"ved" katten jeg er gravid? (langt indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Tulle Mus skriver:

Jeg tror godt dyr kan mærke sådan noget...

Her var det bare lidt anderledes, det var min hoppe som reagerede, hun blev fra den ene dag til den anden pludselig meget reserveret overfor mig, og lagde altid ørerne tilbage når jeg kom over i stalden, men når min kæreste kom der over så var der ikke noget.. Tror simpelthen at hun blev jalou på mig, fordi jeg var gravid og hun ikke var..

Men idag hvor vi har Tulle Musen udenfor maven, er der ikke noget, Lotte er tværdigmod meget nysgerrig overfor Matilde..

Det bare ærgeligt når de bliver jaloux Jeg glæder mig også sådan til at se hvordan mine dyr reagere på den lille når den kommer hjem fra hospitalet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Noneother

Katten KAN mærke at du er gravid.

Det er noget med at de kan lugte dine "hormoner", og det kan faktisk få dem til at begynde at opføre sig underligt. De kan i enkelte tilfælde osse blive syge og begynde at få krystaller i urinen.

Min ene hunkat blev helt vildt underlig de første 4-5 måneder, hun begyndte at tisse på ALT! inkl. mit ansigt når jeg sov.  -Det skete faktisk 2 gange. Ubehagelig måde at blive vækket på skal jeg lige tilføje.

Anmeld

1. december 2010

Charlotte Wberg

Noneother skriver:

Katten KAN mærke at du er gravid.

Det er noget med at de kan lugte dine "hormoner", og det kan faktisk få dem til at begynde at opføre sig underligt. De kan i enkelte tilfælde osse blive syge og begynde at få krystaller i urinen.

Min ene hunkat blev helt vildt underlig de første 4-5 måneder, hun begyndte at tisse på ALT! inkl. mit ansigt når jeg sov.  -Det skete faktisk 2 gange. Ubehagelig måde at blive vækket på skal jeg lige tilføje.

Ej, det var sQ da ikke pænt af hende, din stakkel...

Mon det kun ligger til hun katten... 

Bliver lidt nervøs eftersom min hankat storset ligger oppe i hoved på mig når jeg sover... og puha han overlever vidst ikke hvis han tisse på mig, når jeg sover

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

Fru. Skovrup skriver:

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder der sidder derude, min hunkat er begyndt at opføre sig mærkeligt, eller det har hun faktisk gjort ca 2 uger før jeg fandt ud af jeg var gravid.

Ved hunkatten at jeg er gravid?

Jeg kan forklare en situation der får mig til at tænke den tanke:

Om morgenen når min mand står op, gør han som regel altid før mig, kommer kattene ind til mig i sengen, da de ikke sover hos os pga noget allergi jeg har til tider. Hunkatten går direkte efter min dyne, og graver sig ind under den og lægger sig tæt op af min mave, og når jeg tager dynen af, ligge hun og "stener" og lægger ikke mærke til noget omkring hende, hendes ene øre er rettet mod min mave og den andet øre vender i den retning der kommer andre lyde.

Hun har ALDRIG kunne fordrage at ligge under dynen med mig på noget tidspunkt før, pludselig er det bare det bedste hun ved.

Jeg går hjemme i øjeblikket, da jeg ikke kan arbejde pga arbejdspladsen ikke har styr på kemikalier og den slags, så går meget hjemme og hun følger mig altid rundt, og hvis ikke hun følges med mig følger hun mig med øjnene, og lægger sig på mit skød når hun kan komme til det.

har taget et billede af hende mens hun ligger og "stener" så i kan se hvordan det ser ud....

Er det noget i kender? eller har hørt om?

-Skovrup

Jeps hun ved det.
Katte elsker gravide maver. hvorfor ved jeg ikke...men masser af katte synes bare at det er noget af det skønneste der findes.
For det første hører katte langt bedre end mennesker og deres lugtesans er langt mere fintmærkende.
Så hos din, som hos de andre er det en blanding af dine hormoner, samt de ændrede lyde fra din mave der påvirker hende.
Endeligt har mange hunkatte et meget socialt gen, der gør at døtre og mødre meget ofte tager sig af hinanden. For hende er du mor/datter/søster og derfor nyder hun at være opmærksom på den killing du har i maven

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. december 2010

Noneother

Charlotte Wberg skriver:

Ej, det var sQ da ikke pænt af hende, din stakkel...

Mon det kun ligger til hun katten... 

Bliver lidt nervøs eftersom min hankat storset ligger oppe i hoved på mig når jeg sover... og puha han overlever vidst ikke hvis han tisse på mig, når jeg sover

Hehe normalt slår jeg heller ikke på dyr, og jeg synes det er rigtig forkert, MEN jeg kan love dig for at trunten fik langet sig en da hun gjorde det.

Mht. din hankat så ved han det jo osse godt, men det er meget forskelligt hvordan de reagere på at der er lille ny i maven.

