Hvorfor kommer det bag på folk der er JUL? ang. indsamlinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

Kløver

duddi. skriver:

Jeg ved at dit indlæg er kærligt ment, men bliver nu alligevel lidt ramt. Ja vi ved alle at december kommer hver år, nu er det bare sådan at jeg ikke har mulighed for at spare noget som helst op. Nogle måneder har jeg knap penge til at betale mine regninger. Derfor bliver december altid en meget hård måned for mig, da jeg jo gerne vil give min datter det som et barn fortjener i december måned. Det være sig pakkekalender, julebag, julegaver og hvad der ellers høre sig til. Vi klarer den, selvfølgelig gør vi det. Nu har jeg så også nogle rigtig søde forældre der kan hjælpe til og jeg har lige fået et bi job som gør at jeg rent faktisk har lidt penge til julegaver Men kan godt blive lidt ked, når folk tror det er dårlig planlægning at lige bestemt i december måned ikke har så mange penge. Sådan er hver måned her - men vi klare den

uh lige et godt tip

Mine forældre har aldrig haft ret mange penge, men har alligevel formået at spare en del, og vi har aldrig manglet noget, vi ahr aldrig fået dyre ting eller lignende, men manglet har vi nu ikke.

Nå det jeg ville frem til er, at vi istedet for en desideret pakkekalender, havde en sok på vores dør, så blev der hver dag puttet noget i sokken, og det kunne være alt fra m,andariner, til en pakkerosiner, eller et lille stykke legetøj, eller et stykke julepynt, feks en lille nisse. tigeren har bla mange små sjove ting, og hvis man feks også bruger ting i sokken som man lige har i huset, kan man gøre det billigere

Vi synes dte var rigtig hyggeligt og jeg har som barn aldrig tænkt over de ting vi fik i sokken, om de kostede 2-5 eller 50 kr. men tidne gik vi væk fra julesokken i hverdagene og fik istedet adventsgavr hvor vi fik for lidt mere, da jeg var omkring de 13 år fik jeg en af gangene en deodorant som kostede ca 30 kr, og blev glad for den, stod netop og manglede så det var jo heldigt mor lige havde set det

håber i får en dejlig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

NinaNymannMadsen

Trinehw skriver:

Tak

Fornuftigt det i gør

God jul

mange tak syntes jeg også..

Anmeld

4. december 2010

june1987

ja jeg forstår det slet heller ikke, jeg ville aldrig tage i mod sådan noget, julehjælp det kan ikke komme som en overraskelse det med julen..

altså min kæreste bryder sig ikke om det gave bytteri jule aften så han har sagt igennem nogen år han vil ikke have og ikke give

han giver dog til pigerne. men vi giver ikke gaver til hinanden som han siger vi har jo hinanden og det er den største gave

Anmeld

4. december 2010

mama09

june1987 skriver:

ja jeg forstår det slet heller ikke, jeg ville aldrig tage i mod sådan noget, julehjælp det kan ikke komme som en overraskelse det med julen..

altså min kæreste bryder sig ikke om det gave bytteri jule aften så han har sagt igennem nogen år han vil ikke have og ikke give

han giver dog til pigerne. men vi giver ikke gaver til hinanden som han siger vi har jo hinanden og det er den største gave

nurhh hvor sødt jamen vi aftaler også hvert år ikke at gi gave, men det ender altid med vi finder en lille ting alligevel - eller laver et klippekort med 10 klip på med feks. massage, eller opvask

Synes det er fint din mand vælger gaver fra, og bare vil hygge

God Jul!

Anmeld

4. december 2010

Dorthe1986

Tja jeg forstår godt dit indlæg og er også helt med på at der er nogen, der har så lidt at de ikke kan spare op.. Men jeg tænker at hvis man nu er en lille familie.. det kunne være min egen hvor vi er tre til næste jul. Hvis vi besluttede os for at holde jul alene herhjemme, jamen så kunne vi lægge 100 kr til side hver måned.... Så har vi 1200 til jul og det kan man i hvertfald sagtens holde juleaften for her i vores hjem inkl. gaver

I år skal vi hjem til mine forældre på fyn og holde jul og jeg har købt gaver til 5 mennesker. det er blevet til 1300 kr i alt. Jeg er på su og kæresten har 12000 udbetalt om måneden hvor han kun har 2500 når det hele er betalt. Alligevel har vi da haft fin råd til julegaverne.... Og det er endda uden at vi har sparet noget som helst op til det

Det med pakkekalender, da foregik det på samme måde hjemme hos os da jeg var lille - en pakke rosiner den ene dag, et stykke chokolade osv

Anmeld

4. december 2010

mama09

Dorthe1986 skriver:

Tja jeg forstår godt dit indlæg og er også helt med på at der er nogen, der har så lidt at de ikke kan spare op.. Men jeg tænker at hvis man nu er en lille familie.. det kunne være min egen hvor vi er tre til næste jul. Hvis vi besluttede os for at holde jul alene herhjemme, jamen så kunne vi lægge 100 kr til side hver måned.... Så har vi 1200 til jul og det kan man i hvertfald sagtens holde juleaften for her i vores hjem inkl. gaver

I år skal vi hjem til mine forældre på fyn og holde jul og jeg har købt gaver til 5 mennesker. det er blevet til 1300 kr i alt. Jeg er på su og kæresten har 12000 udbetalt om måneden hvor han kun har 2500 når det hele er betalt. Alligevel har vi da haft fin råd til julegaverne.... Og det er endda uden at vi har sparet noget som helst op til det

Det med pakkekalender, da foregik det på samme måde hjemme hos os da jeg var lille - en pakke rosiner den ene dag, et stykke chokolade osv

ja 1200 kr er jo også en god slat...

