Anonym skriver:
Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte….
Jeg er forvirret og ked af det. For 2 uger siden havde jeg fødselsdag, hvor min mor, far og bror var invi. Samt min mors veninde som jeg har kendt siden jeg var helt lille.
Mig og min mor kommer til at diskutere over nogle ting (som er sagen lidt ligegyldig) , ikke noget skænderi men bare diskus.
Hvor min mors veninde begynder at blande sig og forsvar min mor, altså blande sig på den måde som om mig og min mor skændes. Jeg vender mig om til hende og svare halv surt at hun ikke skal blande sig uden om, da det er en samtale mellem mig og min mor. Og hun svare bestemt, at det vil hun ikke, for hun kender mig og mine unoder !?!?!
WHAT…Jeg er en voksen kvinde, er sq ikke en tøs på 15år mere.
Jeg siger så til hende at hun , nu og frem over ved at hun skal blande sig uden om i samtaler mig og min mor har , for de kommer ikke hende ved. Og hun hidser sig op og siger jeg skal stop. Det gør mig så bare endnu mere sur og jeg hæver min stemme og siger at hun skal stoppe nu og holde sin kæft !
Under alt det her, siger min mor ikke et eneste ord til hendes veninde, ikke noget med at …..Nu er du gået over stregen, det noget mellem mig og min datter. INTET.
Jeg valgte at trække mig og gå en tur med hunden for kunne mærke at jeg var så vred og ked over jeg ingen opbakning fra min mors side havde fået.
Da jeg kommer tilbage er min mors veninde kørt da hun skulle på arbejde.
Jeg sætter mig og drikker en kop kaffe, her bliver der ikke sagt et ord om det der er sket.
Jeg rejser mig fordi jeg skal på toilet, og da jeg kommer ud ser jeg de er på vej ud af indkørslen.
Står chokeret og kigger, spørger kæresten om de slet ikke har sagt farvel, han siger min mor sagde farvel i døren, som er i den anden ende af huset, hvilket gør det umuligt for mig at høre mens jeg sidder på toilet . Min kæreste fortæller hende at jeg er på toilet, men hun svare ikke og går ud til bilen.
Min mor er ellers ikke sky for at forsvare min bror lige så snart i andre siger noget til ham. F.eks sagde min kæreste “ hold lige ind på din talerken… det drysser fra kagen” . Hvor min mor svarede “EJ DET GJORDE DER HVERT FALD IKKE !! “ Som om der blev sagt noget meget grimt til ham.
Jeg har siden denne dag ikke hørt fra min mor overhovedet , jeg har ikke haft lyst til at kontakte hende eftersom hun fik min fødselsdag ødelagt på den måde og hun slet ikke sagde farvel til mig, synes var ret chokerende .
Min mor har i forvejen ikke den store interesse i min graviditet og når folk f.eks siger “ Ej du må da glæde dig til at blive mormor” svare hun blot “ mhhm ja “ - hun spørger heller ikke til noget.
Jeg tror det er hendes overgangsalder der stadig køre på højtryk, men mener bare ikke det er okay at hun behandler mig sådan og ikke forsvare mig. Jeg følte mig som en lille pige som blev forladt et fremmed sted , og min mor bare var gået fra mig.
Vi indvi. Til julefrokost og jul, men jeg har slet ikke lyst til alt det her.
Hvad synes i jeg skal gøre, jeg er total lost over hvordan jeg skal handle på det her ???
Jeg har ikke lige læst alle svarene, men vælger lige at komme med et lille input her inden jeg skal videre i dagens gøremål..
Først og fremmest, sikke en omgang.... hvad du skal gøre, er rigtig svært.... jeg forstår dig..
Jeg har selv haft nogle problemer med min mor, og har haft svært ved hvordan jeg skulle tackle dem.... bl.a. har hun hængt sig i min fortid hvad jeg gjorde da jeg var 14 osv.. (jeg er 26 idag) ... hun siger nogle ting som bare.. ja..
Men jeg valgte.. at skrive et brev til hende, da jeg simpelthen synes det var for hårdt at konfrontere hende med det ansigt til ansigt... og jeg skrev sidst i brevet, at næste træk var hendes.. ville hun have familie og os og en god jul måtte hun kontakte mig.. og kontaktede hun mig ikke.. så var det ligesom det..
Det er en "god" måde at få tingene ud på og finde ud af hvordan man står...
(min mor valgte at slå hånden af mig og resten af familien - men til gengæld har man fået svar så man kan komme videre)