Anbefal en god bog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.805 visninger
41 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2010

SussieThyssen

Ja, der har jo nok i tidens løb før været en sådan tråd, men har ikke lige kunne finde en med et sådan tema... så nu laver jeg en tråd.

Anbefal en eller flere gode bøger her til vinterens indehygge.
Du må gerne lave en ganske kort anmelde af den bog , du synes vi andre skulle læse.
Det kan jo også bruges som julegave ideer.
For mit vedkommende har jeg altid været en bogsluger, men er kræsen i mit valg, og så hører jeg dem på lydbånd, for jeg er så svagtseende, at jeg ikke mere kan læse.

Jeg lægger ud med Arne Dahls krimiserie der omhandler et svensk specialteam, der kaldes A-gruppen, som opklarer "Kriminalitet af Særlig farlig international karakter og tilsnit".
Der findes flere bøger i serien og vil anbefale at tage dem fra en ende af. For godt nok kan de læses uafhængigt af hinanden, men for at få en sammenhæng i gruppens personers adfærd, så giver det et langt større udbytte at begynde fra begyndelsen.

Arne Dahl er svensk forfatter og skriver under pseudonym, så ingen ved hvem han er, men han skriver helt utroligt fængslende.
Jeg har aldrig brudt mig særligt om svenske forfattere, men ham her er i vor tid, hvad Agatha Christie var i datiden.
Han kan personskildre på en medrivende måde, give gys, vække latter, få en til at knibe en tåre, og så elsker jeg bare hans person galleri. Alle er de mennesker på godt og ondt, og selv skurkene kan et eller andet sted virke sympatiske, også selvom de er the bad guys.
Han fordyber sig i alt fra terror til pædofili, mord, mafiaaktiviteter og selvbestaltede hævngudinder.
Men pas på..har man læst den første er man fanget, og skal bare have den næste.
God fornøjelse.

Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Louisiana

God idé, Sussie!

Jeg vil anbefale Dan Browns 'Morderisk Bedrag'. Den har intet med 'Da Vinci Mysteriet' eller 'Engle og Dæmoner' at gøre, den er sin helt egen. På bagsiden står: "En Nasa-satellit gør en chokerende, videnskabelig opdagelse dybt nede i den arktiske is og følgerne er katastrofale. Den unge efterretningsagent Rachel Sexton sættes på sagen, som viser sig at være skæbnesvanger. Inden hun får set sig om, er hun med livet som indsats viklet ind i et bedragerisk magtspil, hvor det er umuligt at gennemskue, hvem der er på hvis side. Det rystende plot strækker sig fra Nordpolen til Washington og langt ind i magtens korridorer, hvor et uhyggeligt bedrag afsløres."

En rigtig god og spændende bog, som er svær at lægge fra sig

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Louisiana28 skriver:

God idé, Sussie!

Jeg vil anbefale Dan Browns 'Morderisk Bedrag'. Den har intet med 'Da Vinci Mysteriet' eller 'Engle og Dæmoner' at gøre, den er sin helt egen. På bagsiden står: "En Nasa-satellit gør en chokerende, videnskabelig opdagelse dybt nede i den arktiske is og følgerne er katastrofale. Den unge efterretningsagent Rachel Sexton sættes på sagen, som viser sig at være skæbnesvanger. Inden hun får set sig om, er hun med livet som indsats viklet ind i et bedragerisk magtspil, hvor det er umuligt at gennemskue, hvem der er på hvis side. Det rystende plot strækker sig fra Nordpolen til Washington og langt ind i magtens korridorer, hvor et uhyggeligt bedrag afsløres."

En rigtig god og spændende bog, som er svær at lægge fra sig

Eii ja..den har jeg også "læst"..den er hamrende god...Så  til den.

Anmeld

30. november 2010

Louisiana

SussieThyssen skriver:

Eii ja..den har jeg også "læst"..den er hamrende god...Så  til den.

Ved du egentlig om den er blevet filmatiseret?

Anmeld

30. november 2010

Maise

min ynglingsbog af Ken follet

JORDENS SØJLER

Bedste bog ever.

eller kan jeg anbefale den sidste triologi som IB Michael har skrevet.

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Louisiana28 skriver:

Ved du egentlig om den er blevet filmatiseret?

Hmmm..det tror jeg ikke..har da ikke hørt om den skulle være blevet det.

Men nu det lader til at vi har samme smag..så prøv at låne den første af Arne Dahls bøger..garanterer for en fantastisk oplevelse.

Anmeld

30. november 2010

Louisiana

SussieThyssen skriver:

Hmmm..det tror jeg ikke..har da ikke hørt om den skulle være blevet det.

Men nu det lader til at vi har samme smag..så prøv at låne den første af Arne Dahls bøger..garanterer for en fantastisk oplevelse.

Det vil jeg prøve at huske, tak for tippet

Anmeld

30. november 2010

SpunkenJo

Bedste bøger jeg har læst længe er af den FANTASTISKE forfatter Jussi adler-Olsen.

Kvinden i buret
Fasandræberne
Flaskepost fra P
Journal 64

Er alle 4 en krimiserie i stil med en kombi af Rejseholdet og Coldcase beskrevet på en fængende måde.

- tror lidt min søn har lidt en smule mens jeg ikke har kunnet lægge bøgerne fra mig

Pisse go underholdning

Go tråd

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

SpunkenJo skriver:

Bedste bøger jeg har læst længe er af den FANTASTISKE forfatter Jussi adler-Olsen.

Kvinden i buret
Fasandræberne
Flaskepost fra P
Journal 64

Er alle 4 en krimiserie i stil med en kombi af Rejseholdet og Coldcase beskrevet på en fængende måde.

- tror lidt min søn har lidt en smule mens jeg ikke har kunnet lægge bøgerne fra mig

Pisse go underholdning

Go tråd

Super...altid godt med inspiration

Anmeld

1. december 2010

bøgelund

Trilogien med Stieg Larsson er jo en KLASSIKER! 

men hvis man er til krimier, har man højst sandsynligt læst dem.. de er bare sindsyg gode.. 

næste projekt er Jussi Adler Olsen´s bøger.. Som en længere oppe fortæller om. har haft dem længe, men er bare ikke kommet i gang endnu.  men nu skal det være.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.