Anmeld

7. december 2010

DK

Kirstine kravlede ud af tremmesengen da hun var... ja altså hun kunne ikke gå endnu så hun må have været en 10-11 mdr.  Hun hev sig op i armene og fik så det ene ben svunget over kanten og så faldt resten af hendes krop ned i et kæmpe bump på den anden side! Jeg var så bange for at hun en morgen ville ligge med kraniebrud når jeg kom ind til hende, at vi simpelthen tog den ene side af sengen. Kirstine havde ikke en sengerend, men kunne godt komme ud alligevel!! Hun brugte arm-kræfterne og heeev sig op!

Hun stod ikke ud af sengen uden side, før om morgenen når vågnede!

Ellers vil jeg anbefale dig at skifte hans dyne ud med en af de der "sovepose-dyner". Hvor barnet kommer ned i en "mule-pose" med armene fri, men benene nede i en dynepose! Så vil han helt sikkert ikke kunne komme ud! Altså a la den her: http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.mettehandberg.com/media/Kopi_af_baby_sovepose_bl_2.jpg&imgrefurl=http://www.mettehandberg.com/Baby.87.aspx%3Frecordid87%3D377&usg=__Kgx86xDu2cgcGwNbwbBS1VDBpUg=&h=260&w=260&sz=8&hl=da&start=0&zoom=1&tbnid=xnHaCag9vxkKXM:&tbnh=132&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3Dsovepose%2Bbaby%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26rlz%3D1T4ACPW_daDK342DK342%26biw%3D1345%26bih%3D537%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=546&ei=f2_-TJE6gazyA5efqI0L&oei=f2_-TJE6gazyA5efqI0L&esq=1&page=1&ndsp=26&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=70&ty=88

Han vil ikke kunne svinge hans ben op over kanten, når han har sådan en "fangedragt" på, he he

Anmeld

7. december 2010

oerbaek

linselouise skriver:

ja det er selvfølgelig rigtigt

Men den seng han sover i der kan man ikke bare fjerne en side uden de andre falder sammen, så skulle vi save nogle af tremmerne væk, men synes bare det er meget at gøre hvis nu det ikke virker, hmm...

vi har også en tremme seng fra ikea faktisk den billigste og der kan man godt tage den ene side af....

Anmeld

7. december 2010

Nemesis

Ja som et par andre også skriver så ville jeg fjerne sengeranden eller give en sovepose på, så kan han ikke kravle nogen steder :-)

:-) Sisse som overvejer om det snart er på tide at sænke sengen helt nu når Sara bliver 1 år :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.