Anbefal en god bog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Dorthe1986

Jeg er nødt til at anbefale Dan Browns "The Lost Symbol" Stadig med ham fra Da vinci, men hold da maule den er bare god denne her Kan ikke helt huske den præcise danske oversættelse

Jeg har lige købt Dukkebarn af Carin Gerhardsen til min mor i julegave, men har dog ikke læst den selv - men også en krimi  - tror jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

JulieE

Jeg er også helt vild emd Dan Browbns bøger, men de er jo blevet omtalt Istedet vil jeg anbefale "Cirklens ende" af Tom Egeland Den berører de samme temaer som "Da vince mysteriet" men på sin helt egen underundige måde. En rigtig god bog!!!

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

Nu skal det jo ikke kun være krimier, det handler om i denne tråd. Så fyr løs piger...kom med en masse gode bøger.

Skal vi over i en helt anden genre, kan jeg anbefale Hele Strange's slægtsromanserie "Sværkeslægten".
Det er et fantastisk stykke lokalhistorisk arbejde, der strækker sig fra 1726 og frem til ca 1920'erne. Helene Strange er selv en efterkommer af Sværkerne og har ud fra bevarede almanakker, notesbøger, familiebibel og familieoverleveringer skabt denne fantastiske beretning.
Sværkerne levede i utallige generationer nede på Falster, og var kendt viden om som en slægt, der var foregangsmænd for udvikling og viden selvom de var bønder. De var, da den første bog begynder, fæstebønder, dvs underlagt en af de Falstriske herregårde, men købte som nogen af de første sig selv i 1700-tallet, sådan at de blev selvejere. Dette var Sværkerne foregangs mænd for, og pga deres store lederegenskaber klarede deres lokalsamfund sig bedre end de fleste. Siden var det en Sværke, der var medstifter af det Radikale Venstre, og var i det hele taget nogle af dem, der gjorde deres for at udvikle skolerne og bondesamfundet.
Man følger hver generation i sin egen bog, og samtidigt med at man får en personskildring, der aldrig er kedelig, får man et nærbillede af tidernes skiften, udviklingen fra generation til generation og menneskets positive og negative sider. De benhårde mænd, deres skiftende koner, nogle med held andre med knapt så meget held. Arrangerede ægteskaber, skolegang, fødsel, sygdom og død.
Når den sidste bog er lagt, har man fået udvidet sin horisont, lært noget om tidligere tiders skikke, og endelig måske fået en større forståelse for menneskers forskellighed og handlemåde, og så har man bare lyst til at starte forfra.
Serien er på 8 bind.

Anmeld

1. december 2010

signe.

Det kan godt være det lyder en smule banalt og "ungt" når jeg nævner disse 6 bøger.. men... Shopaholic-bøgerne af Sophie Kinsella! Jeg har lige læst alle 6 på godt 1½ måned, og da jeg gik igang troede jeg mest det var en ungdomsbog-serie, men hold da k*ft, nogle gode bøger! de tager alle issues op... forhold, finanskrise, venskaber, ægteskab,at blive forældre.. Efter at ahev læst de 6 bøger, sidder jeg næsten med en overbevisning at 'Becky Bloomwood' lever ovre i England og lever det liv der er beskrevet i bøgerne... Jeg græd, grinede og krummede tæer over de bøger, de er virkelig det værd.. og det ikke en ungdoms, synes jeg..

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

Mor-til-Hasse skriver:

Det kan godt være det lyder en smule banalt og "ungt" når jeg nævner disse 6 bøger.. men... Shopaholic-bøgerne af Sophie Kinsella! Jeg har lige læst alle 6 på godt 1½ måned, og da jeg gik igang troede jeg mest det var en ungdomsbog-serie, men hold da k*ft, nogle gode bøger! de tager alle issues op... forhold, finanskrise, venskaber, ægteskab,at blive forældre.. Efter at ahev læst de 6 bøger, sidder jeg næsten med en overbevisning at 'Becky Bloomwood' lever ovre i England og lever det liv der er beskrevet i bøgerne... Jeg græd, grinede og krummede tæer over de bøger, de er virkelig det værd.. og det ikke en ungdoms, synes jeg..

Jeg har godt hørt om dem.
Kan det passe, at de minder lidt om "Nynne-bøgerne"??

Anmeld

1. december 2010

signe.

SussieThyssen skriver:

Jeg har godt hørt om dem.
Kan det passe, at de minder lidt om "Nynne-bøgerne"??

dem har jeg så desværre ikke læst.. men det kan muligvis godt være.. de er kanon godt skrevet, og man føler man er til stede fuldstændig.. jeg eer hemmligt forelsket i Luke Brandon i hvert fald

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

Mor-til-Hasse skriver:

dem har jeg så desværre ikke læst.. men det kan muligvis godt være.. de er kanon godt skrevet, og man føler man er til stede fuldstændig.. jeg eer hemmligt forelsket i Luke Brandon i hvert fald

Hehe.

Jamen så må jeg jo kigge efter det du foreslår og så må du da lære Nynne-bøgerne at kende. Men pas på...du ligger flad af grin.

Anmeld

1. december 2010

Mum33

Jeg skal hygge mig med Julia Lahmes nye bog "bekendelse fra en løgner - alle mødre lyver". Elsker hendes humor og måde at se tingene på.

Anmeld

1. december 2010

sismofutten

Louisiana28 skriver:

God idé, Sussie!

Jeg vil anbefale Dan Browns 'Morderisk Bedrag'. Den har intet med 'Da Vinci Mysteriet' eller 'Engle og Dæmoner' at gøre, den er sin helt egen. På bagsiden står: "En Nasa-satellit gør en chokerende, videnskabelig opdagelse dybt nede i den arktiske is og følgerne er katastrofale. Den unge efterretningsagent Rachel Sexton sættes på sagen, som viser sig at være skæbnesvanger. Inden hun får set sig om, er hun med livet som indsats viklet ind i et bedragerisk magtspil, hvor det er umuligt at gennemskue, hvem der er på hvis side. Det rystende plot strækker sig fra Nordpolen til Washington og langt ind i magtens korridorer, hvor et uhyggeligt bedrag afsløres."

En rigtig god og spændende bog, som er svær at lægge fra sig

Den er jeg godt nok glad for at du anmelder, for har lige lånt den fra mit private bibliotek (læs: min mormor :-)) og sidder og skal til at læse den i dag - så nu glæder jeg mig endnu mere :-)

Anmeld

1. december 2010

sismofutten

Uhh, bliver altså nødt til at anbefale en bog . den er meget speciel, men hold nu op hvor var den bare for fed og jeg kunne IKKE læggen den fra mig!

Den er vidst mere henvent til unge, og lidt i samme genre som "New moon"..

Den hedder "Dødsspillet" - I kan bl.a. læse om den her: http://fortaellingen.dk/anmeldelse/suzanne-collins-d%C3%B8dsspillet

Og den lægger så op til en to'er - som er lige så god - og den lægge så op til en tre'er, som jeg endnu ikke har læst :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.