Forudbestemmelse af kønnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.066 visninger
35 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Anonym trådstarter

....er det muligt?  Altså det jeg mener er, om det er muligt på en eller anden måde via lægers hjælp, æg udtagning, mikroskoper osv. at præge hvilket køn som bebs bliver - altså ved at parre en 'pigesædcelle' med ægget, hvis man f.eks. ønsker en pige?

Der er muligvis nogle som vil blive forargrede over mit spørgsmål, og derfor har jeg valgt at skrive som anonym, men jeg håber at der er nogle som trods alt vil tage mit spørgsmål seriøst

Jeg vil godt fortælle baggrunden for mit spørgsmål, nemlig at vi p.t. har en dreng, en pige, og venter en dreng til sommer...Og hvis vi en dag skulle beslutte os for at få et fjerde barn, ja så ville vi foretrække en pige mere...

Iøvrigt har vi lavet alle vores børn selv uden hjælpemidler, og derfor er jeg helt blank på det område som omhandler hjælp til graviditet f.eks. og derfor søger jeg hjælp/svar hos nogle som muligvis har større kendskab til dette område end jeg selv...

Håber på noget konstruktiv respons

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

serinasmor

jeg tror det er videnskabeligt muligt ..

men hverken lovligt eller etisk korrekt

Anmeld

6. december 2010

oo

som der står ovenfor er det muligvis videnskabeligt muligt, men ikke lovligt på nogen måde!

- og hvis I har både en pige og en dreng, så er I vel også klar over, at kønnet er så fuldkommen ligegyldigt, så længe ens børn er sunde og raske?????

Anmeld

6. december 2010

LouiseNielsen

Tror ikke man på nogen måde selv kan bestemme kønnet.. HELDIGVIS!!

Anmeld

6. december 2010

Missi

Hey

Syntes ikke du skal blive flov over dit spørgsmål, har selv haft samme tanker

Jeg mener, er ikke sikker overhovedet, men har læst noget med at i england har de fundet en metode til hvordan man påvirker kønnet, samt en masse andre ting, ved ikke om det er kommet på "market" endnu, men har hørt det kan lade sig gøre

kram

Anmeld

6. december 2010

Caroline86

i princippet kan man vel...

Men jeg føler mig fuldstændig overbevist om at du ikke kan finde en eneste læge i DK der vil (eller må) gøre det! (muligvis i USA)

Det er, i mine øjne, etisk fuldstændigt forkert og hamrende unaturligt... Vi nærmer os de ulande hvor man slår pigebabyer ihjel, hvis man på den måde er selektiv med kønnene på sine børn!

Jeg synes det er SÅ ok at ønske det ene mere fremfor det andet! men i min verden er, og skal det være, naturen der bestemmer kønnet på bebs!

Men for at svare på dit spørgsmål: Ja, det kan godt lade sig gøre! Men jeg tror ikke du/I kan få lov til det...

knus Caroline

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

som der står ovenfor er det muligvis videnskabeligt muligt, men ikke lovligt på nogen måde!

- og hvis I har både en pige og en dreng, så er I vel også klar over, at kønnet er så fuldkommen ligegyldigt, så længe ens børn er sunde og raske?????

Det er lige præcis et svar som dit, der gør at jeg har oprettet dette emne som anonym!!! Jeg bad om konstruktiv respons - IKKE personlige holdninger!!!

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Missi skriver:

Hey

Syntes ikke du skal blive flov over dit spørgsmål, har selv haft samme tanker

Jeg mener, er ikke sikker overhovedet, men har læst noget med at i england har de fundet en metode til hvordan man påvirker kønnet, samt en masse andre ting, ved ikke om det er kommet på "market" endnu, men har hørt det kan lade sig gøre

kram

Tak for svar

Jeg er lettet over at høre at jeg ikke er den eneste som tanken har strejfet i en eller anden grad.

Utroligt som man bliver dømt af folk der overhovedet ikke kender en personligt, men det er vist ret kendetegnende for denne side, har jeg erfaret ved at følge med i debatterne herinde

Jeg tror jeg vil prøve at søge mere info andetsteds blandt fagfolk f.eks., som ikke får penge for at tage stilling.

Men tak for din respons

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

i princippet kan man vel...

Men jeg føler mig fuldstændig overbevist om at du ikke kan finde en eneste læge i DK der vil (eller må) gøre det! (muligvis i USA)

Det er, i mine øjne, etisk fuldstændigt forkert og hamrende unaturligt... Vi nærmer os de ulande hvor man slår pigebabyer ihjel, hvis man på den måde er selektiv med kønnene på sine børn!

Jeg synes det er SÅ ok at ønske det ene mere fremfor det andet! men i min verden er, og skal det være, naturen der bestemmer kønnet på bebs!

Men for at svare på dit spørgsmål: Ja, det kan godt lade sig gøre! Men jeg tror ikke du/I kan få lov til det...

knus Caroline

Tak for svar Caroline

Jeg forstår dit budskab, men fordi du fremsætter det på en sober måde, tager jeg det til mig på en helt anden måde, end de par andre negative personlige holdninger, som er kommet som svar på mit spørgsmål.

Jeg vil som sagt undersøge sagen nærmere andetsteds hvor responsen nok også vil være mere rettet mod sagen fremfor personen.

Men tak alligevel

Anmeld

6. december 2010

oo

Anonym skriver:

Det er lige præcis et svar som dit, der gør at jeg har oprettet dette emne som anonym!!! Jeg bad om konstruktiv respons - IKKE personlige holdninger!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.