Julen behøver bestemt ikke være dyr..... men hyggelig

God jul

Anmeld

4. december 2010

Dorthe1986

Trinehw skriver:

ja 1200 kr er jo også en god slat...

Julen behøver bestemt ikke være dyr..... men hyggelig

God jul

Lige præcis

God jul til jer også

Anmeld

4. december 2010

Laulund87

Trinehw skriver:

Ja vi har også her, en til sommer og en jul

Dejligt!

God jul!

Det er rigtig smart!

Tak i lige måde

Anmeld

4. december 2010

mor-til-vanessa

Trinehw skriver:

Halløjsa... Nu har jeg læst med i et stykke tid, og har også hjulpet en enkelt.. Synes det er fint vi kan hjælpe hinanden..

MEN jeg synes det er gået over stregen ... Penge indsamlinger?? gave indsamlinger? synes godt nok der er mange.....

Nå ville bare lige sige at vi da hellere ikke har de vilde penge i denne månede..

Men SJOVT nok ved jeg at DECEMBER AKA JULEN kommer hvert ÅR!

Derfor har jeg skaffet mig en sparerbøsse - og den putter jeg små penge i hele året, og åbner den til JUL og vupti så er der penge til JULE hygge og GAVER

Da jeg åbnede den for en uge siden, tænkte jeg TIS der er ikke mere end 400 kr, men jo jo der var 1850 kr... små penge såsom 2 kr og 5, 10 og 20 kr , ja og 50 ører kan gøre en forskel.. (er du ned og handle ind, du får 2 kr tilbage, ta dem med hjem og put dem i - de 2 kr gør en forskel )

Og julen handler ikke om gaver men hygge Og jo vi giver og får gaver - men jo tanken der tæller, så beløbet på gaven behøver jo ikke være giga højt...  Vores datter bliver da forkælet hele året med kærlighed og ja også gaver i ny og næ , og hun skal ikke opdrages til at tro hun skal ha dyrer gaver til jul, men opdrages til at julen handler om kærlighed og hygge og at være kreativ..

Håber i fatter min pointe..

Så ladies stram op og spar op

By the way har jeg købt nogen lærreder fra søstrende grene til 5 kr stykket som Latifa maler (finger maling) og dem giver hun i julegaver til de forskellige bedsteforældre.. BILLIG IDE

Men thumbs up for jer der hjælper - det skal der være plads til.. synes bare det er "sjovt" det kommer bag på folk hvert år, at der kommer en månede som hedder december..

GOD JUL!!

jamen jeg kan kun give dig ret!!!

julen kommer pronte hver år den 24 december, det kan ikke være en overraskelse. 

jeg har heller ikke selv særlig mange penge, når alt er betalt 3000 som er til mad, tøj til min datter og hvad der ellers kan komme, tandlæge medicin.

jeg har overtræk ligenu fordi der kom nogle uforsete udgifter, bla har jeg lige købt astma medicin til over 500 kr.

en veninde sagde til mig idag hvorfor jeg ikke søgte julehjælp nu jeg var enlig mor, sagde at det synes jeg bestemt ikke jeg kunne være bekendt bare fordi jeg i den her måned ikke har så mange penge... kunne da i sidste måned både købe en ny tlf og tøj til mig og min datter. så vidste jeg søgte skulle jeg virkelig skamme mig og det synes jeg også alle andre burde.

bliver forarget over folk som har 4-5000 kr til rådighed søger. det burde man virkelig godt kunne bruge til jul og gaver også. 

Anmeld

4. december 2010

wamse

mor-til-vanessa skriver:

jamen jeg kan kun give dig ret!!!

julen kommer pronte hver år den 24 december, det kan ikke være en overraskelse. 

jeg har heller ikke selv særlig mange penge, når alt er betalt 3000 som er til mad, tøj til min datter og hvad der ellers kan komme, tandlæge medicin.

jeg har overtræk ligenu fordi der kom nogle uforsete udgifter, bla har jeg lige købt astma medicin til over 500 kr.

en veninde sagde til mig idag hvorfor jeg ikke søgte julehjælp nu jeg var enlig mor, sagde at det synes jeg bestemt ikke jeg kunne være bekendt bare fordi jeg i den her måned ikke har så mange penge... kunne da i sidste måned både købe en ny tlf og tøj til mig og min datter. så vidste jeg søgte skulle jeg virkelig skamme mig og det synes jeg også alle andre burde.

bliver forarget over folk som har 4-5000 kr til rådighed søger. det burde man virkelig godt kunne bruge til jul og gaver også. 

Jeg synes godt nok at jeg har svært ved at få 4000 til at slå til 3 mennesker, så derfor har jeg da søgt hjælpen. Jeg handler kun ind i Lidl, for der får jeg simpelthen mest for pengene, så jeg forsøger at spare hvor jeg kan.

Har ingen anelse om, jeg får tildelt julehjælp, men det håber jeg sørme da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.