Min (egen) fødselsdagskage... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Zafir

TbCp skriver:

Heeey 30'erne er altså de nye 20'ereSiger dem over 30 7 år imorgen???

Ja - når man har fødselsdag, så er man 7 år og må opføre sig som et barn og sige jeg VIL HAVE EN GAVE og en KAGE hehe ...

Så kan man altid være voksen dagen efter igen hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

TbCp

Zafir skriver:

Ja - når man har fødselsdag, så er man 7 år og må opføre sig som et barn og sige jeg VIL HAVE EN GAVE og en KAGE hehe ...

Så kan man altid være voksen dagen efter igen hehe...

Ahhhhh Hahaha den fattede jeg ikke lige Men ja klart man må det!

Anmeld

28. november 2010

Zafir

TbCp skriver:

Ahhhhh Hahaha den fattede jeg ikke lige Men ja klart man må det!

nemmerlig så

Anmeld

29. november 2010

B&J

Zafir skriver:

det er bare MØGNEMT altså:

Vandbakkelses dej (fra Tørleffs version)

2,5 dl vand

125 g magarine

125 g mel

1-2 spsk sukker

1 nips salt

4-5 æg

Kog vand og magarine i en gryde. Hæld alt melet i på én gang og PISK. Når det er samlet til en glat opbagning, så hældes der forsigtigt sammenpisket æg i (mens det er helt varmt). Det skal piskes helt vildt. Som regel stopper man, når man har brugt ca 4,5 æg. Du stopper, når den er så tynd at man trækker spor i dejen, og sporerne står.

Så lader du bare dejen stå, til du har tid til at sprøjte den ud. Så kommer du den i en sprøjtepose med en stor tylle og tyller den ud  på en bageplade i den form du vil. Så  bager du den på 200 grader og MÅ IKKE åbne ovnen de første 20 min. De skal bage i 40-45 min til det er gyldent.

det er simpelthen SÅ nemt Og du kan bruge det til kartoffelkager, wales stang, kagedame ... ja aaaaaaaaaaaaaaalt muligt

Jeg poster den lige i opskriftstråden

WOW det er jo en fantastisk kage skriger såååååååååååååååååååååå sejt... glæder mig til jeg skal lave den en dag... juibiiiii.....

mange tak

Anmeld

29. november 2010

birgitte

Tillykke tillykke og nam nam man bliver da forkælet hjemme hos dig super fine kager

Anmeld

29. november 2010

mariamiss6

Yay, hvor er de fine.... Kunne sgu godt lige æde sådan en gang wales boller dér - men jeg har hverken æg eller fløde hjemme

Og altså ingen walesboller uden fløde og creme

Anmeld

29. november 2010

Zafir

mariamiss6 skriver:

Yay, hvor er de fine.... Kunne sgu godt lige æde sådan en gang wales boller dér - men jeg har hverken æg eller fløde hjemme

Og altså ingen walesboller uden fløde og creme

Du kan da heller ikke lave wales boller uden æg hihi... Jeg nåede slet ikke at få nogen igår. nu sover min lille trunte. Så jeg vil lave klatkager til morgen mad

Anmeld

29. november 2010

mariamiss6

Zafir skriver:

Du kan da heller ikke lave wales boller uden æg hihi... Jeg nåede slet ikke at få nogen igår. nu min lille trunte. Så jeg vil lave klatkager til morgen mad

nej, men æggene var kun vigtige for overhovedet at kunne lave wales bollerne....

Fløden og kagecreme var jo til fyldet, og uden det gider jeg ikke lave wales boller

Anmeld

29. november 2010

Bavianis

Zafir skriver:

det er bare MØGNEMT altså:

Vandbakkelses dej (fra Tørleffs version)

2,5 dl vand

125 g magarine

125 g mel

1-2 spsk sukker

1 nips salt

4-5 æg

Kog vand og magarine i en gryde. Hæld alt melet i på én gang og PISK. Når det er samlet til en glat opbagning, så hældes der forsigtigt sammenpisket æg i (mens det er helt varmt). Det skal piskes helt vildt. Som regel stopper man, når man har brugt ca 4,5 æg. Du stopper, når den er så tynd at man trækker spor i dejen, og sporerne står.

Så lader du bare dejen stå, til du har tid til at sprøjte den ud. Så kommer du den i en sprøjtepose med en stor tylle og tyller den ud  på en bageplade i den form du vil. Så  bager du den på 200 grader og MÅ IKKE åbne ovnen de første 20 min. De skal bage i 40-45 min til det er gyldent.

det er simpelthen SÅ nemt Og du kan bruge det til kartoffelkager, wales stang, kagedame ... ja aaaaaaaaaaaaaaalt muligt

Jeg poster den lige i opskriftstråden

Kan man bruge en el-pisker?

Anmeld

29. november 2010

Nemesis

Uhh ser lækkert ud.

Den der opskrift på ananas halløj...kan man få den?? og brugte du marcipan til siderne pga af ananasen eller smagen?? 

Og havde du problemer med at få det til at stivne eller kogte du ananasen først??

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.