Hvorfor kommer det bag på folk der er JUL? ang. indsamlinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
44 svar
0 synes godt om
3. december 2010

mama09

Halløjsa... Nu har jeg læst med i et stykke tid, og har også hjulpet en enkelt.. Synes det er fint vi kan hjælpe hinanden..

MEN jeg synes det er gået over stregen ... Penge indsamlinger?? gave indsamlinger? synes godt nok der er mange.....

Nå ville bare lige sige at vi da hellere ikke har de vilde penge i denne månede..

Men SJOVT nok ved jeg at DECEMBER AKA JULEN kommer hvert ÅR!

Derfor har jeg skaffet mig en sparerbøsse - og den putter jeg små penge i hele året, og åbner den til JUL og vupti så er der penge til JULE hygge og GAVER

Da jeg åbnede den for en uge siden, tænkte jeg TIS der er ikke mere end 400 kr, men jo jo der var 1850 kr... små penge såsom 2 kr og 5, 10 og 20 kr , ja og 50 ører kan gøre en forskel.. (er du ned og handle ind, du får 2 kr tilbage, ta dem med hjem og put dem i - de 2 kr gør en forskel )

Og julen handler ikke om gaver men hygge Og jo vi giver og får gaver - men jo tanken der tæller, så beløbet på gaven behøver jo ikke være giga højt...  Vores datter bliver da forkælet hele året med kærlighed og ja også gaver i ny og næ , og hun skal ikke opdrages til at tro hun skal ha dyrer gaver til jul, men opdrages til at julen handler om kærlighed og hygge og at være kreativ..

Håber i fatter min pointe..

Så ladies stram op og spar op

By the way har jeg købt nogen lærreder fra søstrende grene til 5 kr stykket som Latifa maler (finger maling) og dem giver hun i julegaver til de forskellige bedsteforældre.. BILLIG IDE

Men thumbs up for jer der hjælper - det skal der være plads til.. synes bare det er "sjovt" det kommer bag på folk hvert år, at der kommer en månede som hedder december..

GOD JUL!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

Isabella_mor

Trinehw skriver:

Halløjsa... Nu har jeg læst med i et stykke tid, og har også hjulpet en enkelt.. Synes det er fint vi kan hjælpe hinanden..

MEN jeg synes det er gået over stregen ... Penge indsamlinger?? gave indsamlinger? synes godt nok der er mange.....

Nå ville bare lige sige at vi da hellere ikke har de vilde penge i denne månede..

Derfor har jeg skaffet mig en sparerbøsse - og den putter jeg små penge i hele året, og åbner den til JUL og vupti så er der penge til JULE hygge og GAVER

Da jeg åbnede den for en uge siden, tænkte jeg TIS der er ikke mere end 400 kr, men jo jo der var 1850 kr... små penge såsom 2 kr og 5, 10 og 20 kr , ja og 50 ører kan gøre en forskel.. (er du ned og handle ind, du får 2 kr tilbage, ta dem med hjem og put dem i - de 2 kr gør en forskel )

Og julen handler ikke om gaver men hygge Og jo vi giver og får gaver - men jo tanken der tæller, så beløbet på gaven behøver jo ikke være giga højt...  Vores datter bliver da forkælet hele året med kærlighed og ja også gaver i ny og næ , og hun skal ikke opdrages til at tro hun skal ha dyrer gaver til jul, men opdrages til at julen handler om kærlighed og hygge og at være kreativ..

By the way har jeg købt nogen lærreder fra søstrende grene til 5 kr stykket som Latifa maler (finger maling) og dem giver hun i julegaver til de forskellige bedsteforældre.. BILLIG IDE

Men thumbs up for jer der hjælper - det skal der være plads til.. synes bare det er "sjovt" det kommer bag på folk hvert år, at der kommer en månede som hedder december..

GOD JUL!!

Anmeld

4. december 2010

SussieThyssen

Trinehw skriver:

GOD JUL!!

Godt indlæg og gode ideer.
Vi har også en sparegris af den slags til småpenge.
Den står ude i gangen ved vores kommode og der ryger der gennem året en hel del småpenge ned i. Den bliver så tømt til en udflugt i ny og næ og brugt til fx en tur i BonBonland, en københavnertur med sønneke eller hvis vi tager en tur i zoo med børnebørnene.
Så er der altid en lille ekstra klatskilling til en ekstra is på turen og endda somme tider til indgangen, og har på den måde råd til en oplevelse, selvom økonomien er lidt stram.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. december 2010

sarahb

ja underligt der er noget der hedder den 24 december der bare kommer listende ind hvert år...hmm..
Du har helt og aldeles ret søde...

