Sikkerheds apparatur til at høre/mærke baby ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
39 svar
0 synes godt om
5. december 2010

thilde-tusindfryd

Jeg synes, det er lidt utrygt slet ikke at ku hverken se eller mærke noget som helst liv i maven endnu

Er kun i 14. uge og det er ikke mere end lidt over en uge siden, vi var til NF og alt var ok, men jeg har aborteret to gange og er bekymret for komplikationer. Så jeg tænkte idag, at det ku være rart, hvis man ku få noget, hvor man evt. ku høre baby's hjerte slå elign.

Er der nogen af jer, der har erfaring med, hvad man kan bruge ? Det skal helst ikke koste vingen af en rumraket, for jeg har en stram økonomi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Ni-ko-li-ne

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg synes, det er lidt utrygt slet ikke at ku hverken se eller mærke noget som helst liv i maven endnu

Er kun i 14. uge og det er ikke mere end lidt over en uge siden, vi var til NF og alt var ok, men jeg har aborteret to gange og er bekymret for komplikationer. Så jeg tænkte idag, at det ku være rart, hvis man ku få noget, hvor man evt. ku høre baby's hjerte slå elign.

Er der nogen af jer, der har erfaring med, hvad man kan bruge ? Det skal helst ikke koste vingen af en rumraket, for jeg har en stram økonomi.

bare lige en hurtig tanke...

jeg kan godt se at det vil kunne berolige dig i nogen tilfælde... men hvad nu hvis du lytter mange gange og måske ikke lige kan finde hjertelyden osv... fordi man ikke er prof. jo, så vil du da blive død forskrækket...

måske det er bedre at tale med din læge om nogle tryghedsscanninger?

Anmeld

5. december 2010

Valle81

thilde-tusindfryd skriver:

I stedet for at investere penge i det så synes jeg du skulle ringe til din jordemoder og komme ind så hun måske kan lytte med hendes doptone ( den til at finde hjertelyden med)

Men det kan være hun afslår - man er jo til første jordemoder besøg ca i uge 16 - men der er mange jordemødre der ikke vil prøve at finde hjertelyden da det kan være meget sværtså tidligt i graviditeten.

Men jeg synes du allilgevel skulle ringe til hende i morgen.

Christina, som kender alt til det med at være nervøs.

Anmeld

5. december 2010

thilde-tusindfryd

Jeg har fundet denne her på nettet. Den koster kun 359,- og ser ud til at kunne det, jeg skal bruge.

Anmeld

5. december 2010

Amso

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg kan godt se at det vil kunne berolige dig i nogen tilfælde... men hvad nu hvis du lytter mange gange og måske ikke lige kan finde hjertelyden osv... fordi man ikke er prof. jo, så vil du da blive død forskrækket...

Sad lige og tænkte det samme

Anmeld

5. december 2010

thilde-tusindfryd

Hov, glemte linket

http://www.hjemmetest.dk/shop/angelsounds-274p.html?gclid=COaggavy1aUCFUS_zAodEloIgg

Nogen der har erfaring med dette apparatur ?

Anmeld

5. december 2010

Vial

Jeg købte Angel Sounds. Det var mit bedste køb EVER.

Den beroligede mig så meget.. Jeg fandt altid hjertelyd. Mit eneste problem var bare, om jeg lyttede det samme hjerte to gange eller om jeg både fik hørt min søn og datters.

Det problem har du jo ikke.

Hvis du en dag ikke kan finde hjertelyd med Angelsounds, så skal du søge læge. Man SKAL kunne finde den (altså hvis du har fundet den før - pinligt at søge læge, hvis man bare har glemt batterierne..haha). Det er bare vigtigt at bruge masser af olie, når man lytter - ellers så virker den ikke.

Anmeld

5. december 2010

thilde-tusindfryd

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja, det har jeg også tænkt på, men hvis jeg slet ikke ku høre noget fra starten, ville jeg nok tænke, at det bare var mig, der brugte det forkert, eller at det var for tidligt og så prøve senere igen. Hvis det slet ikke lykkedes indenfor et par uger, så ville jeg kontakte min læge og bede om en scanning.

Det er jo bare at betragte som en ekstra kontrol, man selv kan foretage, for man kan jo ikke rende til jordmoder eller læge hele tiden. Det gider de nok ikke. Jeg skal til 1. jordmoder besøg d. 22. dec. Men jeg troede ikke, at de scannede der ?

Vi har hørt hjertelyden til NF scanningen. Det var meget fascinerende. Så det er ikke for tidligt. Og apparatet fra nettet kan også høre hjertelyd fra 14.-16. uge, står der.

Anmeld

5. december 2010

DK

Jeg har en MAS babylytter. Jeg har været rigtig rigtig glad for den og købte den nok da jeg var omkring uge 14. Jeg ved der er en i vores mødregruppe 1 kvartal 2011 der har en til salg lige nu. Kig ind og se hendes indlæg det hedder vist noget med "sælger ud af småting" eller noget i den dur.

Jeg har ALDRIG ikke kunne finde hjertelyden. Det var svært i starten, især fordi at man skulle lede meget længere nede mod skambenet, end jeg gjorde, jeg satte den på midt på maven, he he. Men det lykkedes efter få minutter og nu sætter vi den bare på maven og så kommer der straks en fin hjertelyd!

Mange skriver: pas nu på, hvad nu hvis du ikke kan finde den osv., men dem der skriver det har aldrig haft en selv, så det kan de jo ikke vide Hvis du er bekymret for det så opret evt. en afstemning for dem der HAR haft en doptone derhjemme, og spørg om de nogensinde ikke har kunne finde hjertelyd hvor alt har været fint!

Det der er vigtigt når du køber en babylytter er bare at du køber en i god kvalitet og ikke den billigeste model til 100 kr.

Den jeg har (og den der er til salg af den anden bruger) er denne her: http://www.billige-teste.dk/mas_baby_watcher-p-47.html Jeg købte min brugt for en 7-800 kr. og hende jeg købte den af havde også købt den brugt! Jeg regner bestemt også med at sælge min videre igen når jeg er færdig med den! Der var en flaske med det der gel med, den var 2/3 fyldt, og der er stadig 1/3 tilbage selv om jeg bruger den tit og ikke sparer på det!

God fornøjelse med det!

Knus Ditte, der slet ikke forstår at folk kan undvære sådan en! At lytte til hjertebanken fra Bimmeren inden sovetid er bare det hyggeligste!

Anmeld

5. december 2010

thilde-tusindfryd

KaMa skriver:

Jeg købte Angel Sounds. Det var mit bedste køb EVER.

Den beroligede mig så meget.. Jeg fandt altid hjertelyd. Mit eneste problem var bare, om jeg lyttede det samme hjerte to gange eller om jeg både fik hørt min søn og datters.

Det problem har du jo ikke.

Hvis du en dag ikke kan finde hjertelyd med Angelsounds, så skal du søge læge. Man SKAL kunne finde den (altså hvis du har fundet den før - pinligt at søge læge, hvis man bare har glemt batterierne..haha). Det er bare vigtigt at bruge masser af olie, når man lytter - ellers så virker den ikke.

Ok, jamen det er jo lige præcis den, jeg lige fandt på nettet

Super, hvis den er god og virker !

Nej, jeg har kun eet hjerte at lytte til, med mindre da de har overset noget til NF

Ha ha, ja jeg kan godt se det med batterierne.... ikk smart. Og masser af olie, rart at vide. Det står på nettet at man skal bruge olie, men ikke mængde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.