Anbefal en god bog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Munder

DK skriver:

Shop aholic bøgerne er 1 mio. gange bedre og sjovere end Nynne! Jeg har dem alle 6 på bogreolen og har læst dem mange gange! Altså det er jo klart en let læst chick flick, men de er så hyle morsomme! Der er vist kommet en ny shop a holic der handler om Beckys liv som mor til Minnie. Den er lige blevet udgivet her i efteråret på engelsk, men kommer da nok snart til Danmark også!

Derudover er jeg mest til romantik... Altså jeg svømmer væk i Rosamunde Pilchers "Konkylie samleren" og "Vejen hjem". Suk!  Hun har skrevet mange bøger, men de to der er klart favoritterne, selv om de andre også pryder i mit bogskab. Jeg har nok læst de to 10 gange hver tror jeg. Vejen hjem har jeg både i en lækker kopi, og i en blød "rejse venlig" udgave! Jeg læser ofte inden jeg skal sove, og jeg får de hæsligste drømme af krimier, men de sødeste lifligste drømme af de der romantiske romaner!

Derudover er jeg også ret glad for de gamle bøger af Margit Söderholm, favoritterne der er "Driver dug falder regn" og "Al jordens herlighed", igen romantik til man revner!! SKØNT Men hun har også skrevet mange så det er bare med at gå i krig!

Er jeg den eneste med (pladder) romantiske tendenser?

Nej, du er absolut ikke alene. Jeg elsker Margit Soderholm. Også bøgerne om Hellestafamilierne af fantastiske!

Også Rosamunde Pilcher, Maeve Binchy og forfattere i den genre er lige til at sluge råt! Det er altid dejligt med kærlighed og lykkelige slutninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Ryberg

Nu kan jeg godt lide "autentiske" bøger..

og den bog jeg nok har læst som har fanget og grebet mig mest er 'Glaspigen'...

Det er en god bog hvor hun fortæller om hendes vej igennem livet, igennem psykiatriske indlæggelser og hendes fars overgreb på hende.... jamen, den er så fængende (synes jeg) ...

Vil bare lige anbefale den...

Bagsiden på bogen..

" Ida har så ondt i sjælen, at hun må skære sig i armen.

I kontorchefens musikalske hjem på Poppelvej hersker der tilsyneladende harmoni. Men under den småborgerlige overflade udspiller sig hændelser så voldsomme, at de bliver en tikkende bombe i Idas sind.

Ida er 29 år, da bomben eksploderer. De følgende år befinder Ida sig i et sjæleligt helvede. Mere end 70 gange er hun indlagt på psykiatriske afdelinger. Hun er en krævende patient. Vredladen, når hun giver udtryk for sin tilstand. Når fortvivlelsen bliver uoverskuelig, skærer hun sig på arme og krop. Det skal gøre ondt, blodet skal ud.

I et behandlingssystem, der ofte forekommer uinteresseret i at komme mennesker i møde, lyser et par undtagelser op. To personer, der aner, at Ida har vilje og ukuelighed til at tale og tænke sig igennem de smertefulde livsfaser. De har viljen til at lytte og forløse.

Ida er i dag en kvinde med humor, overskud og energi. En kvinde, der kan sige: "Somme tider er glæden ved at slå mig omkuld!"

En dokumentarisk roman, der i suveræn sproglig stil giver et enestående indblik i et kvindesind i et psykisk grænseland"

og i kan læse mere på www.glaspigen.dk

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

DK skriver:

Victoria Holt, bliver det ikke sådan lidt for "dameblads-novelle-bog" agtigt?

Kan du ikke anbefale en, så kan jeg da lige prøve dem lidt af, he he!

Nej..det er Barbara Cartland du tænker på.
Hende her er langt mere seriøs LOL
Victoria Holt har også skrevet et par glimrende historiske roman-biografier heriblandt "Dronningen er min fjende", der omhandler Elisabeth d. 1.'s kusine og hele det historiske og personlige spil mellem dronningen, hendes hofstaldmester og hendes kusine. også bogen "En dronnings bekendelser" er godt skrevet, der omhandler den franske dronning Marie Antoniette og hendes liv inden halshugningen.

Her er et par titler mere:
Minella, Påfuglen, Kongernes forbandelse, De 1000 lampers hus.
Jeg bryder mig ikke så meget om hendes nyere bøger, så gå efter de ældre udgivelser, de er langt de bedste.

Anmeld

1. december 2010

Ryberg

igen er man til autentiske bøger, vil jeg også lige nævne "Det fortryllede slot" af Carole Smith... Virkelighedens verden... Den har jeg ALDRIG glemt..

http://www.saxo.com/dk/item/carole-smith-det-fortryllede-slot-paperback.aspx

"Beretningen om forfatterens 10-årige plejesøn ""Alex"", der lider af personlighedsspaltning efter en barndom fyldt af omsorgssvigt, seksuelt misbrug og andre grusomme oplevelser som følge af moderens medlemsskab af en satan-kult"

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

KittyGirl skriver:

igen er man til autentiske bøger, vil jeg også lige nævne "Det fortryllede slot" af Carole Smith... Virkelighedens verden... Den har jeg ALDRIG glemt..

http://www.saxo.com/dk/item/carole-smith-det-fortryllede-slot-paperback.aspx

"Beretningen om forfatterens 10-årige plejesøn ""Alex"", der lider af personlighedsspaltning efter en barndom fyldt af omsorgssvigt, seksuelt misbrug og andre grusomme oplevelser som følge af moderens medlemsskab af en satan-kult"

Har du så læst "Sybil" ???
Den hører også ind under de autentiske.
Den er..ja...uhyggelig
Ikke noget med satankulter, men netop om personlighedspaltning

Anmeld

1. december 2010

Dinna88

Ja, der har jo nok i tidens løb før været en sådan tråd, men har ikke lige kunne finde en med et sådan tema... så nu laver jeg en tråd.

