"ved" katten jeg er gravid? (langt indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

SSL

Fru. Skovrup skriver:

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder der sidder derude, min hunkat er begyndt at opføre sig mærkeligt, eller det har hun faktisk gjort ca 2 uger før jeg fandt ud af jeg var gravid.

Ved hunkatten at jeg er gravid?

Jeg kan forklare en situation der får mig til at tænke den tanke:

Om morgenen når min mand står op, gør han som regel altid før mig, kommer kattene ind til mig i sengen, da de ikke sover hos os pga noget allergi jeg har til tider. Hunkatten går direkte efter min dyne, og graver sig ind under den og lægger sig tæt op af min mave, og når jeg tager dynen af, ligge hun og "stener" og lægger ikke mærke til noget omkring hende, hendes ene øre er rettet mod min mave og den andet øre vender i den retning der kommer andre lyde.

Hun har ALDRIG kunne fordrage at ligge under dynen med mig på noget tidspunkt før, pludselig er det bare det bedste hun ved.

Jeg går hjemme i øjeblikket, da jeg ikke kan arbejde pga arbejdspladsen ikke har styr på kemikalier og den slags, så går meget hjemme og hun følger mig altid rundt, og hvis ikke hun følges med mig følger hun mig med øjnene, og lægger sig på mit skød når hun kan komme til det.

har taget et billede af hende mens hun ligger og "stener" så i kan se hvordan det ser ud....

Er det noget i kender? eller har hørt om?

-Skovrup

Vil først sige kæmpe tillykke med det  Hvor er det dejligt at hører!!

Og JA!! Jeg tror dyr mærker meget mere end vi ved.. Min yngste hund, på 10måneder, 3kg - har de seneste mange uger valgt at ligge sig henover min søsters mave, når vi har været samlet i familien, og normalt er hun ikke et hvem-som-helst-menneske dyr, tvætimod - normalt er det kun min kæreste og jeg der fungere for hende.. Men pludseligt har hun frivilligt lagt sig henover maven også har hovedet været som klistret fast til selve maven.. Min søs var så også ret højgravid, så hun har kunne hører og mærke mere end din kat nok kan pt, altså -fysisk.. Men jo, tror hele sikkert den er opmærksom på hvad der sker derinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Noneother

Charlotte Wberg skriver:

det er vi slet ikke klar til... tror heller ikke han er...

han er ikke helt i "kælderen" mere... de første dage gik han ingen steder overhoved, max ud og besørgede (hedder det vidst) og så ind igen, og sov, sov og sov... den stakkel.. nu er han "bare" mere nær os og ekstra kælen. Han er også blevet lidt ekstra legesyg, det var ellers mere hende der var legebarnet og den modige af de to...

Åårrh stakkels mis altså. Der ligger altså osse nogle grimme veje her i slagelse. 

Anmeld

1. december 2010

Charlotte Wberg

Noneother skriver:

Åårrh stakkels mis altså. Der ligger altså osse nogle grimme veje her i slagelse. 

Ja det gør der,, og jeg er så "heldig" at bo ud til Nykøbing landevej og Holbækvejen... og tror ikke det bliver mere trafikkeret end her Men vi vidste at risikoen var og er der...

Anmeld

1. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Noneother : Ej hvor ubehageligt! min kat tisser ikke mærkelige steder, men tror jeg skal være lidt opmærskom på den lille mis, hun opføre sig meget anderledes, men heldigvis ikke på en dårlig måde.
Charlotte Wberg : Tror også generalt det er hun dyr? der reagere på hormonerne? Men nej det er ikke acceptabelt at de tisser på os!
SussieThyssen : Sikke en fin måde du siger det på! får mig til at føle mig som en del af hendes flok, eller familie, er glad over hendes nye adfærd, men bliver bekymret når nogen har fået en negativ adfærd ud af katten eller andre dyr pga graviditeten.
bb78 : Det er sådan min hunkat er! men min hankat er på ingen måde påvirket af min graviditet.
SussieThyssen : rørende hvordan heste er så milde selvom de er SÅ STORE! 
SSL : Det er altså bare så specialt, grunden til jeg lagde mærke til hunkattens ændrede adfærd er også at hun før var ekstremt reserveret og forsigtig, men hun har fuldstændig ændret kurs, og virker som om hun er opmærksom på min mave, og mig i det hele taget. Lidt som din yngste hund.
-Skovrup

Anmeld

1. december 2010

thilde-tusindfryd

Fru. Skovrup skriver:

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder der sidder derude, min hunkat er begyndt at opføre sig mærkeligt, eller det har hun faktisk gjort ca 2 uger før jeg fandt ud af jeg var gravid.

