"ved" katten jeg er gravid? (langt indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.447 visninger
37 svar
0 synes godt om
30. november 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder der sidder derude, min hunkat er begyndt at opføre sig mærkeligt, eller det har hun faktisk gjort ca 2 uger før jeg fandt ud af jeg var gravid.

Ved hunkatten at jeg er gravid?

Jeg kan forklare en situation der får mig til at tænke den tanke:

Om morgenen når min mand står op, gør han som regel altid før mig, kommer kattene ind til mig i sengen, da de ikke sover hos os pga noget allergi jeg har til tider. Hunkatten går direkte efter min dyne, og graver sig ind under den og lægger sig tæt op af min mave, og når jeg tager dynen af, ligge hun og "stener" og lægger ikke mærke til noget omkring hende, hendes ene øre er rettet mod min mave og den andet øre vender i den retning der kommer andre lyde.

Hun har ALDRIG kunne fordrage at ligge under dynen med mig på noget tidspunkt før, pludselig er det bare det bedste hun ved.

Jeg går hjemme i øjeblikket, da jeg ikke kan arbejde pga arbejdspladsen ikke har styr på kemikalier og den slags, så går meget hjemme og hun følger mig altid rundt, og hvis ikke hun følges med mig følger hun mig med øjnene, og lægger sig på mit skød når hun kan komme til det.

har taget et billede af hende mens hun ligger og "stener" så i kan se hvordan det ser ud....

Er det noget i kender? eller har hørt om?

-Skovrup

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

jannebjerre

Fru. Skovrup skriver:

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder der sidder derude, min hunkat er begyndt at opføre sig mærkeligt, eller det har hun faktisk gjort ca 2 uger før jeg fandt ud af jeg var gravid.

Om morgenen når min mand står op, gør han som regel altid før mig, kommer kattene ind til mig i sengen, da de ikke sover hos os pga noget allergi jeg har til tider. Hunkatten går direkte efter min dyne, og graver sig ind under den og lægger sig tæt op af min mave, og når jeg tager dynen af, ligge hun og "stener" og lægger ikke mærke til noget omkring hende, hendes ene øre er rettet mod min mave og den andet øre vender i den retning der kommer andre lyde.

Hun har ALDRIG kunne fordrage at ligge under dynen med mig på noget tidspunkt før, pludselig er det bare det bedste hun ved.

Jeg går hjemme i øjeblikket, da jeg ikke kan arbejde pga arbejdspladsen ikke har styr på kemikalier og den slags, så går meget hjemme og hun følger mig altid rundt, og hvis ikke hun følges med mig følger hun mig med øjnene, og lægger sig på mit skød når hun kan komme til det.

har taget et billede af hende mens hun ligger og "stener" så i kan se hvordan det ser ud....

-Skovrup

Hm sjovt Men faktisk var min hund Bamse ogoså den første til at "opdage" min graviditet, han var enormt overbeskyttende og ville hele tiden ligge med hovedet på min mave... Jeg tror godt der kan være noget om at dyr opdager den slags for mennesker, de kan jo mærke/føle andre ting end os!!! Ikke alle tror på det, men jeg gør

juleknus herfra til dig

Anmeld

30. november 2010

merichs

Fru. Skovrup skriver:

Hej.

-Skovrup

Kan ikke komme med nogle kloge ord, men kan fortælle at vores hunkat begyndte at lægge sig på min mave (eller op ad den) da jeg var gravid  

Anmeld

30. november 2010

Sees

Sjovt du siger det, for min søster oplevede noget ligende med deres hunkat, da hun ventede, og efter de havde fået, min niece.

Deres hunkat har altid været meget "reseveret" og har aldrig rigtig ville tages op eller noget, men da min søster så blev gravid, så blev hun VILDT kælen, og snaksaglig, og det er da gået helt over gevind efter min søster har født.
Hun snakker og snakker og snakker, og hver gang min niece græder, så piver katten også - Og hun ligger altid under barnevognen når min niece står udenfor og sover, og hun vil helst også ligge i vuggen sammen med min niece - Det er helt tosset med hende

Anmeld

30. november 2010

Moar2011

Har selv en lille chihuahua hund, og der siges at det aner mere en jeg selv lige går og tror, og hun elsker også at putte på min mave, eller ved siden af min mave heh..

Anmeld

30. november 2010

Low

Jeg tror helt sikkert på at dyr kan mærke et eller andet men tror ikke alle dyr kan. Min end hund (tæve) begyndte midt i min graviditet at få mælk i sine bryster og det fossede ud af det med stråler og de var store og opsvulmede. Hun har aldrig gjort sådan før. Så noget er jeg sikker på de kan mærke

Anmeld

30. november 2010

Thereseh

Min kat, vil også rigtig gerne ligge på mit skød eller på min mave. Lidt træls når hun vader rundt på blæren. Hi hi. 

Jeg tror sagtens de kan fornemme et eller andet, de små kræ. Det er jo kendt at katte og hunde, kan lugte kræft celler, så hvorfor skulle de ikke kunne lugte der foregår noget inde i maven 

Anmeld

30. november 2010

Benjamins'mor

Jeg oplevede også noget lignende med vores hunkat inden jeg flyttede. Hvis jeg gik ind på mit værelse og lukkede døren, så stod hun udenfor og pev fordi hun gerne ville ind. Og da jeg så havde fået sat babyseng og lift op, så lå hun altid oppe i liften, og tog man hende ned, så hoppede hun da bare op igen.

Anmeld

30. november 2010

Low

Fejl. 2 af de samme indlæg.

Anmeld

30. november 2010

Charlotte Wberg

Tjo mon ikke de kan mærke et eller andet...

Jeg ved det ikke og har ikke prøvet det. Har selv en kat, men det er en han kat og han er ligeglad med min mave, men elsker alle de nye ligger pladser der er kommet ind i huset... Har på fornemmelsen af at han bliver skuffet når han finder hun af at alt det dejlige slet ikke er til ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.