HVAD skal jeg gøre nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg tror jeg ville lade hende sove uden babs, men er faktisk lidt i tvivl.. Men det er kun fordi jeg selv har haft to gode nattesovere

Magnus på nu 7 måneder sov fra ca. 21-7, da han var på Friggs alder, så 11 timer er i mine øjne ikke urealistisk - men ved godt det nok ikke er helt standard med en 3 mdr. baby.

Omvendt natammede jeg min store pige hver aften inden jeg selv gik i seng, så hun sov til ca. 8 istedet for 5... så hver aften faldt hun i søvn i egen seng på eget værelse, blev ammet og flyttet ind i sin vugge ved siden af mig, når jeg gik i seng, og sov uden problemer der resten af natten.

Nå, det blev du vist ikke klogere af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

sandratobias

Har stemt den 1... 

Jeg ville ha ladet hende sove...
Du kan altid tage hende med ind, når hun vågner...  

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

Zafir skriver:

Jeg sover hos mine forældre idag, af praktiske årsager (dejligt at have mulighed for at sove i kbh).

Sidste gang vi gjorde det, var Frigg mega urolig om natten, så jeg tog en rask beslutning, da hun havde været vågen og pjevset i en time: SLYNGEVUGGEN - selvom det var midt på natten. Og hun sov resten af natten i den. Dog lige ved siden af mig...

Det var SUPER MEGA grænseoverskridende, fordi jeg ALDRIG har sovet uden mine børn. Idun har periodevis sovet på eget værelse, men det var først da hun var 4-5 år... mmm. Men gør det ikke nu, da hun jo for tiden ikke har et værelse.

NU har vi været til juletræsfest idag på min fars arbejde. Der var været mega gang og ramasjang i den og hun har slet ikke sovet til middag stort set (hun plejer jo at nuppe 4-5 timer midt på dagen + powernaps). HUn har kun powernappet idag. Så jeg puttede hende allerede kl ca 19... Eller 1930 i slyngevuggen. Hun har knirket et par gange. Men hun sover som en sten. Vi skal allerede op omkring 630 i morgen. Så jeg tænker nu: Skal jeg forsøge at ligge mig til at sove om lidt UDEN Frigg vedsiden af mig og se hvor længe det går??? Eller skal jeg tage hende med i seng og give hende en sove babs uden at hun vågner, så jeg strækker hvornår hun vågner?

Tror I hun falder i søvn igen, hvis hun vågner i vuggen og får en babs og bliver puttet igen? Eller sker det kun hvis hun sover i sengen?...

Åhh hvad skal jeg dog vælge???...

Nogen gange (fordi jeg er sådan en der sover dårligt), tænker jeg om det er mig der får hende til at spise om natten, for en baby SKAL da ha mad om natten... Så når jeg vågner, så stikker jeg babsen i munden på hende, uden hun er vågen også spiser hun. Så jeg ikke behøver at vågne igen, hvis hun nu vågner en time efter eller noget... Aiii... altså.

Help me plz hurtigt. jeg vil gerne i seng, men kan ikke beslutte mig..

Jeg har lavet en lille afstemning ....

Lad du hende bare sove søde ven.
Så kan du altid tage hende over til dig, når hun vågner.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. december 2010

Zafir

s.tina skriver:

Zafir elsker dine indlæg, og du gør mig så tryg og rolig, når jeg kan læse, at selvom det er barn nr 2 ved man bare ikke alt alligevel

Jeg syntes du skal hoppe i seng, lade hende sove, og vælger hun mad i løbet af natten, ja så hasper du hende med i seng

Og ja hun kan klare sig ude babs i 11 timer.. Og kan hun ikke, er der ingen tvivl så skal hun nok kalde på mor

Sov rigtig dejligt

Nej, det gør jeg faktisk ikke. Specielt fordi Frigg bare er RADIKALT et anderledes barn end Idun. Og HURRA for det, men det gør bare at jeg må overveje nogen ting en ekstra gang...

Idun ville ALDRIG have sovet selv. - Men jeg havde jo heller ikke en slyngevugge, som hun var glad for fx...

