"ved" katten jeg er gravid? (langt indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

hvor svare i bare hurtigt alle sammen!

jannebjerre : Din hund bamse må da også kunne fornemme en forandring siden den pludselig bliver så beskyttende! rent videnskabeligt kan man vel også sige at man pludselig får en masse hormoner i kroppen, som dyr reagere på? i naturen beskytter dyr vel også hinanden hvis der er nogen i flokken der er gravid....?

merichs : Det er præcis hvad min hunkat gør! og hvis min kat kunne få lov ville hun lægge sig OVEN på maven! 

Sees. : Hvor er det rart at vide at andre katte også ændre opførsel! og at det ikke bare er mig der tænker helt forkert! min hunkat var også en del reserveret før jeg var gravid, men det har helt vændt! jeg er spændt på hvad hunkatten gør når den lille er født! om den gør som din søsters.

Babyklar : din hund opføre sig også anderledes, ligesom  jannebjerre's hund pludselig beskytter hende for alt

hvor er det bare mærkeligt at dyr opføre sig så anderledes lige pludseligt, men det er jo rart, og en sjov oplevelse. Det er også sjovt at høre fra jer andre hvad i har oplevet!

-skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Skovrup

uha der kom flere svar på banen!

Low : midt i graviditeten, sjovt, kan være hun ville være sikker på at hvis du nu ikke havde mælk nok så havde hun ej hvor sjovt.

Thereseh : min kat vil også aller helst ligge oven på maven, hvilket altså ikke er alt for rart igen, men hun mener det jo nok på en god måde, det der er mærkeligt er at jeg har to katte, en hankat og en hunkat, hankatten elskede at være i nærheden af mig før, men nu gider han mig ikke, han ignorere mig, undtaget når jeg giver ham mad! Så de reagere forskelligt.

281210 : så din kat var også omkring dig hele tiden

Charlotte Wberg : Som jeg skrev til  Thereseh vil min hankat heller ikke rigtig noget, han er "ligeglad" med mig, men nyder også alle de nye ting han kan ligge på og i. 

Anmeld

30. november 2010

jannebjerre

Fru. Skovrup skriver:

hvor svare i bare hurtigt alle sammen!

jannebjerre : Din hund bamse må da også kunne fornemme en forandring siden den pludselig bliver så beskyttende! rent videnskabeligt kan man vel også sige at man pludselig får en masse hormoner i kroppen, som dyr reagere på? i naturen beskytter dyr vel også hinanden hvis der er nogen i flokken der er gravid....?

merichs : Det er præcis hvad min hunkat gør! og hvis min kat kunne få lov ville hun lægge sig OVEN på maven! 

Sees. : Hvor er det rart at vide at andre katte også ændre opførsel! og at det ikke bare er mig der tænker helt forkert! min hunkat var også en del reserveret før jeg var gravid, men det har helt vændt! jeg er spændt på hvad hunkatten gør når den lille er født! om den gør som din søsters.

Babyklar : din hund opføre sig også anderledes, ligesom  jannebjerre's hund pludselig beskytter hende for alt

hvor er det bare mærkeligt at dyr opføre sig så anderledes lige pludseligt, men det er jo rart, og en sjov oplevelse. Det er også sjovt at høre fra jer andre hvad i har oplevet!

-skovrup

Jeg er helt sikker på han pludselig beskyttede mig af en årsag! Han kunne mærke der voksede æiv inden i mig, kunne mærke hormonerne :-) er det ikk smukt et eller andet sted? At de kan det?? 

Anmeld

30. november 2010

Skovrup

jannebjerre : Jeg synes det er smukt, og rart, at man er en del af flokken og at de er så opmærksomme på os, tror den dag hun stopper vil jeg blive bange.

Anmeld

30. november 2010

Mikkel's mor <3

Fru. Skovrup skriver:

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder der sidder derude, min hunkat er begyndt at opføre sig mærkeligt, eller det har hun faktisk gjort ca 2 uger før jeg fandt ud af jeg var gravid.

