Hun skriger såsnart hun ikke spiser - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

serinasmor

Mia&Tonny skriver:

Altså hun spiser som hun plejer når hun bliver lagt til, og hun får lov at spise indtil hun selv siger stop - derefter kommer hun op og bøvse/gylpe og så bliver hun puslet og så starter gråden! Hvis jeg så ligger hende til igen, fordi tanken rammer om hun er mere sulten, så spiser hun i max 5min, og så falder hun i søvn.... Men kan som regel ikke flytte hende, eller jo men så starter gråden igen....

hmmm .. så tror jeg jeg ville sørge for at sidde komfortabelt i sofaen inden jeg lagde hende til igen .. og blive siddende ... det er nok kun en fase og dermed ikke noget du kommer til at skulle gøre i flere mdr .. men måske må i bare acceptere at du bor på sofaen i en uges tid og derfor ikke kan hjælpe med NOGET .. og når det så er gået over ville jeg sørge for at få hende passet bare lidt ... så du kan få lov at have din krop i fred i måske bare en time .. det behøves efter sådan en omgang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Mia&Allan

Cris skriver:

Hun er faldet i søvn i det skønneste og varmeste sted i hele verden! Hun vil gerne amme igen og sove... Kan du ikke flytte hende stille og rollig, når hun er faldet i søvn uden at gylpe eller skifte hende? Når du har den fornemmelse, at hun har fået rigeligt at spise, så bøvser+skifter du hende og så lægger du hende til. Når hun sover godt, kan du så flytte hende meget stille og rollig til hendes lift? Det har fungeret meget tit hos os. Han vågnede lidt og så vuggede jeg liften på mine ben og han kunne sove videre

Sommetider går den andre gange ikke, oftest den sidste! Men er også ''bange'' for at give hende den dårlige vane at hun skal falde i søvn ved mit bryst! Før kunne jeg sagtens ligge hende i barnevognen og så sov hun bare...

Anmeld

30. november 2010

Mia&Allan

serinasmor skriver:

hmmm .. så tror jeg jeg ville sørge for at sidde komfortabelt i sofaen inden jeg lagde hende til igen .. og blive siddende ... det er nok kun en fase og dermed ikke noget du kommer til at skulle gøre i flere mdr .. men måske må i bare acceptere at du bor på sofaen i en uges tid og derfor ikke kan hjælpe med NOGET .. og når det så er gået over ville jeg sørge for at få hende passet bare lidt ... så du kan få lov at have din krop i fred i måske bare en time .. det behøves efter sådan en omgang

Men tænker på om det ''bare'' er hysteri så??? Er så bange for at give hende dårlige vaner, som kan ramme os senere...

Anmeld

30. november 2010

sarjon

Mange urolige børn har godt af babymassage, har du prøvet det?

Det skal du selvfølgelig kun gøre når hun der i humør til det, og du selv har overskud til det...men det har i hvert fald mange positive effekter - det er fx. godt mod ondt i maven, men giver også en nært og trykt kontakt der viker afspændende og afstressende på den lille.

måske værd at prøve?

Det er jo svært at sige hvad det kan være, når man ikke kender jeres vaner og hverdag.

I hvert fald er det godt med trykhed og fisk luft.

Hvis du/I ryger, eller bruger parfume, prøv at holde en pause med det for det kan også påvirke babyens humør...

Anmeld

30. november 2010

serinasmor

jeg tror ikke du skal bekymre dig om dårlige vaner endnu .. mener først det er ved 3mdr alderen de begynder at få vaner ... jeg tror ikke på det  fortsætter fra nu af .. men nok kun i en uges tid til hun er ovre udviklings-/appetitspringet ...

Anmeld

30. november 2010

sarjon

...og du skal ikke være bange for"dårlige vaner" dit barn kan ikke få nok omsorg og varme nu - hun skal nok lære at falde i søvn i barnevognen, når hun er klar til det.

Anmeld

30. november 2010

Mia&Allan

sarjon skriver:

Mange urolige børn har godt af babymassage, har du prøvet det?

Det skal du selvfølgelig kun gøre når hun der i humør til det, og du selv har overskud til det...men det har i hvert fald mange positive effekter - det er fx. godt mod ondt i maven, men giver også en nært og trykt kontakt der viker afspændende og afstressende på den lille.

måske værd at prøve?

Det er jo svært at sige hvad det kan være, når man ikke kender jeres vaner og hverdag.

I hvert fald er det godt med trykhed og fisk luft.

Hvis du/I ryger, eller bruger parfume, prøv at holde en pause med det for det kan også påvirke babyens humør...

Vi ryger ikke og parfume kan jeg ikke tåle... Trolden har fået zoneterapi et par gange, overvejer om hun skal ha behandlingerne med kortere mellemrum.... Hvis jeg ligger hende fra mig når hun græder så voldsomt som hun gør lige nu, så går hun helt i selvsving.. Vores dag er som regel sådan:

Op kl 7 og så spiser hun kl 7.25 til omkring kl 8. Så op og bøvse og det bruger vi en del tid på da hun er en gylper, så bliver hun puslet og så er kl næsten 9 og hun har pogså sagt godnat til far. Så plejer vi at hygge og ''lege'' lidt og så kommer hun ud og sove i sin barnevogn - men nu der skriger hun fra hun er blevet puslet og til hun går kold og bliver lagt ud!

Så sover hun som regel fra kl 9 til mellem 13 og 14 og så starter vi forfra. Mellem 15 og 15.30 bliver hun ca lagt hen igen og sover så til mellem 16 og 18.

Derefter har hun de sidste dage kun taget powernaps, spist og skreget indtil hun går helt kold mellem 21 og 22. Og så spiser hun et par gange i løbet af natten...

Anmeld

30. november 2010

Mia&Allan

sarjon skriver:

...og du skal ikke være bange for"dårlige vaner" dit barn kan ikke få nok omsorg og varme nu - hun skal nok lære at falde i søvn i barnevognen, når hun er klar til det.

Hun har jo bare klaret det så fint indtil nu, så har undret mig over den pludselig forandring og at den er så voldsom...

Anmeld

30. november 2010

Mia&Allan

serinasmor skriver:

jeg tror ikke du skal bekymre dig om dårlige vaner endnu .. mener først det er ved 3mdr alderen de begynder at få vaner ... jeg tror ikke på det  fortsætter fra nu af .. men nok kun i en uges tid til hun er ovre udviklings-/appetitspringet ...

Vi må prøve os frem, synes bare det er møg hårdt at gå fra at ha en glad og tilfreds datter til en der bare er vildt utilfreds og græder...

Anmeld

30. november 2010

serinasmor

Mia&Tonny skriver:

Vi må prøve os frem, synes bare det er møg hårdt at gå fra at ha en glad og tilfreds datter til en der bare er vildt utilfreds og græder...

det kan jeg godt forstå

det vender igen

bare rolig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.