Anbefal en eller flere gode bøger her til vinterens indehygge.
Du må gerne lave en ganske kort anmelde af den bog , du synes vi andre skulle læse.
Det kan jo også bruges som julegave ideer.
For mit vedkommende har jeg altid været en bogsluger, men er kræsen i mit valg, og så hører jeg dem på lydbånd, for jeg er så svagtseende, at jeg ikke mere kan læse.

Jeg lægger ud med Arne Dahls krimiserie der omhandler et svensk specialteam, der kaldes A-gruppen, som opklarer "Kriminalitet af Særlig farlig international karakter og tilsnit".
Der findes flere bøger i serien og vil anbefale at tage dem fra en ende af. For godt nok kan de læses uafhængigt af hinanden, men for at få en sammenhæng i gruppens personers adfærd, så giver det et langt større udbytte at begynde fra begyndelsen.

Arne Dahl er svensk forfatter og skriver under pseudonym, så ingen ved hvem han er, men han skriver helt utroligt fængslende.
Jeg har aldrig brudt mig særligt om svenske forfattere, men ham her er i vor tid, hvad Agatha Christie var i datiden.
Han kan personskildre på en medrivende måde, give gys, vække latter, få en til at knibe en tåre, og så elsker jeg bare hans person galleri. Alle er de mennesker på godt og ondt, og selv skurkene kan et eller andet sted virke sympatiske, også selvom de er the bad guys.
Han fordyber sig i alt fra terror til pædofili, mord, mafiaaktiviteter og selvbestaltede hævngudinder.
Men pas på..har man læst den første er man fanget, og skal bare have den næste.
God fornøjelse.

Sussie

Virkelighedens Verden - De stjal mit liv.

Forlagets beskrivelse
De stjal mit liv er  Carmen Richards gruopvækkende beretning om, hvordan hun som barn blev anbragt hos den ene plejefamilie efter den anden. Hun mødte aldrig den kærlighed hun higede efter - kun mishandling og seksuel udnyttelse. 
Lille Carmen kender kun en mor, og det er hendes første plejemor. Hun slår Carmen og behandler hende som en slave. Alligevel elsker Carmen hende. Og hun elsker også den mand, hun kalder far, selvom han ofte tvinger hende til sex. 
Da Carmen til sidst ender på en kostskole, møder hun en varm og venlig lærerinde, der tilbyder, at Carmen kan bo hos hende og hendes familie. Men i lærerindens hjem er der noget rivende galt. Det går langsomt op for Carmen, at lærerinden udelukkende har bedt hende om at bo hos familien, for at manden ikke skal forgribe sig på deres egen datter.

De stjal mit liv er den hjertegribende historie om et barn, der blev gjort fortræd. et barn, der blev misbrugt og mishandlet, mens de sociale myndigheder vendte det blinde øje til. Et barn, der mod alle odds overlevede og forstod at skabe sig en fornuftig tilværelse i voksenlivet.

Indholdsbeskrivelse
Som 2-årig bliver forfatteren forladt af sin mor og placeres i to forskellige plejefamilier. Begge steder bliver hun mishandlet og seksuelt misbrugt

Det er simpelthen så god en god, den er virkelig hårrejsende. Det er meget hårdt psykisk at læse den, men god, det er den.

Anmeld

1. december 2010

Frk. Himmelblå

SussieThyssen skriver:

Ganske kort...hvad handler den om??

http://www.saxo.com/dk/item/linda-olsson-astrid-og-veronika.aspx#description

Venskab, sorg, kærlighed, natur, livet og jordbærmarmelade, når det er bedst 

Anmeld

1. december 2010

Frk. Himmelblå

... I øvrigt bør alle læse:

"Ekstremt højt og utrolig tæt på" af Jonathan Safran Foer  - Intet mindre end den bedste bog, jeg har læst til dato! 

Anmeld

1. december 2010

Charlotte Wberg

Tweilight, Harry Potter, de udødelige...

Alle ovenover er under ungdomsfantasy, vil jeg tro... elsker deres univers...

Og ja Shopaholic,, wee de er skægge, glæder mig at hører at der er en ny på vej, det bliver så fedt...

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

SeptemberBaby skriver:

http://www.saxo.com/dk/item/linda-olsson-astrid-og-veronika.aspx#description

Venskab, sorg, kærlighed, natur, livet og jordbærmarmelade, når det er bedst 

LOOOL...godt emne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.