Forudbestemmelse af kønnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Karo

Jeg mener at have læst at der er fundet en metode hvor på man kan bestemme kønnet på sit barn. Der har været diskutioner omkring dette og at det ALDRIG vil blive godkent herhjemme da det er etisk ukorrekt.

Personligt syndes jeg det er noget mærkeligt noget at ville bestemme kønnet på ens barn, og det er alletiders at det ikke er lovligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Mullebergen

Anonym skriver:

....er det muligt?  Altså det jeg mener er, om det er muligt på en eller anden måde via lægers hjælp, æg udtagning, mikroskoper osv. at præge hvilket køn som bebs bliver - altså ved at parre en 'pigesædcelle' med ægget, hvis man f.eks. ønsker en pige?

Der er muligvis nogle som vil blive forargrede over mit spørgsmål, og derfor har jeg valgt at skrive som anonym, men jeg håber at der er nogle som trods alt vil tage mit spørgsmål seriøst

Jeg vil godt fortælle baggrunden for mit spørgsmål, nemlig at vi p.t. har en dreng, en pige, og venter en dreng til sommer...Og hvis vi en dag skulle beslutte os for at få et fjerde barn, ja så ville vi foretrække en pige mere...

Iøvrigt har vi lavet alle vores børn selv uden hjælpemidler, og derfor er jeg helt blank på det område som omhandler hjælp til graviditet f.eks. og derfor søger jeg hjælp/svar hos nogle som muligvis har større kendskab til dette område end jeg selv...

Håber på noget konstruktiv respons

Nej det er gudskelov ikke muligt endnu og jeg håber virkelig ALDRIG at det bliver det -Og hvis det gør så håber jeg aldrig det bliver lovliggjort!

Jeg synes det er forkert, uetisk og ikke mindst hamrende egoistisk!

Anmeld

6. december 2010

Bare mig..

Jeg ved faktisk ikke om det er lovligt og om du kan få nogen læger til at foretage den kønsbestemmelse herhjemme, men der er da de der graviditetsteste som viser hvilket køn det er.. Jeg er ikke klar over om man har fjernet dem fra markedet igen, men du kan da undersøge det...

Og med det her, vil jeg også lige tilføje, at jeg ikke mener det er etisk korrekt, og jeg ALDRIG selv ville kunne finde på det.. Men det er ikke det du spørg om, var egentlig mere til de andre..

Håber I finder en løsning....

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

MatildeS skriver:

Nej det er gudskelov ikke muligt endnu og jeg håber virkelig ALDRIG at det bliver det -Og hvis det gør så håber jeg aldrig det bliver lovliggjort!

Jeg synes det er forkert, uetisk og ikke mindst hamrende egoistisk!

Igen, jeg bad om konstruktiv respons og IKKE personlige meninger!

Forstår virkeligt ikke hvordan folk kan fare sådan i flint over dette emne - der er IKKE tale om abort, der er tale om muligheden for at parre den 'rette' sædcelle med ægget, hvorpå der sker en befrugtning...

Men som sagt så er der jo tydelig tendens til at fare i flint over det meste på dette site, så jeg er på ingen måde overrasket

Anmeld

6. december 2010

SiLiMiMa

Man kan prøve at "bestemme" det ved at have sex 2-3 dage før ÆL. Så skulle alle de hurtige drenge-celler været gået til og kun pige-cellerne er tilbage - de er langsomme, men lever længst (tror op til 5 dage) og så er chancen for en pige størst.

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg ved faktisk ikke om det er lovligt og om du kan få nogen læger til at foretage den kønsbestemmelse herhjemme, men der er da de der graviditetsteste som viser hvilket køn det er.. Jeg er ikke klar over om man har fjernet dem fra markedet igen, men du kan da undersøge det...

Og med det her, vil jeg også lige tilføje, at jeg ikke mener det er etisk korrekt, og jeg ALDRIG selv ville kunne finde på det.. Men det er ikke det du spørg om, var egentlig mere til de andre..

Håber I finder en løsning....

Tak for respons.

Jeg kendte ikke til graviditetstest som fastslår kønnet, og er egentligt heller ikke interesseret i at bruge dem, da vi aldrig kunne finde på at få en abort på baggrund af køn - bare hvis nogen skulle være i tvivl

Anmeld

6. december 2010

Mullebergen

Anonym skriver:

Igen, jeg bad om konstruktiv respons og IKKE personlige meninger!

Forstår virkeligt ikke hvordan folk kan fare sådan i flint over dette emne - der er IKKE tale om abort, der er tale om muligheden for at parre den 'rette' sædcelle med ægget, hvorpå der sker en befrugtning...

Men som sagt så er der jo tydelig tendens til at fare i flint over det meste på dette site, så jeg er på ingen måde overrasket

Jeg synes bestemt ikke at jeg farer i flint, jeg siger blot hvad jeg synes om det.

Det er jeg (og andre der har svaret) i sin fulde ret til.

Der må vel også være en grund til at du har oprettet tråden anonymt, du er jo nok godt klar over at et spørgsmål som er så uetisk, vil give svar som mit.

Anmeld

6. december 2010

Bare mig..

Anonym skriver:

Tak for respons.

Jeg kendte ikke til graviditetstest som fastslår kønnet, og er egentligt heller ikke interesseret i at bruge dem, da vi aldrig kunne finde på at få en abort på baggrund af køn - bare hvis nogen skulle være i tvivl

Det er også iorden Det var også bare en anden løsning, hvis nu i ikke kan få nogen til at foretage "indgrebet".. Held og lykke!

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Heise skriver:

Man kan prøve at "bestemme" det ved at have sex 2-3 dage før ÆL. Så skulle alle de hurtige drenge-celler været gået til og kun pige-cellerne er tilbage - de er langsomme, men lever længst (tror op til 5 dage) og så er chancen for en pige størst.

Tak for responsen

Jeg kender godt til det med at drengesædceller vist er knap så levedygtige som pigesædcellerne, og det passer meget godt på min første graviditet, hvor vi havde sex flere gange på selve ÆL dagen, og anden gang, havde vi sex et par dage før ÆL, og fik en pige  

Denne gang har vi så valgt begge dele, idet vi havde sex dagen før, på dagen og dagen efter for at være dækket helt ind, og vi venter som sagt en dreng her tredje gang

Anmeld

6. december 2010

Bare mig..

Heise skriver:

Det havde jeg da egentlig aldrig tænkt på God ide, altså hvis man absolut vil have én slags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.