Forudbestemmelse af kønnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Mullebergen

Jeg ved faktisk ikke om det er lovligt og om du kan få nogen læger til at foretage den kønsbestemmelse herhjemme, men der er da de der graviditetsteste som viser hvilket køn det er.. Jeg er ikke klar over om man har fjernet dem fra markedet igen, men du kan da undersøge det...

Og med det her, vil jeg også lige tilføje, at jeg ikke mener det er etisk korrekt, og jeg ALDRIG selv ville kunne finde på det.. Men det er ikke det du spørg om, var egentlig mere til de andre..

Håber I finder en løsning....

De der teste er det rene humbug 

Urin skulle kunne fastslå kønnet -Aaaaah, den må de længere ud på landet med 

I øvrigt sælges de ikke herhjemme da der jo er risiko for at folk der er (ja undskyld mig) dumme nok til at hoppe på den, vælger at få en abort fordi testen viser det "forkerte" køn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Anonym trådstarter

MatildeS skriver:

Jeg synes bestemt ikke at jeg farer i flint, jeg siger blot hvad jeg synes om det.

Det er jeg (og andre der har svaret) i sin fulde ret til.

Der må vel også være en grund til at du har oprettet tråden anonymt, du er jo nok godt klar over at et spørgsmål som er så uetisk, vil give svar som mit.

Som du vel kan regne ud, så har jeg oprettet tråden som anonym, da jeg bruger siden til dagligt og ikke ønsker at blive kendt som hende, 'der ikke ville være tilfreds med en dreng 4. gang' f.eks. Og fordi at jeg heller ikke aner hvem som læser med derude bag skærmen.

Selvfølgelig har du og andre ret til deres holdning, men nogle gange skal man måske tie stille, hvis man ikke har noget pænt at sige...Tale er sølv, men tavshed er guld...

Anmeld

6. december 2010

Bare mig..

MatildeS skriver:

De der teste er det rene humbug 

Urin skulle kunne fastslå kønnet -Aaaaah, den må de længere ud på landet med 

I øvrigt sælges de ikke herhjemme da risikoen for at folk der er (ja undskyld mig) dumme nok til at hoppe på den, vælger at få en abort fordi testen viser det "forkerte" køn 

Ja, jeg mente også nok at det var derfor de var taget af markedet igen.. Men var som sagt ikke sikker, men de kunne da undersøge det...

Anmeld

6. december 2010

Mullebergen

Anonym skriver:

Som du vel kan regne ud, så har jeg oprettet tråden som anonym, da jeg bruger siden til dagligt og ikke ønsker at blive kendt som hende, 'der ikke ville være tilfreds med en dreng 4. gang' f.eks. Og fordi at jeg heller ikke aner hvem som læser med derude bag skærmen.

Selvfølgelig har du og andre ret til deres holdning, men nogle gange skal man måske tie stille, hvis man ikke har noget pænt at sige...Tale er sølv, men tavshed er guld...

Det kunne jo være at du kom på bedre tanker når du sådan sort på hvidt kunne læse dig frem til hvor uetisk og egoistisk det er.

Pyha...

Anmeld

6. december 2010

Frk. Himmelblå

Det kan sagtens lade sig gøre, men er, som mange andre skriver, selvfølgelig hverken lovligt eller etisk på nogen måde.

Nogle får dog lov i fbm. arvelige svære sygdomme, som knytter sig enten til det mandlige eller kvindelige kønskromosom. Det sker ved ægudtagning. Det er i øvrigt ALTID mandens sædceller, der afgør, om baby bliver en pige eller dreng, da de rummer både det mandlige og det kvindelige kønskromosom. Ægget rummer kun kvindelige.

Håber, du kunne bruge svaret.

Og slå så de tanker ud af hovedet igen 

Anmeld

6. december 2010

Frk. Himmelblå

MatildeS skriver:

Nej det er gudskelov ikke muligt endnu og jeg håber virkelig ALDRIG at det bliver det -Og hvis det gør så håber jeg aldrig det bliver lovliggjort!

Jeg synes det er forkert, uetisk og ikke mindst hamrende egoistisk!

