nyhederne om nissehaderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

Bondepigen

BellaT skriver:

Syge og misinformerede opfattelse af tingene?? Han har jo faktisk ret. Nissen er ikke en god kristen figur. Tværtimod. Nisser er faktisk lidt at håne kristendommen.

MEN at hænge en nisse! Det er ikke iorden. Folk eller børn ser jo ikke nisser som onde dæmoner, men som søde drillende væsener, der hører julen til. Han har nok ikke selv børn, den præst..

Fint nok at skabe debat om nisser, men HELT forkert måde at gøre det på. Men min mening er faktisk at der burde være flere engle end nisser i julen. Det er jo Jesus vi skal forestille at fejre. Ikke julemanden eller nisser..

Helle - der har huset fuld af nisser..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Bondepigen

SussieThyssen skriver:

Nisser er IKKE og har aldrig været dæmoner, det er med det jeg kalder misinformeret..og syg..der mener jeg at han må være lidt syg i hovedet når han i den grad kan ødelægge noget så fint og positivt som folks forhold til nisser og dermed julen og dens traditioner.
Desuden har jeg meget lidt til overs for en mand, der med garanti har juletræ og adventskranse og som, så vidt jeg ved, fejrer jul på almindelig dansk/kristen manér.
Hvis man skal pukke på "forkerte" måder at fortolke ritualer og traditioner og sige at noget ikke hører til, så skal man holde sig til de oprindelige ritualer og ting. Og oprindeligt var der hverken jul eller juletræ eller andet involveret i kristendommen.
Enten følger man udviklingen eller også går man tilbage til det helt oprindelige, der er for mig, ingen gylden middelvej.
Men jeg gider ikke at en tilfældig frikirkepræst spytter i den grad på vores jul og vores traditioner.
Det er i orden at man er modstander, men så kan man være det på en pæn måde, og hans måde er at håne og nedgøre noget, der i folks hjerter har en stor plads, nemlig nissen.
Nu er jeg ikke selv kristen, men min kultur er basseret bla. på kristendommen, som jeg har meget stor respekt for. Jeg kunne da aldrig i livet finde på at hænge Jesus op i en galge
Lige så lidt som jeg kunne finde på at afbrænde koranen i offentlig forum.
Der er bare ting man ikke skal træde på. Derfor har jeg intet til overs for sådan en mand og min respekt for ham som intelligent tænkende menneske kan ligge på en meget lille plads.
Hvordan man vil tro og hvad man vil mene, må man helt selv om, men man skal ikke træde på de vigtige ting hos folk, blot fordi man har en anden mening.

Kærligst
Sussie

Hun siger jo ikke at nisser er dæmoner...bare at de ikke er en kristen figur...og det er de jo ikke!

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

bondepigen skriver:

Hun siger jo ikke at nisser er dæmoner...bare at de ikke er en kristen figur...og det er de jo ikke!

Nej..det gør hun bestemt ikke..jeg siger at det gør han..men har nok bare formuleret mig forkert..undskyld for det

Anmeld

8. december 2010

HelleBelle

Ox. skriver:

Ih - må altså indrømme jeg slet ikke synes det er så sjovt :/

At han har det sådan er hans sag, groft sagt ville jeg da heller ikke være glad for at få sendt en ordentlig omgang edderkopper eller lign. hjem til mig (ved godt det er langt ude, but still ...)

Jeg hader fx tæer, jeg kan simpelthen ikke døje dem .. og det er der sikkert også mange der synes er underligt ..

Sorry girls :/

Anmeld

8. december 2010

Bondepigen

SussieThyssen skriver:

Nej..det gør hun bestemt ikke..jeg siger at det gør han..men har nok bare formuleret mig forkert..undskyld for det

Det behøver du skam ikke undskylde for...

Anmeld

8. december 2010

Ox.

HelleBelle skriver:

Åh troede lige jeg var helt alene om at have det sådan hehe

Anmeld

8. december 2010

Diana...

Ox. skriver:

Åh troede lige jeg var helt alene om at have det sådan hehe

Jeg er tildels enig. 

Det jeg så ikke bryder mig om er jo at han bare vil få endnu mere opmærksomhed ved det, og det er jo det han søger. Så jeg synes ikke det en god ide, men synes bare han skal lades være i fred.

Anmeld

8. december 2010

Ox.

Diana... skriver:

Jeg er tildels enig. 

Det jeg så ikke bryder mig om er jo at han bare vil få endnu mere opmærksomhed ved det, og det er jo det han søger. Så jeg synes ikke det en god ide, men synes bare han skal lades være i fred.

Ja præcis .. lad ham om hans særheder, dem har vi jo alle, sådan har jeg det 

Anmeld

8. december 2010

Sees

Ox. skriver:

Ih - må altså indrømme jeg slet ikke synes det er så sjovt :/

At han har det sådan er hans sag, groft sagt ville jeg da heller ikke være glad for at få sendt en ordentlig omgang edderkopper eller lign. hjem til mig (ved godt det er langt ude, but still ...)

Jeg hader fx tæer, jeg kan simpelthen ikke døje dem .. og det er der sikkert også mange der synes er underligt ..

Sorry girls :/

Enig her!

Synes dog det var for grænseoverskridende at han ligefrem hængte nisserne til offentligt skue, men at han ikke kan li' nisser er hans sag.

Anmeld

8. december 2010

Steph_Laurits

Lad den særling være, han nyder jo opmærksomheden og som han selv har sagt - så syntes han kun godt om at folk sender nisser for så er der de mindre! Det er jo det han ønsker, og hvorfor "hjælpe" ham?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.