Hundeloven-En Ommer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Laulund87

Kirle skriver:

Ja jeg er så af den holdning at hellere ansvarlig hundeføring end flere børn der er skambidt.

Hvis der kommer sne i mundkurven jamen så må man jo som ansvarlig hundeejer fjerne den sne istedet for at skylde skylden på en lov. Det er den slags vattet holdning der har skabt problemet i første omgang.Er det optimalt? Nej men det er der så lidt der er.

Mvh Kirsten - der engang for længe siden har stået og forsøgt at skille en muskelhund der havde bidt sig fast i en spaniel. Ingen af dem var mine, men jeg var den eneste der havde modet til at tage fat i halsen på muskelhunden. Og jo det lykkedes for mig mens ejeren stod og gloede fåret.

Uhh helt enig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Dictes mor

Kirle skriver:

Ja jeg er så af den holdning at hellere ansvarlig hundeføring end flere børn der er skambidt.

Hvis der kommer sne i mundkurven jamen så må man jo som ansvarlig hundeejer fjerne den sne istedet for at skylde skylden på en lov. Det er den slags vattet holdning der har skabt problemet i første omgang.Er det optimalt? Nej men det er der så lidt der er.

Mvh Kirsten - der engang for længe siden har stået og forsøgt at skille en muskelhund der havde bidt sig fast i en spaniel. Ingen af dem var mine, men jeg var den eneste der havde modet til at tage fat i halsen på muskelhunden. Og jo det lykkedes for mig mens ejeren stod og gloede fåret.

Enig.

Hun kunne jo lade være med at lade den gå ud i busk og krat med meget høj sne og begrave hovedet, altså hvis nu hun gik almindeligt i snor på et alm fortorv så var det jo ikke noget problem, og så kunne den jo få lov at boltre sig i sneen i en aflukket have istedet.

Nu er loven nu engang som den er, og det kan man jo ikke lave om på, altså alle og enhver kan jo lave sådan en film, så er det jo også synd at have den i snor, hvis de trækker, for det kan jo også give vejrtrækningsbesvær eller skulderskader, hvis de har sele på. Jeg ved godt, at jeg bevæger mig ud på farligt vand, men jeg synes helt ærligt, at det er noget pjat den der film.

Anmeld

1. december 2010

FrkC

Dictes mor skriver:

Enig.

Hun kunne jo lade være med at lade den gå ud i busk og krat med meget høj sne og begrave hovedet, altså hvis nu hun gik almindeligt i snor på et alm fortorv så var det jo ikke noget problem, og så kunne den jo få lov at boltre sig i sneen i en aflukket have istedet.

Nu er loven nu engang som den er, og det kan man jo ikke lave om på, altså alle og enhver kan jo lave sådan en film, så er det jo også synd at have den i snor, hvis de trækker, for det kan jo også give vejrtrækningsbesvær eller skulderskader, hvis de har sele på. Jeg ved godt, at jeg bevæger mig ud på farligt vand, men jeg synes helt ærligt, at det er noget pjat den der film.

Er helt enig

Anmeld

1. december 2010

Dictes mor

ønskebarn74 skriver:

Helt enig... Mener at hundeejere skal have kørekort... Altså tvungen hundetræning... Og at alle hunde skal vurderes på den sociale side... Altså forebyggelse i stedet for at straffe dyr der ikke gør noget, ved at de skal have mundkurv på...

Jeg kunne ikke være mere enig med dig. Men problemet er bare, nu står jeg som hundetræner, og jeg møder nogen gange hunde, som er meget svære socialt, og som virkelig kræver noget arbejde, og så er spørgsmålet, der ville jeg jo ikke som hundetræner kunne sige, den går ikke, i skal have en anden hund. Det er bare så svært med den lov.

Anmeld

1. december 2010

Frk. Himmelblå

Dictes mor skriver:

Enig.

Filmen er lidt kikset, synes jeg også ja, men man forstår da, hvad hendes pointe er, selvom hun til sidst spørger retorisk:

"Skal jeg overholde loven eller være dyremishandler?"

Hehe, så må svaret vel blive: Overhold loven, - og hvad er så egentlig problemet? 

Anmeld

1. december 2010

Dictes mor

SeptemberBaby skriver:

Filmen er lidt kikset, synes jeg også ja, men man forstår da, hvad hendes pointe er, selvom hun til sidst spørger retorisk:

"Skal jeg overholde loven eller være dyremishandler?"

Hehe, så må svaret vel blive: Overhold loven, - og hvad er så egentlig problemet? 

Ja pointen skinner klart igennem, og jeg kan da udemærket forstå hendes frustration, det må da også være skideirreterende. Og så vil jeg give hende ros for at have en mundkurv til sin hund, for det er langt fra alle, der har det.

Anmeld

1. december 2010

Frk. Himmelblå

Dictes mor skriver:

Ja pointen skinner klart igennem, og jeg kan da udemærket forstå hendes frustration, det må da også være skideirreterende. Og så vil jeg give hende ros for at have en mundkurv til sin hund, for det er langt fra alle, der har det.

Jeps. Enig.

Anmeld

1. december 2010

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Kirle skriver:

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

1. december 2010

<3

Dictes mor skriver:

Enig.

Det er som du siger et farligt emne og man kan hurtigt komme til at sige noget forkert. Men er helt enig. At så må man lade dem gå i kort snor og løs i indhegnede områder.

Anmeld

1. december 2010

Louisiana

Loven burde helt laves om til, at de der vil have muskelhunde (eller bare hunde i det hele taget), skal gå på kursus først! Der er så mange (IKKE ALLE), der ikke ved en dyt om den hund de anskaffer sig, og det ender ofte galt  I Tyskland skal man, ved lov, bestå et kursus, inden man må købe muskelhunde, OG man skal have en såkaldt 'breaking stick', som kan skille hundens kæber ad, HVIS den angriber nogen (der sker ikke noget med hunden, når man anvender den). Der burde være samme lov i Danmark. Jeg synes det er uhyggeligt, at alle og enhver kan anskaffe sig en hund.

En helt anden lov der burde ændres, er loven omkring sex med dyr, for Danmark er det eneste land, hvor det er TILLADT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.