Det ER muligt. Men kræver at man udtager nogle æg, befrugter dem, og så ser, hvordan cellerne deler sig. Altså om det bliver til piger/drenge. Er der så en pige blandt de befrugtede æg, kan man forsøge at sætte dette æg op i kvinden. 

Men det er IKKE lovligt.

Anmeld

6. december 2010

SiLiMiMa

Anonym skriver:

Tak for responsen

Jeg kender godt til det med at drengesædceller vist er knap så levedygtige som pigesædcellerne, og det passer meget godt på min første graviditet, hvor vi havde sex flere gange på selve ÆL dagen, og anden gang, havde vi sex et par dage før ÆL, og fik en pige  

Denne gang har vi så valgt begge dele, idet vi havde sex dagen før, på dagen og dagen efter for at være dækket helt ind, og vi venter som sagt en dreng her tredje gang

Så må i bare "styre jer" næste gang hihi.......

Vil da også lige fortælle, at metoden har virket 2 gange her.... dog var det ikke med vilje, skal jeg da lige tilføje, så jeg ikke får "høvl"

heise

Anmeld

6. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

....er det muligt?  Altså det jeg mener er, om det er muligt på en eller anden måde via lægers hjælp, æg udtagning, mikroskoper osv. at præge hvilket køn som bebs bliver - altså ved at parre en 'pigesædcelle' med ægget, hvis man f.eks. ønsker en pige?

Der er muligvis nogle som vil blive forargrede over mit spørgsmål, og derfor har jeg valgt at skrive som anonym, men jeg håber at der er nogle som trods alt vil tage mit spørgsmål seriøst

Jeg vil godt fortælle baggrunden for mit spørgsmål, nemlig at vi p.t. har en dreng, en pige, og venter en dreng til sommer...Og hvis vi en dag skulle beslutte os for at få et fjerde barn, ja så ville vi foretrække en pige mere...

Iøvrigt har vi lavet alle vores børn selv uden hjælpemidler, og derfor er jeg helt blank på det område som omhandler hjælp til graviditet f.eks. og derfor søger jeg hjælp/svar hos nogle som muligvis har større kendskab til dette område end jeg selv...

Håber på noget konstruktiv respons

Det kan så vidt vides godt lade sig gøre ved sædcellesortering, men man gør det ikke her i landet. Kina måske eller Indien, men bestemt ikke her i landet.
Det er jo heller ikke "fagre nye verden" vi skal ind i, vel?
Så det er nok meget godt, at man ikke giver sig af med den slags.
Men I kan selv gøre lidt for at fremme mulighden for en pige, dog uden garanti.
Det er sådan, at pigesædceller lever længere end drenge-ditto.
Så hvis I dyrker sex ca. hver 3. dag, skulle I forøge chancen for at de fleste drengesædceller når at gå til i forhold til pigesædcellerne inden de når op til ægget. Men som sagt...man kan ikke garantere noget.
Og så kan man vel også sige, at kønnet er jo ligegyldigt...bare barnet bliver velskabt, så kan man vel ikke ønske sig mere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

SeptemberBaby skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre, men er, som mange andre skriver, selvfølgelig hverken lovligt eller etisk på nogen måde.

Nogle får dog lov i fbm. arvelige svære sygdomme, som knytter sig enten til det mandlige eller kvindelige kønskromosom. Det sker ved ægudtagning. Det er i øvrigt ALTID mandens sædceller, der afgør, om baby bliver en pige eller dreng, da de rummer både det mandlige og det kvindelige kønskromosom. Ægget rummer kun kvindelige.

Håber, du kunne bruge svaret.

Og slå så de tanker ud af hovedet igen 

Tak for resonsen

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Heise skriver:

Så må i bare "styre jer" næste gang hihi.......

Vil da også lige fortælle, at metoden har virket 2 gange her.... dog var det ikke med vilje, skal jeg da lige tilføje, så jeg ikke får "høvl"

heise

Tak for responsen - rart at der er nogle som kan se muntert på dette emne, nu hvor andre tydeligvis er på nippet til at lynche mig for mine tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.