Hvor bliver den globale opvarmning af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

SiLiMiMa

Dinna88 skriver:

Det er netop sjovt fordi vores hårde vintre er en konsekvens af den globale opvarmning De ekstreme klimaforandringer er alt sammen en del af.

Men nej! Kør du endelig ikke i gamle biler og kør du nu så lidt som muligt. 

Nej nej, den  nye istid kommer vist om 5-7.000 år, hvis det mønster der var tidligere fortsætter. Så den oplever vi ikke :p

Ja, det er vildt, hvad vi gør mod vores stakkels planet

man må sige, vi ligger som vi har redt.......

selvfølgelig gør man hvad man kan, men det er skisme svært, når hele verden ikke "arbejder med"....... altså ikke for at væremen der er MANGE lande, der er "slemme" mht klimaet..... og desværre kender klimaet ikke noget til grænser.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

SiLiMiMa

JulieE skriver:

Ja, det er lidt morsomt. Men på en trist baggrund... Og egentlig  ikke det er noget at joke med

Nå ja... og så har jeg nok bare konkluderet, at jeg ikke gider bruge en fandes masse energi på at brokke mig over vejret. Jeg kan alligevel ikke gøre noget af det.

altså jeg klager gerne over vejret... også selvom jeg heller intet kan gøre ved det  måske har jeg for få andre ting at brokke mig over

Anmeld

30. november 2010

Dinna88

Heise skriver:

Ja, det er vildt, hvad vi gør mod vores stakkels planet

man må sige, vi ligger som vi har redt.......

selvfølgelig gør man hvad man kan, men det er skisme svært, når hele verden ikke "arbejder med"....... altså ikke for at væremen der er MANGE lande, der er "slemme" mht klimaet..... og desværre kender klimaet ikke noget til grænser.....

Det er det bestemt. Men om det 100% er vores skyld er til diskussion. Det er oplevet før at sådan nogle ændringer sker. Jeg mener det er for 55. millioner år siden det også skete. Temperaturen steg med op til 9 grader globalt. Men ved ikke med sikkerhed hvorfor det er sket, men vulkaner smider jo drivhusgasser ud, og dem var der mange af dengang fordi kontinentaldriften var stor. Så blev der dannet pladerande der gik fra hinanden, altså "jordne blev åbnet" og op stod lava. 

Så naturlige ændringer sker, men hvor er vi også nogle svin! 

Anmeld

30. november 2010

SiLiMiMa

Dinna88 skriver:

Det er det bestemt. Men om det 100% er vores skyld er til diskussion. Det er oplevet før at sådan nogle ændringer sker. Jeg mener det er for 55. millioner år siden det også skete. Temperaturen steg med op til 9 grader globalt. Men ved ikke med sikkerhed hvorfor det er sket, men vulkaner smider jo drivhusgasser ud, og dem var der mange af dengang fordi kontinentaldriften var stor. Så blev der dannet pladerande der gik fra hinanden, altså "jordne blev åbnet" og op stod lava. 

Så naturlige ændringer sker, men hvor er vi også nogle svin! 

tja.... jeg ved snart heller ikke hvad man skal tro mere..... men tror den "naturlige" process går hurtigere nu pga os mennesker..... 

Anmeld

30. november 2010

JulieE

Dinna88 skriver:

Det har du helt ret i. Det er sgu meget tragisk. Men altså, grine lidt for sig selv må man godt

Jeg synes ikke vi kan tillade os at brokke, når man tænker på alle dem det går ud over på langt være længder. Vietnam vil det f.eks. gå MEGET ud over  

Ja, præcis... det er ikke forbudt at se humoren i den slags statements

Men, ja vi kan bestemt ikke tillade os at brokke os, når man tænker på konsekvenserne andre steder.

Anmeld

30. november 2010

Zafir

Dinna88 skriver:

Jeg har vist ikke gjort den sjove del af mit indlæg klar nok. Jeg er ganske klar over konsekvenserne af den globale opvarmning, det er der bare MANGE der ikke er, og det synes jeg er lidt sjovt i det her tilfælde

Okay så Det ku jeg jo ikke vide

Anmeld

30. november 2010

Dinna88

Heise skriver:

tja.... jeg ved snart heller ikke hvad man skal tro mere..... men tror den "naturlige" process går hurtigere nu pga os mennesker..... 

Ja, det tror jeg nu også

Anmeld

30. november 2010

Dinna88

Zafir skriver:

Okay så Det ku jeg jo ikke vide

Jeg må lære at formulere mig ordentligt

Anmeld

30. november 2010

Pige2009

Dinna88 skriver:

.... Er jeg den eneste der ikke kan lade være med at smågrine når folk spørger om det? 

Jeg synes nu ikke, det er noget at grine af. Global opvarmning er jo gennemsnitstemperaturen på kloden og vil influere os alle

Anmeld

30. november 2010

Dinna88

JulieE skriver:

Ja, præcis... det er ikke forbudt at se humoren i den slags statements

Men, ja vi kan bestemt ikke tillade os at brokke os, når man tænker på konsekvenserne andre steder.

Nej, vel? Især ikke når det virkelig er noget der er så hamrende vigtigt, så synes jeg lidt at det kommer som en selvfølge at folk ved at det her er en konsekvens. 

Uh nej. Jeg får det så dårligt af at tænke på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.