Anmeld

1. december 2010

Clisolka

Er også helt sikker på at katten kan "mærke"noget - det gjorde mine 3 også da jeg gik hen og blev gravid. De kunne slet ikke lade mig være og skulle hele tiden være i nærheden af mig.

Anmeld

1. december 2010

Charlotte Wberg

Noneother skriver:

Hehe normalt slår jeg heller ikke på dyr, og jeg synes det er rigtig forkert, MEN jeg kan love dig for at trunten fik langet sig en da hun gjorde det.

Mht. din hankat så ved han det jo osse godt, men det er meget forskelligt hvordan de reagere på at der er lille ny i maven.

Han har ændret adfærd og blevet meget mere "hjemmegående", men det var i forbindelse med at vores hun kat blev kørt over

Han er meget kælen og sover stortset oppe i hoved på mig, men al baby halløjet tror jeg ikke han tager sig så meget af, tilgengæld benytter han alle de nye ting der kommer ind i huset som sit eget hehe, han bliver rigtig skuffet når prinsessen kommer ud... men lige nu er skråstolen hans kæreste eje... barnevognen har han været oppe i en gang hehe trods den var fyldt med dyner, sovepose og voksipose ha ha ha det så skægt ud...

Tjo han ved det nok,, men tror ikke det siger ham så meget, eller også er det bare fordi han i forvejen er så meget social at vi ikke kan mærke det på ham

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

Tulle Mus skriver:

Jeg tror godt dyr kan mærke sådan noget...

Her var det bare lidt anderledes, det var min hoppe som reagerede, hun blev fra den ene dag til den anden pludselig meget reserveret overfor mig, og lagde altid ørerne tilbage når jeg kom over i stalden, men når min kæreste kom der over så var der ikke noget.. Tror simpelthen at hun blev jalou på mig, fordi jeg var gravid og hun ikke var..

Men idag hvor vi har Tulle Musen udenfor maven, er der ikke noget, Lotte er tværdigmod meget nysgerrig overfor Matilde..

Jeps..det med heste skulle jeg også lige til at skrive om.
Min fars hoppe kunne ikke udstå mig når jeg var gravid.
Jeg ved ikke om hun var misundelig eller hvad...men hun kunne bare ikke have mig når jeg var, og bed efter mig.
Normalt var hun glad for mig, og der var aldrig noget i vejen.

Min egen derimod, en vallak, som jeg havde haft fra føl, vidste det altid før jeg selv var sikker, og var extremt forsigtig og overbeskyttende.
Så når jeg skulle passe hestene som gravid, gik han altid mellem min fars hoppe og mig, hvis de var ude. Åbenbart var han klar over hun ikke ville mig noget godt, så han holdt hende væk fra mig.
Undervejs i graviditeterne lagde han altid mulen mod min stadigt større mave og nulrede den forsigtigt, og stod og pustede saligt og lyttende.
Med hver eneste gik jeg over i stalden til ham med dem og lod ham undersøge dem grundigt og gennemsnuse dem. Og ganske som da de lå i min mave, blev de nuslet og snuset til. Mine unger har altid kunnet vade ud og ind mellem benene på ham, ganske som jeg selv kunne, da jeg var barn og han var en ung plag. Og de har alle 3 fået deres første ridetur på ham. Han døde mæt af dage 42 år gammel..men hvor jeg dog stadig savner ham

Anmeld

1. december 2010

Noneother

Charlotte Wberg skriver:

Han har ændret adfærd og blevet meget mere "hjemmegående", men det var i forbindelse med at vores hun kat blev kørt over

Han er meget kælen og sover stortset oppe i hoved på mig, men al baby halløjet tror jeg ikke han tager sig så meget af, tilgengæld benytter han alle de nye ting der kommer ind i huset som sit eget hehe, han bliver rigtig skuffet når prinsessen kommer ud... men lige nu er skråstolen hans kæreste eje... barnevognen har han været oppe i en gang hehe trods den var fyldt med dyner, sovepose og voksipose ha ha ha det så skægt ud...

Tjo han ved det nok,, men tror ikke det siger ham så meget, eller også er det bare fordi han i forvejen er så meget social at vi ikke kan mærke det på ham

hehe Det der med at lægge sit i baby´s barnevogn/skråstol/autostol osv. gør mine osse.

Men du kunne jo tænke over at finde en ny trunte til ham, hvis han går og sørger lidt over den anden..

Anmeld

1. december 2010

Charlotte Wberg

Noneother skriver:

hehe Det der med at lægge sit i baby´s barnevogn/skråstol/autostol osv. gør mine osse.

Men du kunne jo tænke over at finde en ny trunte til ham, hvis han går og sørger lidt over den anden..

det er vi slet ikke klar til... tror heller ikke han er...

han er ikke helt i "kælderen" mere... de første dage gik han ingen steder overhoved, max ud og besørgede (hedder det vidst) og så ind igen, og sov, sov og sov... den stakkel.. nu er han "bare" mere nær os og ekstra kælen. Han er også blevet lidt ekstra legesyg, det var ellers mere hende der var legebarnet og den modige af de to...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.