Hvorfor kommer det bag på folk der er JUL? ang. indsamlinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

mor-til-vanessa

wamse skriver:

Jeg synes godt nok at jeg har svært ved at få 4000 til at slå til 3 mennesker, så derfor har jeg da søgt hjælpen. Jeg handler kun ind i Lidl, for der får jeg simpelthen mest for pengene, så jeg forsøger at spare hvor jeg kan.

Har ingen anelse om, jeg får tildelt julehjælp, men det håber jeg sørme da

ja jeg kan godt se det er svært når man er 3 mennesker. men har bare kunne læse nogen som gør det når de kun er to.

tiderne har jo også ændre sig og man er mere forvent.

ved bare min mor var alene med 3 børn og have ikke særlig mange penge for på et tidspunkt var hun på bistand og det kan ikke være mere end en kh? og vi har aldrig manglet noget og aldrig vidst hvor lidt vi havde. et år var hun i magasin og hente en julehjælps kasse fordi vi virkelig ikke havde noget.

men jeg har som sagt aldrig manglet noget og forventer heller ikke noget.

kan da godt se det er svært og der kan ske mange ting man ikke regner med... men man kan desværre aldrig regne med noget i livet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

SSL

Trinehw skriver:

Halløjsa... Nu har jeg læst med i et stykke tid, og har også hjulpet en enkelt.. Synes det er fint vi kan hjælpe hinanden..

MEN jeg synes det er gået over stregen ... Penge indsamlinger?? gave indsamlinger? synes godt nok der er mange.....

Nå ville bare lige sige at vi da hellere ikke har de vilde penge i denne månede..

Men SJOVT nok ved jeg at DECEMBER AKA JULEN kommer hvert ÅR!

Derfor har jeg skaffet mig en sparerbøsse - og den putter jeg små penge i hele året, og åbner den til JUL og vupti så er der penge til JULE hygge og GAVER

Da jeg åbnede den for en uge siden, tænkte jeg TIS der er ikke mere end 400 kr, men jo jo der var 1850 kr... små penge såsom 2 kr og 5, 10 og 20 kr , ja og 50 ører kan gøre en forskel.. (er du ned og handle ind, du får 2 kr tilbage, ta dem med hjem og put dem i - de 2 kr gør en forskel )

Og julen handler ikke om gaver men hygge Og jo vi giver og får gaver - men jo tanken der tæller, så beløbet på gaven behøver jo ikke være giga højt...  Vores datter bliver da forkælet hele året med kærlighed og ja også gaver i ny og næ , og hun skal ikke opdrages til at tro hun skal ha dyrer gaver til jul, men opdrages til at julen handler om kærlighed og hygge og at være kreativ..

Håber i fatter min pointe..

Så ladies stram op og spar op

By the way har jeg købt nogen lærreder fra søstrende grene til 5 kr stykket som Latifa maler (finger maling) og dem giver hun i julegaver til de forskellige bedsteforældre.. BILLIG IDE

Men thumbs up for jer der hjælper - det skal der være plads til.. synes bare det er "sjovt" det kommer bag på folk hvert år, at der kommer en månede som hedder december..

GOD JUL!!

Ja, det er sjovt som det bliver jul jeg under folk at søge julehjælp via kirker, kommuner osv, men synes ikk der e andet herinde pt, end donerings tråde:/

Anmeld

5. december 2010

Benjamins'mor

Altså i denne måned havde vi også kun 4000 kr efter skat og regninger, og det er så inkl. børnepenge fra min far. Vi har lige været ude og købe julegaver idag, og alle i familien vidste de ikke ville få dyre ting. Vi købte også nogle i sidste måned, men alligevel, vi købte til 10, og valgte at sige 100 kr. pr. person. Så vi har 3000 kr tilbage at leve for, og det kan vi da sagtens klare. Vi er godt nok også kun to, men skal så også føde i denne måned og købe de sidste manglende ting, men vi har bare lagt et budget over hvor meget vi kan tillade os at bruge. Vi behøver skam ikke hjælp. Og jeg synes det er et godt indlæg, for ja, nogle har sku ikke råd til at lægge til side hver måned. Det har vi heller ikke før til januar. Men nogle har, og dem forstår jeg ikke skal søge alt mulig hjælp. Jeg forstår godt at nogle har lagt til side, men så kommer situationer som kæresten smider en ud og sådan. Og dem kan jeg sagtens forstå søger hvis de virkeligt bare har gjort alt for at prøve og løse det selv.

Anmeld

5. december 2010

slettet_7530

Det kommer nok heller ikek bag på folk at det er jul, men der kan ske uventede ting og sager som gør at julen kommer som en ikke særlig behagelig overraskelse.

Eller for nogen står de en svær situation hvor der vitterligt ikke er noget at ligge til side af hver måned, og i løbet af året må der prioteres hvilke regninger der er de vigtigste og står man i sådan en situation vælger nogle nok at fortænge at julen kommer

Anmeld

5. december 2010

june1987

Trinehw skriver:

nurhh hvor sødt jamen vi aftaler også hvert år ikke at gi gave, men det ender altid med vi finder en lille ting alligevel - eller laver et klippekort med 10 klip på med feks. massage, eller opvask

Synes det er fint din mand vælger gaver fra, og bare vil hygge

God Jul!

haha ja han er lidt af en romantiker  han forstår at sno sig uden om alt det gave ræs griner og jeg forstår ham udmærket..

det lyder sku godt, kunne være jeg sku lave sådan et klippe kort for sjov

god ide

god jul til dig også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.