Anmeld

4. december 2010

Monica

Jeg har lige læstom en enlig mor til 2, på kontanthjælp. Hun har 800kr til ALT når de faste udgifter er betalt. Det kan jeg godt forstå at der ikke kan spares op af. I ved alle hvordan børn er, de vil ønsker det samme som dem i klassen, fx en Nintendo, mærke tøj eller lign. Hun vil aldrig få råd til sådan en.

Og ikke fordi det kun skal handle om gaver, men de har nok heller ikke råd til det juleæde gilde...

Vi har besluttet i år at spare på gaver til ungerne og skippe dem til os selv. Donere så penge til julehjælp/mødrehjælp eller lign. Men tænker faktisk en ekstra gang over det når jeg læser om dem der søger bare for at søge(her inde bla.) I mine øjne er julehjælp til dem der VIRKELIG står og mangler og ikke bare dem der gerne vil HA lidt ekstra....

Monica 

Anmeld

4. december 2010

NinaNymannMadsen

det er da et rigtig godt indlæg.
man ved da hele året at julen vil komme, og langt de fleste har da mulighed for at spare op, selvf er det ikke alle men langt de fleste.
og man kan søge alt mulig hjælp rundt omkring.

ved her personligt har vi 700 kr til julegaver og det er rigeligt, for det skal ikke være dyre gaver, det skal bare være noget der betyder noget. og juletræ og mad har mine forældre være søde at sige det skal vi ikke tænke på. vi skal holde jul hjemme i vores lejlighed med mine forældre,min søster, min farmor og min ene onkel så ikk en stor juleaften men hyggelig.

vi har en lille opsparing, men det er asta der får de penge så vi har til at kunne give hende nogen ting når hun mangler, hvis der ikke lige er penge til det en måned.

det er vil bare et prioteringsspørgsmål om hvad man bruger sine penge på efter alt det faste er betalt.

god jul her fra. og håber ikke jeg støder nogen.

Anmeld

4. december 2010

B&J

ja ved julen kommer og fra jan. helt til nov. jamen der tager vi 200kr hver månede og ja det bruger vi til gaver og hvis der lige er lidt der så putter vi lidt over i gave kassen... og 1kroner 50øre dem får daniel. min kæreste cola for af spare tager vi 2krerne og ligger et sted så bruger han på det så føler vi ikke vi mister penge sikke et rod men det virker bare for os

Lav et budget og husk alle tingene skal med så mangler man ikke de penge

Anmeld

4. december 2010

Carina1977

Monica skriver:

Jeg har lige læstom en enlig mor til 2, på kontanthjælp. Hun har 800kr til ALT når de faste udgifter er betalt. Det kan jeg godt forstå at der ikke kan spares op af. I ved alle hvordan børn er, de vil ønsker det samme som dem i klassen, fx en Nintendo, mærke tøj eller lign. Hun vil aldrig få råd til sådan en.

Og ikke fordi det kun skal handle om gaver, men de har nok heller ikke råd til det juleæde gilde...

Vi har besluttet i år at spare på gaver til ungerne og skippe dem til os selv. Donere så penge til julehjælp/mødrehjælp eller lign. Men tænker faktisk en ekstra gang over det når jeg læser om dem der søger bare for at søge(her inde bla.) I mine øjne er julehjælp til dem der VIRKELIG står og mangler og ikke bare dem der gerne vil HA lidt ekstra....

Monica 

En enlig mor på kontanthjælp burde have mere end 800 kr. i måneden. Hvis hun ikke har det, skyldes det vel formentligt at hun har masse af gæld, som hun betaler af på. Men eksemplet med hende moderen der, hører jo heldigvis til sjældenhederne. Dengang jeg var på kontanthjælp, havde jeg 3500 kr. i måneden + børnepengene, og jeg har endda også gæld.

Anmeld

4. december 2010

Laulund87

Den tanke har jeg altså også haft

Lige efter jul sparer vi sammen til sommerferien og når den er slut, begynder vi at spare sammen til julen

Anmeld

4. december 2010

Carina1977

Jeg har jo gjort det at jeg hver måned har overført 500 kr. ekstra til budgettet. Så er der altid til uforudsete ting, samt til julegaver, hvis man skulle mangle lidt penge dertil. Så vidt det er muligt, prøver jeg på at få råd til julegaverne ud af de penge jeg har nu. Hvis det så ikke helt kan lade sig gøre, så kan jeg jo tage lidt penge fra budgettet. Har 7000 kr. på budgettet lige nu, så der skulle jo være plads til det. Vil bare ikke tage alle pengene, da man jo aldrig ved om man har brugt ekstra el + vand. Så det bliver kun en smule jeg tager derfra, hvis det skulle blive relevant.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.