Ved hunkatten at jeg er gravid?

Jeg kan forklare en situation der får mig til at tænke den tanke:

Om morgenen når min mand står op, gør han som regel altid før mig, kommer kattene ind til mig i sengen, da de ikke sover hos os pga noget allergi jeg har til tider. Hunkatten går direkte efter min dyne, og graver sig ind under den og lægger sig tæt op af min mave, og når jeg tager dynen af, ligge hun og "stener" og lægger ikke mærke til noget omkring hende, hendes ene øre er rettet mod min mave og den andet øre vender i den retning der kommer andre lyde.

Hun har ALDRIG kunne fordrage at ligge under dynen med mig på noget tidspunkt før, pludselig er det bare det bedste hun ved.

Jeg går hjemme i øjeblikket, da jeg ikke kan arbejde pga arbejdspladsen ikke har styr på kemikalier og den slags, så går meget hjemme og hun følger mig altid rundt, og hvis ikke hun følges med mig følger hun mig med øjnene, og lægger sig på mit skød når hun kan komme til det.

har taget et billede af hende mens hun ligger og "stener" så i kan se hvordan det ser ud....

Er det noget i kender? eller har hørt om?

-Skovrup

hejsa havde faktisk snakken med en kammerrat og min bror her den anden dag, (de er ved at læse til dyrepassere..)
og de fortalte om en eppisode ude på arbejdet.

- en kvindlig ansat havde været høj gravid, og var gået ud for at fodre som hun plejede, hendes mand ejer zoo'en, hun kommer så forbi hyænerne (staves?!)
og de knurre voldsomt af hende, og har altid været meget sky for mennesker omkring dem, dagen efter havde hun så født.

og det er simpelthen fordi at gravide kvinder udskyder nogle hommonelle lugte som kun dyr kan opfange.. det er da i hvert fald hvad drengene påstår  og syntes nu det lyder meget logisk

håber du kunne bruge det til noget

Anmeld

30. november 2010

Skovrup

Jennifer : jeg synes det er meget interessant at de dyr vi omgås har en fornemmelse for den forandring der sker i vores krop, som vi måske ikke selv har opdaget, det betager mig meget, især nu når jeg har opdaget hvor mange der har observeret den forskel der er. 

Anmeld

30. november 2010

Mikkel's mor <3

Fru. Skovrup skriver:

Jennifer : jeg synes det er meget interessant at de dyr vi omgås har en fornemmelse for den forandring der sker i vores krop, som vi måske ikke selv har opdaget, det betager mig meget, især nu når jeg har opdaget hvor mange der har observeret den forskel der er. 

jeg kan kun give dig ret..
og så er det da også så dejligt med lidt ekstra omsorg og hygge.

Anmeld

30. november 2010

Kvindemin

Under min første gravi. havde jeg en kat vi måtte af med - den sprang på mig, jeg måtte ikke røre ved babytøj og måtte ikke gå ind på Celinas værelse. En dag blev det så voldsomt at den direkte sprang i mit hovede (ligesom jalouxi).

Da jeg ventede Mickas, gik vores nye lille mis oven på maven, som om den ville beskytte og passe på. Så fantastisk

Anmeld

30. november 2010

Skovrup

Chritinap : det var da en voldsom reaktion den første kat havde til det hele! sådan er min ikke, min er ligesom den du havde da du ventede mickas

Anmeld

30. november 2010

Bom

Jeg tror godt dyr kan mærke sådan noget...

Her var det bare lidt anderledes, det var min hoppe som reagerede, hun blev fra den ene dag til den anden pludselig meget reserveret overfor mig, og lagde altid ørerne tilbage når jeg kom over i stalden, men når min kæreste kom der over så var der ikke noget.. Tror simpelthen at hun blev jalou på mig, fordi jeg var gravid og hun ikke var..

Men idag hvor vi har Tulle Musen udenfor maven, er der ikke noget, Lotte er tværdigmod meget nysgerrig overfor Matilde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.