Men altså... Jeg prøver. Dagens omstændigheder taget i betragtning.

Så forsøger at sige natter nu

Anmeld

5. december 2010

Zafir

cmks2007 skriver:

Jeg tror jeg ville lade hende sove uden babs, men er faktisk lidt i tvivl.. Men det er kun fordi jeg selv har haft to gode nattesovere

Magnus på nu 7 måneder sov fra ca. 21-7, da han var på Friggs alder, så 11 timer er i mine øjne ikke urealistisk - men ved godt det nok ikke er helt standard med en 3 mdr. baby.

Omvendt natammede jeg min store pige hver aften inden jeg selv gik i seng, så hun sov til ca. 8 istedet for 5... så hver aften faldt hun i søvn i egen seng på eget værelse, blev ammet og flyttet ind i sin vugge ved siden af mig, når jeg gik i seng, og sov uden problemer der resten af natten.

Nå, det blev du vist ikke klogere af...

Hehe...Nok ikke helt

I'll try ...

Anmeld

5. december 2010

Mor til Frederic og Freya

Zafir skriver:

KAN en baby godt sove 11 timer uden babs????

Frederic har altid sovet uden babs...

Fra den dag han kom ud sov han 9-11 timer hver nat. 

De har blot ynglet til 13-14 timer hver nat.

Anmeld

5. december 2010

Lolli

Zafir skriver:

Ja... Det tror jeg at jeg gør... Prøver og ser om det går

Gir update i morgen

Glæder mig til at høre hvordan det gik.

Anmeld

6. december 2010

mariamiss6

Jeg har svaret andet og uddyber hermed, selvom jeg godt ved det er for sent nu, men blot til en anden god gang

HVIS det var mig, så havde jeg ladet hende sove til hun selv vågnede, når så hun vågnede, ville jeg tage hende over i sengen til mig, og give hende babs, og lade hende sove videre ved siden af mig, hvis hun ville det, og ellers lægge hende i slyngevuggen igen, hvis det var der hun faldt bedst i søvn

Ikke noget med at vække babyer, det er MØG hamrende usundt for dem....

Anmeld

6. december 2010

kristinards

Ej blir da nødt til lige at blande mig her...

Hvordan helvede får du hende til at sove 4-5 timer om dagen???

Min var god til at sove engang, hun tog to lure af 1½-2 timer om dagen, og om aftnen var hun vågen til jeg gik i seng kl 22-23.

De sidste par uger har hun slet ikk ville sove andet end 10-15 min af gangen HELE dagen!

Nætterne er de samme som altid og egentlig ok, men vil da gerne ha den gamle "rytme" tilbage om dagen så hun ikk er så pyller...

Ved du hva der gik galt?

Hun er lidt over 2 måneder.

Håber det er ok jeg spammer din tråd, når nu den er 'overskredet sidste holdbarhed'

Anmeld

6. december 2010

Zafir

kristinards skriver:

Ej blir da nødt til lige at blande mig her...

Hvordan helvede får du hende til at sove 4-5 timer om dagen???

Min var god til at sove engang, hun tog to lure af 1½-2 timer om dagen, og om aftnen var hun vågen til jeg gik i seng kl 22-23.

De sidste par uger har hun slet ikk ville sove andet end 10-15 min af gangen HELE dagen!

Nætterne er de samme som altid og egentlig ok, men vil da gerne ha den gamle "rytme" tilbage om dagen så hun ikk er så pyller...

Ved du hva der gik galt?

Hun er lidt over 2 måneder.

Håber det er ok jeg spammer din tråd, når nu den er 'overskredet sidste holdbarhed'

Det gjorde hendes storesøster heller ikke. Men Frigg bruger denne opskrift:

Når hun ser træt ud, så får hun en babs også svøber jeg hende (hvis hun sover ude, får hun tøj på til det først). Så putter ejg hende i slyngevuggen også sover hun.

Men det er helt sikkert for Friggs vedkommende er det svøbningen der gør udslaget (også slyngevuggen vil jeg tro. Vi har jo ingen barnevogn, så jeg ved ikke hvordan det ville gå med det). Men svøbningen er fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.