Fru. Skovrup skriver:
Hej.
Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder der sidder derude, min hunkat er begyndt at opføre sig mærkeligt, eller det har hun faktisk gjort ca 2 uger før jeg fandt ud af jeg var gravid.
Ved hunkatten at jeg er gravid?
Jeg kan forklare en situation der får mig til at tænke den tanke:
Om morgenen når min mand står op, gør han som regel altid før mig, kommer kattene ind til mig i sengen, da de ikke sover hos os pga noget allergi jeg har til tider. Hunkatten går direkte efter min dyne, og graver sig ind under den og lægger sig tæt op af min mave, og når jeg tager dynen af, ligge hun og "stener" og lægger ikke mærke til noget omkring hende, hendes ene øre er rettet mod min mave og den andet øre vender i den retning der kommer andre lyde.
Hun har ALDRIG kunne fordrage at ligge under dynen med mig på noget tidspunkt før, pludselig er det bare det bedste hun ved.
Jeg går hjemme i øjeblikket, da jeg ikke kan arbejde pga arbejdspladsen ikke har styr på kemikalier og den slags, så går meget hjemme og hun følger mig altid rundt, og hvis ikke hun følges med mig følger hun mig med øjnene, og lægger sig på mit skød når hun kan komme til det.
har taget et billede af hende mens hun ligger og "stener" så i kan se hvordan det ser ud....
Er det noget i kender? eller har hørt om?
-Skovrup
Jeps hun ved det. 
Katte elsker gravide maver. hvorfor ved jeg ikke...men masser af katte synes bare at det er noget af det skønneste der findes.
For det første hører katte langt bedre end mennesker og deres lugtesans er langt mere fintmærkende.
Så hos din, som hos de andre er det en blanding af dine hormoner, samt de ændrede lyde fra din mave der påvirker hende.
Endeligt har mange hunkatte et meget socialt gen, der gør at døtre og mødre meget ofte tager sig af hinanden. For hende er du mor/datter/søster og derfor nyder hun at være opmærksom på den killing du har i maven 

Kærligst
Sussie