Hvorfor kommer det bag på folk der er JUL? ang. indsamlinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

mama09

B&J skriver:

ja ved julen kommer og fra jan. helt til nov. jamen der tager vi 200kr hver månede og ja det bruger vi til gaver og hvis der lige er lidt der så putter vi lidt over i gave kassen... og 1kroner 50øre dem får daniel. min kæreste cola for af spare tager vi 2krerne og ligger et sted så bruger han på det så føler vi ikke vi mister penge sikke et rod men det virker bare for os

Lav et budget og husk alle tingene skal med så mangler man ikke de penge

Super

God jul!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

mama09

Laulund87 skriver:

Den tanke har jeg altså også haft

Lige efter jul sparer vi sammen til sommerferien og når den er slut, begynder vi at spare sammen til julen

Ja vi har også her, en til sommer og en jul

Dejligt!

God jul!

Anmeld

4. december 2010

mama09

Carina1977 skriver:

Jeg har jo gjort det at jeg hver måned har overført 500 kr. ekstra til budgettet. Så er der altid til uforudsete ting, samt til julegaver, hvis man skulle mangle lidt penge dertil. Så vidt det er muligt, prøver jeg på at få råd til julegaverne ud af de penge jeg har nu. Hvis det så ikke helt kan lade sig gøre, så kan jeg jo tage lidt penge fra budgettet. Har 7000 kr. på budgettet lige nu, så der skulle jo være plads til det. Vil bare ikke tage alle pengene, da man jo aldrig ved om man har brugt ekstra el + vand. Så det bliver kun en smule jeg tager derfra, hvis det skulle blive relevant.

Lyder godt at ligge lidt fra hver mdr Så kommer man jo aldrig helt galt af sted God jul!

Anmeld

4. december 2010

mama09

Fisenberg skriver:

uuh ja

det kan også godt irretere mig at det kan komme bag på folk hvert år (her er ikke tale om dem som virkelig er i nød)

hvorfor ikke lægge lidt til side, det gør jeg.. vi køber også hinandes jule gaver og pakke gaver i løbet af året,  det er jo det mest fornuftige, på den måde har vi også lidt penge i dec til julehygge og måske en tur i nisseland eller tivoli

alt skal jo planlægges og gør man ikke det og bare tror at "det skal nok gå" ja så ender man på røven (undskyld sproget)

jeg hjælper hvor jeg kan, det har jeg altid gjort men jeg har jo heller ikke mange penge..

jeg har de andre år hjulpet min far og mine søstre og det gør jeg ikke mere

min far tjener 1000 kr hver weekend efter skat så har han ellers 12900 hver mdr efter skat + det løse (tilskud bolisikring osv)

han har et rådighedsbeløb på omkring 7000kr om mdr og han har aldrig nogen penge...  hvis bare jeg havde den slags penge til rådighed hver mdr

mit eks med min far er jo bare et af mange, jeg har også massere af venninder der styre deres økonomi sådan og det er sådan nogle mennesker er irretere mig, det er ikke dem jeg vil hjælpe. det er den enlige mor på KH med min rådighedsbeløb eller den unge studerende som gerne vil have mulighed for at give sin mor en gave eller weekend faren som vil give sin børn en god jul men som ikke har penge nok til livet med børn

så mennesker stram op, spar op

Ja i løbet af året, har jeg også gjort før.. Super ide

ja nemlig kender godt de typer der har penge nok hver mdr, men alligevel aldrig har nogen... hva mon de bruger penge på?

thumbs up

Anmeld

4. december 2010

Alberts/

altså jeg er enlig mor, og syntes jeg har fint overskud til lidt snoller og en ekstra gave til min dreng, men jeg tænker så også meget over hvad jeg køber, og min familie får da ikk dyre gaver men de får noget og det er vel det som gælder,

i min familie giver vi ikk de søskende med børn men giver børnen en gave de blver glade for,

self får vi alle en gave men børnene får mest da det jo er børnens fest(;

og har jo vidst at julen kommer hvert år(;

Anmeld

4. december 2010

mama09

Alberts/ skriver:

altså jeg er enlig mor, og syntes jeg har fint overskud til lidt snoller og en ekstra gave til min dreng, men jeg tænker så også meget over hvad jeg køber, og min familie får da ikk dyre gaver men de får noget og det er vel det som gælder,

i min familie giver vi ikk de søskende med børn men giver børnen en gave de blver glade for,

self får vi alle en gave men børnene får mest da det jo er børnens fest(;

og har jo vidst at julen kommer hvert år(;

Ja her giver vi hellere ikke dyrer gaver.. eller får... Vi er bare kreative i stedet for

Super - God jul

Anmeld

4. december 2010

Alberts/

Trinehw skriver:

Ja her giver vi hellere ikke dyrer gaver.. eller får... Vi er bare kreative i stedet for

Super - God jul

altså den dyreste får min søn, eller han har fået den han er un 3 mdr så ser ikke han ikke rigtig får noget juleaften eller han får en lille ting, men han har fået en vokse pose, men har også sparet op til den i 3 mdr

Anmeld

4. december 2010

Alberts/

Trinehw skriver:

Super - God jul

og hov god jul dig dig også¨

Anmeld

4. december 2010

wamse

Trinehw skriver:

.. Min mand har i 2 mdr i dette år ikke fået en indkomst... Alligevel har vi kunne putte små penge i sparerbøssen... om så det kun var 5 kr den ene mdr, og 200 kr næste mdr - har det gidet bonus......

Men ja min mening, min verden... Så må man jo købe små gaver i løbet af året.. søge julehjælp.. mm.

Skriver også det er super vi hjælper hinanden, men det virker bare som om det kommer bag på folk, og at det kun er gaver... jeg vil mere end gerne hjælpe med tøj og møbler osv men gaver ej, så må man lærer at blive kreativ...

Der findes jo flere og flere familier der i dag sættes på gaden pga manglende betaling af husleje, så der må jo findes mennesker her i DK som ikke bare kan tage en lille smule til siden.

Jeg havde da fx 12000 stående i feriepenge fra sidste år, som vi skulle have brugt til sådan jul og lignende, men nu måtte vi så akut flytte, så alle mine penge gik til indskud af en ny lejlighed. Jeg tror bare der findes mange årsager til at mange er så presset som de er i dag, der i blandt finanskrisen, som mange er ramt af.

Anmeld

4. december 2010

twinboys

Guuuud er det den 24.dec det er juleaften... smiler...

God idé med småpengene...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.