Anbefal en god bog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Pige2009

Din næstes hus af Jette A. Kaarsbøl

Handler om Theis, der ikke har set sin far i mange år efter eget valg. Da faderen dør, lander han i et lille jysk samfund og bliver taget under vingerne af den lokale præst og dennes familie. Theis er en vildfaren sjæl og man kan sagtens identificere sig med ham på mange punkter, da han forsøger at finde en mening med livet.

Læs den siger jeg bare!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Silas&Mille

Jeg kan varmt anbefalde Ken Follett's Jordens Søjler.
Den overordnet om opførelsen af en stor katedral i England i 1100- og 1200-tallet. Man følger en families strabaser for at overleve fattigdommen og deres forsøg på at finde et sted de kan slå sig ned og finde arbejde.

Den er gangske enkelt fantastisk skrevet.

Opfølgeren Uendelige Verden har jeg desværre ikke løst endnu, men min mor har fortalt at den er mindst lige så god som Jordens Søjler.

Anmeld

1. december 2010

DK

Jeg har godt hørt om dem.
Kan det passe, at de minder lidt om "Nynne-bøgerne"??

Shop aholic bøgerne er 1 mio. gange bedre og sjovere end Nynne! Jeg har dem alle 6 på bogreolen og har læst dem mange gange! Altså det er jo klart en let læst chick flick, men de er så hyle morsomme! Der er vist kommet en ny shop a holic der handler om Beckys liv som mor til Minnie. Den er lige blevet udgivet her i efteråret på engelsk, men kommer da nok snart til Danmark også!

Derudover er jeg mest til romantik... Altså jeg svømmer væk i Rosamunde Pilchers "Konkylie samleren" og "Vejen hjem". Suk!  Hun har skrevet mange bøger, men de to der er klart favoritterne, selv om de andre også pryder i mit bogskab. Jeg har nok læst de to 10 gange hver tror jeg. Vejen hjem har jeg både i en lækker kopi, og i en blød "rejse venlig" udgave! Jeg læser ofte inden jeg skal sove, og jeg får de hæsligste drømme af krimier, men de sødeste lifligste drømme af de der romantiske romaner!

Derudover er jeg også ret glad for de gamle bøger af Margit Söderholm, favoritterne der er "Driver dug falder regn" og "Al jordens herlighed", igen romantik til man revner!! SKØNT Men hun har også skrevet mange så det er bare med at gå i krig!

Er jeg den eneste med (pladder) romantiske tendenser?

Anmeld

1. december 2010

Frk. Himmelblå

"Astrid og Veronica" af Linda Olsson 

Får tårerne frem, men bliver ikke patetisk. Så smuk .

Anmelderne skrev blandt andet:

"En gribende fortælling, som selv den mest kyniske litteraturanmelder må fælde en tåre over." (Formanden for dansk forfatterforening Lotte Garbers i Politiken)

Kan varmt anbefales!

(Og så har de faktisk lige haft den på bud i Føtex)

Anmeld

1. december 2010

Malene76

Jeg eeeeelsker krimier, så derfor anbefaler jeg Sara Blædel, Elsebeth Egholm, Georgio Faletti, Camilla Lackberg, Liza Marklund, Karin Slaughter og John Hart. Jeg er også vild med Sophia Kinsella som skriver chicklitt. Hun skriver temmeligt sjovt. Jeg har bøger af alle forfatterne hjemme på mine hylder.

MVH Malene

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

DK skriver:

Shop aholic bøgerne er 1 mio. gange bedre og sjovere end Nynne! Jeg har dem alle 6 på bogreolen og har læst dem mange gange! Altså det er jo klart en let læst chick flick, men de er så hyle morsomme! Der er vist kommet en ny shop a holic der handler om Beckys liv som mor til Minnie. Den er lige blevet udgivet her i efteråret på engelsk, men kommer da nok snart til Danmark også!

Derudover er jeg mest til romantik... Altså jeg svømmer væk i Rosamunde Pilchers "Konkylie samleren" og "Vejen hjem". Suk!  Hun har skrevet mange bøger, men de to der er klart favoritterne, selv om de andre også pryder i mit bogskab. Jeg har nok læst de to 10 gange hver tror jeg. Vejen hjem har jeg både i en lækker kopi, og i en blød "rejse venlig" udgave! Jeg læser ofte inden jeg skal sove, og jeg får de hæsligste drømme af krimier, men de sødeste lifligste drømme af de der romantiske romaner!

Derudover er jeg også ret glad for de gamle bøger af Margit Söderholm, favoritterne der er "Driver dug falder regn" og "Al jordens herlighed", igen romantik til man revner!! SKØNT Men hun har også skrevet mange så det er bare med at gå i krig!

Er jeg den eneste med (pladder) romantiske tendenser?

Da jeg var helt ung (i 20'erne) rådyrkede jeg Victoria Holt's bøger i stor stil.
Det jeg godt kunne lide ved hende, var at hun altid havde sat sig grundigt ind i et eller andet emne og skrev så en romantisk roman ud fra det.
Så hende kan jeg godt anbefale dig, hvis du er til den slags. Samtidigt med at man kan få lov til at savle, så lærer man også noget af hendes bøger.

Jeg elsker stadig en god gang kærlighed og romantik, men ikke til overflødighed..men til gengæld gider jeg ikke have hverken film eller bøger uden happy end.
Der er sorger nok i verden til at jeg også behøver at få det serveret i mine bøger og film, så hos mig skal tingene gå i orden til sidst

Anmeld

1. december 2010

oo

SeptemberBaby skriver:

"En gribende fortælling, som selv den mest kyniske litteraturanmelder må fælde en tåre over." (Formanden for dansk forfatterforening Lotte Garbers i Politiken)

Kan varmt anbefales!

jaaaa, den var god!

Anmeld

1. december 2010

oo

Hvis man er til god nordisk litteratur på den helt underspillede og rolige og spøjse måde (litteratur som den næsten kun findes fra Island, Norge og Finland), så kan jeg VARMT anbefale Jón Kalman Stefánssons "Sommerlys og så kommer natten"

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

SeptemberBaby skriver:

Kan varmt anbefales!

Ganske kort...hvad handler den om??

Anmeld

1. december 2010

DK

Da jeg var helt ung (i 20'erne) rådyrkede jeg Victoria Holt's bøger i stor stil.
Det jeg godt kunne lide ved hende, var at hun altid havde sat sig grundigt ind i et eller andet emne og skrev så en romantisk roman ud fra det.
Så hende kan jeg godt anbefale dig, hvis du er til den slags. Samtidigt med at man kan få lov til at savle, så lærer man også noget af hendes bøger.

Jeg elsker stadig en god gang kærlighed og romantik, men ikke til overflødighed..men til gengæld gider jeg ikke have hverken film eller bøger uden happy end.
Der er sorger nok i verden til at jeg også behøver at få det serveret i mine bøger og film, så hos mig skal tingene gå i orden til sidst

Victoria Holt, bliver det ikke sådan lidt for "dameblads-novelle-bog" agtigt?

Kan du ikke anbefale en, så kan jeg da lige prøve dem lidt af, he he!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.