de onde nisser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

helora

KittyGirl skriver:

Ja og så har han endda bedt pædagogerne i børnehaven om at hans børn IKKE skal i nærheden af nisser.....

Man burde overveje en nisse happening... ligesom man sendte citron måner til dansk folkeparti.. så kunne vi sende nisser til ham !!!

Fantastisk idé Forestiller ham siddende hel ude af sig selv fuldstændig dynget til med nisser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Lone Jakobsen

Drømmer skriver:

Ja. det er sq da helt umenneskeligt.

Nisser er i dag en dejlig og hyggelig ting som børn forbinder med glæde og jul.

Ikke noget man forbinder med demoner og ondskab. nu må han lige spænde hjelmen.

ja i danmark er det vist de færreste der forbinder nissen med djævle dyrkelse

Anmeld

5. december 2010

Dinna88

nutche skriver:

hvad mener i?

nu har de da totalt tabt hovedet:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1464161.ece?refimg=612503

Nogle folk er så absurde. Andet er der simpelthen ikke at sige. Har manden ikke en logisk tankegang....?

Anmeld

5. december 2010

Mira0911

nutche skriver:

jaaaa... hvad sker der dog for ham

Ja, godt spørgsmål... 

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

nutche skriver:

hvad mener i?

nu har de da totalt tabt hovedet:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1464161.ece?refimg=612503

Åhhja...ham var der focus på forleden dag på P4.
Knald i låget er min mening, og kan ikke tage ham en døjt seriøs.
Så skal juletræer og adventskranse også afskaffes.
Og selve julen...hmmm og påsken.
Altsammen har hedensk oprindelse.
Jesus blev født på et eller andet tidspunkt mellem oktober og marts, men ingen ved præcist hvornår..videnskaben hælder dog mest til slutningen af oktober.
Af folkelige hensyn bestemte et stormøde mellem en pave og hans biskopper, at fastlægge Jesus fødselsdag til den 25 dec, for at komme den hedenske jul til livs omkring år 300, og det har man så holdt ved siden.
Påsken handler om tilbedelse af frugtbarhed omkring forårsjævndøgn.
Juletræet er et lævn fra dødemandstræet som blev brugt til offertræer og adventskransen er et symbol for solen omkring vintersolhverv.
Skal jeg blive ved??
Der blir skutte meget jul tilbage. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. december 2010

Dinna88

SussieThyssen skriver:

Åhhja...ham var der focus på forleden dag på P4.
Knald i låget er min mening, og kan ikke tage ham en døjt seriøs.
Så skal juletræer og adventskranse også afskaffes.
Og selve julen...hmmm og påsken.
Altsammen har hedensk oprindelse.
Jesus blev født på et eller andet tidspunkt mellem oktober og marts, men ingen ved præcist hvornår..videnskaben hælder dog mest til slutningen af oktober.
Af folkelige hensyn bestemte et stormøde mellem en pave og hans biskopper, at fastlægge Jesus fødselsdag til den 25 dec, for at komme den hedenske jul til livs omkring år 300, og det har man så holdt ved siden.
Påsken handler om tilbedelse af frugtbarhed omkring forårsjævndøgn.
Juletræet er et lævn fra dødemandstræet som blev brugt til offertræer og adventskransen er et symbol for solen omkring vintersolhverv.
Skal jeg blive ved??
Der blir skutte meget jul tilbage. 

Kærligst
Sussie

Haha, du skrev simpelthen alt det jeg overvejede selv at skrive! Simpelthen et genialt indlæg. 

Anmeld

5. december 2010

Amso

Jeg kan godt følge hans tro, med at nisser ikke altid har været et symbol på glæde henover julen. Men ligefrem at ytre sin tro på den måde..!! Han er jo bindegal.. hahaha.. Og må ikke være helt rask.. Kan ikke tage ham seriøst. Det må være en arbejdsskade..

Anmeld

5. december 2010

betski

Ved ikke om det også var ham der var i medierne sidst år mht nisser og at hans børn ikke må være i nærheden af dem. Men rent faktisk var nisser jo set som dæmoner for maaaange år siden. Deraf drille nisser. For gav bonden ikke nissen mad, ødelagde de deres afgrøder og bonden måtte gå falit. man har derfor altid sat en skål risengrød på loftet for at holde nisserne væk. NÅR det så er sagt, så synes jeg jo også at denne mand går alt alt for vidt! Og tror da kun han gør det for at få opmærksomhed og ikke fordi han rent faktisk vil budbringe at nisser er dæmoner. Synes det er synd at det skal gå ud over hans børn, hvor må det være svært for dem

Jeg selv; ja jeg eeeelsker nisser

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

Dinna88 skriver:

Haha, du skrev simpelthen alt det jeg overvejede selv at skrive! Simpelthen et genialt indlæg. 

Hehe mange tak

Anmeld

5. december 2010

Frk. Himmelblå

Han er fremme hvert år.

Han er gak.

Håber ikke, at hans børn tager al for megen skade . Det er sørme synd med sådan en psykisk syg far, som ovenikøbet er autoritetsfigur i lokalsamfundet (frikirken). 

Han var i Aftenshowet sidste år op til jul. Gad vide, om man ikke kan youtube klippet eller lign...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.