Ved hunkatten at jeg er gravid?

Jeg kan forklare en situation der får mig til at tænke den tanke:

Om morgenen når min mand står op, gør han som regel altid før mig, kommer kattene ind til mig i sengen, da de ikke sover hos os pga noget allergi jeg har til tider. Hunkatten går direkte efter min dyne, og graver sig ind under den og lægger sig tæt op af min mave, og når jeg tager dynen af, ligge hun og "stener" og lægger ikke mærke til noget omkring hende, hendes ene øre er rettet mod min mave og den andet øre vender i den retning der kommer andre lyde.

Hun har ALDRIG kunne fordrage at ligge under dynen med mig på noget tidspunkt før, pludselig er det bare det bedste hun ved.

Jeg går hjemme i øjeblikket, da jeg ikke kan arbejde pga arbejdspladsen ikke har styr på kemikalier og den slags, så går meget hjemme og hun følger mig altid rundt, og hvis ikke hun følges med mig følger hun mig med øjnene, og lægger sig på mit skød når hun kan komme til det.

har taget et billede af hende mens hun ligger og "stener" så i kan se hvordan det ser ud....

Er det noget i kender? eller har hørt om?

-Skovrup

Interessant emne, som jeg selv har spekuleret på. Men jeg må indrømme, at indtil videre ser det ikke ud til, at mine tre katte reagerer på nogen måde. Er selvfølgelig også kun i 14. uge, men hvis det er et spm om hormoner, man udskiller, så burde de jo ku lugte det fra dag 1.

Jeg har gået og holdt øje med mine katte, for at se, om de evt. skulle begynde at opføre sig anderledes, fx være mere forsigtig med at træde på mig og min mave. Men det gør de ikke. Det er som det plejer at være. De er lidt mere rastløse for tiden, men det skyldes snevejret og at de ikke rigtig kan komme ud.

Ud fra din historie der tænker jeg, at din kats ændrede adfærd måske nærmere skyldes, at du er begyndt at gå hjemme - som du fortæller. Den er måske blevet mere vant til dig og knytter sig mere til dig, nu hvor du er hjemme hver dag. Derfor render den dig også i røven. Jeg mærker denne adfærdsskift meget på mine katte, ift. hvor meget opmærksomhed de får. Hvis jeg i en periode har meget travlt, ikke er meget hjemme og måske overser dem, så virker de mere utilknyttede og fjerne og vil mere ud. Hvorimod hvis jeg er mere hjemme og giver dem opmærksomhed, så render de mig i røven og vil gerne i kontakt.

Anmeld

1. december 2010

annec

Min kat gjorde det samme, men det er en han

Anmeld

1. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

thilde-tusindfryd : Det kan også have noget at gøre med at jeg nu går hjemme, men jeg vil så skynde mig og komme med et andet argument, jeg gik hjemme 3mdr inden jeg blev gravid, hvor jeg også udelukkende var hjemme hele tiden, men på det tidspunkt gad hun mig ikke som sådan.

Jeg har nu gået hjemme knap 2 mdr, og det skiftede meget drastisk med hende inden jeg begynde  at gå hjemme, arbejde stadig da jeg ikke vidste jeg var gravid.

men det kan være det bare er ønsketænkning, jeg ved det ikke. men det også derfor jeg vil høre andre om hvad de oplever under deres graviditet og den indvirkning det har på deres dyr, da jeg synes der er en stor ændring.

-Skovrup

Anmeld

2. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Vores hund har altid været "fars hund". Men efter jeg er blevet gravid, vil hun gerne være sammen med mig hele tiden.

Tror helt sikkert dyr mærker/fornemmer det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.