Jeg kan virkelig godt følge dig! Du beskriver faktisk min mor! Min mor gør præcis det samme, og sådan har hun alle dage været. Det er ALDRIG hende der tager fejl, det er ALTID alle andres skyld, hun tager ALDRIG ansvar for sine handlinger. Nogen gange får hun endda lige vendt og drejet på hele situationen, så det i hendes verden slet ikke er sket, som det er sket for os andre. F.eks. snakkede vi her for et par uger siden om engang, da jeg var 14-15 år, hvor vi kom op at skændes, og vi gav hinanden hver en lussing. I hendes historie slog jeg først - i min, slog hun først. Jeg husker tydeligt at jeg tænkte, at hvis hun slog mig, så ville jeg slå igen. Men i hendes verden slog jeg altså først, og jeg er et uopdragent barn (jeg er 32!!), at sige noget andet! Det er ikke kun mig der oplever, at hun ændre på historien, så der enten er sket noget andet, eller det slet ikke er sket
Og så nævner hun også ofte ting, som jeg har gjort da jeg var teenager - hun bebrejder også min moster, for ting hun gjorde da de var teenagere (og min moster bliver altså snart 60!), ting som vi har gjort, da vi var unge og uvidende..!!
Det er uhyre frustrerende, at diskutere med sådan et menneske, hvis ikke umuligt 
Jeg overvejer ofte at skrive et brev til hende, hvor jeg skriver ALT hvad jeg er ked af, for så kan hun ikke afbryde midt i det hele. Så er hun tvunget til, at tage stilling til det... Håber jeg... Men jeg er også i den situation, at min mor har uhelbredelig kræft, og jeg er ikke sikker på, at jeg vil udsætte hende for det... Men var jeg dig, ville jeg nok gøre det.

Anmeld