Min (egen) fødselsdagskage... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.528 visninger
38 svar
0 synes godt om
28. november 2010

Zafir

Jeg har jo fødselsdag i morgen weee...  (bortset fra at det blir en super underlig fødselsdag, med snestorm og hvad der svarer til 30 minus osv... Men men).

Idag har jeg haft gæster til boller og lagkage - altså de af dem jeg kender der har vinterdæk og ikke var syge. De skulle sæføli have en dejlig kage...

Vaniliekage bunde, med ananas yougurt mouse (den er jeg godtnok vild med pt!! nam nam) og en GODT MØRK fyldig chokocreme - Fondant på toppen og marcipan på kanten. YUUUM YUM

Kagekonen er vandbakkelse og det er Idun der har pyntet den. Det var godt der også var den, for alle ungerne spiste den i et snup-tag. Jeg havde også lavet mini kartoffelkager med sort marcipan til dem der ikke var så vild med lagkage... De fleste endte dog med at spise BÅDE lagkage OG kartoffelkage hehe...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Mi

God fødselsdag

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

28. november 2010

Mira0911

Super flotte.... :) 

Anmeld

28. november 2010

Steph_Laurits

Super flotte kager

Anmeld

28. november 2010

B&J

hvor er de bare super flotte må man ikke låne opskriften til hende kage damen hun er super smart

Anmeld

28. november 2010

Zafir

B&J skriver:

hvor er de bare super flotte må man ikke låne opskriften til hende kage damen hun er super smart

det er bare MØGNEMT altså:

Vandbakkelses dej (fra Tørleffs version)

2,5 dl vand

125 g magarine

125 g mel

1-2 spsk sukker

1 nips salt

4-5 æg

Kog vand og magarine i en gryde. Hæld alt melet i på én gang og PISK. Når det er samlet til en glat opbagning, så hældes der forsigtigt sammenpisket æg i (mens det er helt varmt). Det skal piskes helt vildt. Som regel stopper man, når man har brugt ca 4,5 æg. Du stopper, når den er så tynd at man trækker spor i dejen, og sporerne står.

Så lader du bare dejen stå, til du har tid til at sprøjte den ud. Så kommer du den i en sprøjtepose med en stor tylle og tyller den ud  på en bageplade i den form du vil. Så  bager du den på 200 grader og MÅ IKKE åbne ovnen de første 20 min. De skal bage i 40-45 min til det er gyldent.

det er simpelthen SÅ nemt Og du kan bruge det til kartoffelkager, wales stang, kagedame ... ja aaaaaaaaaaaaaaalt muligt

Jeg poster den lige i opskriftstråden

Anmeld

28. november 2010

TbCp

De er fine!Og nøøøj du er gammel nu!Hilsen Tina ..... 32 år

Anmeld

28. november 2010

Zafir

TbCp skriver:

De er fine!Og nøøøj du er gammel nu!Hilsen Tina ..... 32 år

HEY!!!! FØRST i morgen - Eller altså i mrogen bliver jeg 7 år - så er jeg 32 år på tirsdag hehehehe...

Og ja... det er sku noget skidt... Nu er man bare i 30'erne. der er ingen vej tilbage. Løbet er kørt...

Anmeld

28. november 2010

TbCp

Zafir skriver:

HEY!!!! FØRST i morgen - Eller altså i mrogen bliver jeg 7 år - så er jeg 32 år på tirsdag hehehehe...

Og ja... det er sku noget skidt... Nu er man bare i 30'erne. der er ingen vej tilbage. Løbet er kørt...

Heeey 30'erne er altså de nye 20'ereSiger dem over 30 7 år imorgen???

Anmeld

28. november 2010

TbCp

TbCp skriver:

Heeey 30'erne er altså de nye 20'ereSiger dem over 30 7 år imorgen???

Sorry teksten driller..... Den er vist ikke så glad for at jeg skriver fra min iPhone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.