Min datter kan stadig ikke sidde selv :( What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Malthes mor

Mette. skriver:

Som alle de andre skriver - læg hende på maven og vent på hun pludselig selv kan.

Vi gjorde selv den fejl med Emilie (på 7 måneder), at vi for 2 måneder siden lod hende sidde mellem vores ben og nu sidder hun fuldstændig selv og har gjort det to måneder - problemet er at det jo er sjovt nu også derfor gider hun ikke ligge på maven og øve sig på at kravle - så vær tålmodig og lad hende udvikle sig som hun kan og i hendes tempo. Hun skal nok nå det og hun er bestemt ikke langsom fordi hun ikke kan endnu.

Mine drenge har altid siddet selv før de har kunnet kravle. Så det skal nok komme. hun skal jo rundt  og undersøge sit hjem på et eller andet tidspunkrt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Bare mig..

Mette. skriver:

Som alle de andre skriver - læg hende på maven og vent på hun pludselig selv kan.

Vi gjorde selv den fejl med Emilie (på 7 måneder), at vi for 2 måneder siden lod hende sidde mellem vores ben og nu sidder hun fuldstændig selv og har gjort det to måneder - problemet er at det jo er sjovt nu også derfor gider hun ikke ligge på maven og øve sig på at kravle - så vær tålmodig og lad hende udvikle sig som hun kan og i hendes tempo. Hun skal nok nå det og hun er bestemt ikke langsom fordi hun ikke kan endnu.

Okay, tak for svaret Godt at hører, at hun i hvertfald ikke er bagud så.. Men ja, man bliver bare lige hurtigt bekymret når man synes alle andre små i den alder kan...

Anmeld

28. november 2010

LinLin

~~M.Nielsen~~ skriver:

Mener 17. nov

Nå okay, synes bare alle andre kan i den alder

Der er mange der "kan" - men der er også mange der ikke kan, som bliver sat, det er altså ikke godt for de små rygge... Dit barn skal kunne sidde med rank ryg før det "kan" - det må ikke sidde og falde sammen (har jeg set mange der lader deres barn gøre  

Det skal helt sikkert nok komme

Anmeld

28. november 2010

Rosa

Jonte er 6 mdr og 3 uger og han har lært det i denne uge og ingen af de andre unger i mødregruppen kan endnu selvom de er ældre, så det er HELT normalt at de først kan det omkring de 7 mdr.

Anmeld

28. november 2010

bagger26

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja det havde jeg også hørt, men ja, synes bare alle andre kan, men det er så fordi de måske er blevet trænet med... ? :/

Ja, altså der er jo mange der sætter børnene på gulvet med puder osv stablet op bagved dem, så de ikke slår sig når de vælter, og det skal man helst ikke.. Det er meget meget bedre man ligger dem på maven, så de får en masse dejlige muskler i ryggen og maven.

Anmeld

28. november 2010

Mette.

Malthes mor skriver:

Mine drenge har altid siddet selv før de har kunnet kravle. Så det skal nok komme. hun skal jo rundt  og undersøge sit hjem på et eller andet tidspunkrt

Ja, det ved jeg! Jeg er som sådan heller ikke bekymret for hun bliver siddende der altid. Hun er allerede oppe på alle 4 og står der og rokker, så det er nok bare et spørgsmål om tid, inden hun tager skridtet og flytter en fod eller arm.

Jeg mente også bare til TS, at jeg bestemt ikke tror det er noget problem hvis de ikke sidder selv før de kan kravle.

Men tak for svar! jeg er fortrøstningsfuld for Emilie inden længe også er i fuld fart..

Anmeld

28. november 2010

Mette.

~~M.Nielsen~~ skriver:

Okay, tak for svaret Godt at hører, at hun i hvertfald ikke er bagud så.. Men ja, man bliver bare lige hurtigt bekymret når man synes alle andre små i den alder kan...

Ja, jeg kender det alt for godt selv. - Også især når man er på et forum som dette hvor folk hele tiden deler med os hvad deres børn kan, så kommer man selv til at tænke.

Men altså, alle børn er jo forskellige og lærer forskelligt, så hun kan garanteret noget andet end lige at sidde op. Pludselig kan hun, så tålmodighed er vidst eneste vej frem.

Anmeld

28. november 2010

Bare mig..

Nu svarer jeg altså lige mere generalt

Men tak for svar, er straks mere rolig nu... vil bare så nødigt at vi er bagud, men alligevel ikke sætte farten op for MIN skyld.. Det skal selvfølgelig helst ske i hendes tempo, men ja, hvis hun var bagud, måtte jeg jo hjælpe hende lidt på vej..

Jeg vidste ærligtalt ikke det med hendes ryg, hvis man "tvinger" hende.. Så tak for den info DAs mor..

Anmeld

28. november 2010

Bare mig..

Mette. skriver:

Ja, jeg kender det alt for godt selv. - Også især når man er på et forum som dette hvor folk hele tiden deler med os hvad deres børn kan, så kommer man selv til at tænke.

Men altså, alle børn er jo forskellige og lærer forskelligt, så hun kan garanteret noget andet end lige at sidde op. Pludselig kan hun, så tålmodighed er vidst eneste vej frem.

tak for det

Ja, herinde kan man godt føle sig bagud, når andre skriver hvad deres nu kan i den alder.. Men det er vel naturligt, at bekymre sig, hvis ens egen barn ikke liiige er den hurtigste

Anmeld

28. november 2010

Tdittmann

Anders er fra 18.maj og er overhovedet ikke i nærheden af at kunne sidde selv. (det kræver nemlig koncentration - det har han i samme omfang som en regnorm!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.