Min datter kan stadig ikke sidde selv :( What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Ranarupta

~~M.Nielsen~~ skriver:

Min datter blev 6 mdr. her d. 17 nov, og hun kan stadigvæk ikke sidde selv.. - Overhovedet.. Hun falder med det samme til siderne og er overhovedet ikke tæt på at kunne sidde selv..

Synes bare alle andre i den alder kan sidde selv, men hun kan ikke, og det går mig sgu på!

Er det normalt? Hvordan træner jeg hende, hvis jeg skal gøre det, og ikke bare skal lade hende ligge?

Albert kan heller ikke. Vi øver og øver, men han er bare langsommere end de gennemsnittet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Bare mig..

Ranarupta skriver:

Albert kan heller ikke. Vi øver og øver, men han er bare langsommere end de gennemsnittet

Hvor gammel er det han er ved at være?

Anmeld

28. november 2010

Tina2

Ingen grund til bekymring, børn er forskellige, og det er MEGET forskelligt hvornår børn kan hvad :-)

Min store datter var 9 mdr da hun kravlede og 11½ mdr da hun gik....

Min søn var 13 mdr da han kravlede og 16 mdr da han gik....

Begge dele helt normalt :-)

Så vent du bare, det skal nok komme, lige pludselig en dag kan han..... :-)

Anmeld

28. november 2010

MariaJ

~~M.Nielsen~~ skriver:

Okay.. Det var da lidt sjovt, at det kom før hun kunne sidde.. Eller? Er der mange der kravler førde sidder? :/

Det ved jeg faktisk heller ikke. Jeg havde nok også regnet med at det kom i omvendt rækkefølge, men det gjorde det altså ikke her.

Beklager i øvrigt de mange slåfejl i indlægget før (skriver med en hånd og holder Johanna med den anden)

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta

~~M.Nielsen~~ skriver:

Hvor gammel er det han er ved at være?

Han er fra 13. maj Så de er virkelig tæt på hinanden.

Min SP sagde, at de små trænes i at sidde, når de sidder hos os voksne og når de ligger på maven.

Albert hader at ligge på maven i mere end 5 min., men det skal jo til.

Anmeld

28. november 2010

Low

Min søn bliver 5 mdr her den første og han er på ingen måde tæt på at kunne sidde selv. Jeg spurgte min sp hvornår de skal kunne det og hun sagde at det kunne man ikke sige. Hun sagde at nogle var hurtige og andre mindre hurtige og begge ting er lige normalt

Anmeld

28. november 2010

SussieThyssen

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja det havde jeg også hørt, men ja, synes bare alle andre kan, men det er så fordi de måske er blevet trænet med... ? :/

Faktisk har det ingen betydning med at træne undtagen med det at ligge på maven. Læg hende på et tæppe og læg legetøj uden om hende, så hun blive nødt til at række og strække, men ellers så må du ALDRIG tvangsopsætte et barn, for du kan lave skader på hendes ryg for livtid, og det ønsker du vel ikke.
Kan fortælle, at min den mellemste var 10 mdr før hun kunne sidde selv. Hun havde en meget lang ryg og også løse hofter, derfor fik vi at vide, at vi under ingen omstændigheder måtte tvangsopsætte hende, men at vi skulle lade hende selv finde ud af det hele vejen igennem. Altså blev hun 10 mdr før hun selv fandt ud af det.
I dag har hun den flotteste lige ryg...heldigvis.
Jeg kan ikke huske hvor gamle de andre 2 var, men de har vel været nogenlunde på alder med din.
Så du skal ikke hænge dig så meget i det...det kommer når hun er klar.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. november 2010

Bare mig..

SussieThyssen skriver:

Faktisk har det ingen betydning med at træne undtagen med det at ligge på maven. Læg hende på et tæppe og læg legetøj uden om hende, så hun blive nødt til at række og strække, men ellers så må du ALDRIG tvangsopsætte et barn, for du kan lave skader på hendes ryg for livtid, og det ønsker du vel ikke.
Kan fortælle, at min den mellemste var 10 mdr før hun kunne sidde selv. Hun havde en meget lang ryg og også løse hofter, derfor fik vi at vide, at vi under ingen omstændigheder måtte tvangsopsætte hende, men at vi skulle lade hende selv finde ud af det hele vejen igennem. Altså blev hun 10 mdr før hun selv fandt ud af det.
I dag har hun den flotteste lige ryg...heldigvis.
Jeg kan ikke huske hvor gamle de andre 2 var, men de har vel været nogenlunde på alder med din.
Så du skal ikke hænge dig så meget i det...det kommer når hun er klar.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for dit svar...

Nej jeg ønsker på ingen måde, at ødelægge hendes ryg, så er da super glad for den information, egentlig...  

Men igen. Jeg er da egentlig også lidt glad for at der er andre børn, der heller ikke er heeeelt så hurtige

Anmeld

28. november 2010

SussieThyssen

~~M.Nielsen~~ skriver:

Tusind tak for dit svar...

Nej jeg ønsker på ingen måde, at ødelægge hendes ryg, så er da super glad for den information, egentlig...  

Men igen. Jeg er da egentlig også lidt glad for at der er andre børn, der heller ikke er heeeelt så hurtige

Nyd du hende bare medens hun er så lille, når først de finder ud af at sidde selv, er det farvel baby, og inden man får set sig om, så farer de huset rundt i stormløb

Anmeld

29. november 2010

Valle81

~~M.Nielsen~~ skriver:

Min datter blev 6 mdr. her d. 17 nov, og hun kan stadigvæk ikke sidde selv.. - Overhovedet.. Hun falder med det samme til siderne og er overhovedet ikke tæt på at kunne sidde selv..

Synes bare alle andre i den alder kan sidde selv, men hun kan ikke, og det går mig sgu på!

Er det normalt? Hvordan træner jeg hende, hvis jeg skal gøre det, og ikke bare skal lade hende ligge?

Hejsa:0)

Vil bare sige at da Anton var 6 mdr var han ligesådan - slap og rullede ud til siderne - når jeg satte ham op klappede han helt sammen og lå med maven på gulvet:0)

Nuer han 8 mdr og har egentlig godt kunne sidde i en god tid nu, men jeg er så sart - er så bange for at sætte ham for han er så vild og uden grygt og kaster sig bare frem og tilbage og slår det stakkels hoved konstant -så her ligger han faktisk kun på maven endnu.

Vi har prøvet at mandsopdække ham med puder og tæpper men dem skubber han bare væk osv så jeg er en kylling:0)

Det er helt normalt at de ikke kan sidde selv - kan nævne at vi i min mødregruppe er 6 styks og der er ingen der sidder selv endnu og de er alle 8 mdr og op efter:0) Så du skal ikke tænke mere over deT:0)

Christina, hvis datter sad og tronede som en anden dronning da hun var 5 mdr - så der er mile vidt forskel på ungerne:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.