Baby og hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Diana...

henh01 skriver:

Vores store hund får også lov at komme helt tæt på. Han slikker ham også i hovedet men når lillemanden siger fra så siger vi stop. Det fungerer rigtig godt. Nu er lillemanden 16 dage gammel og der er endnu ikke noget jalousi - værre er det med storesøster. Forstår simpelthen ikke hvad vi gør galt. -Hun får lov at sidde med ham når hun har lyst, skifte ham, give ham flaske osv osv osv. Alligevel så kommer der hele tiden små kommentare fra hende om at det er tarveligt at jeg ikke vil gøre noget for hende men alt for lillebror. -Laver mere med søster nu end jeg gjorde sidst i min graviditet og alligevel

Nå men tilbage til det med hunden Vi ligger ikke lillemanden på gulvet, da hunden ikke helt ved hvor tung han er og ofte vil hvile hans hoved på vores ben osv, jeg kunne være lidt bekymret for at han plantede sit store fede hoved oven på lillemanden, det er han lidt for stor til.  Men så snart lillemanden selv kommer rundt så skal de kunne finde ud af at være på gulvet samtidig.

Ha ha ja det var vi også bange for i starten og var meget obs på ham, for han tror virkelig han er en lille skødehund og det er han altså bare ikke. Men han har ALDRIG bare været ved at sætte sig på Lucas eller noget andet han ikke kan, han er virkelig godt til at forstå at Lucas er lille og skrøbelig og mor og far kan tåle at jeg sætter mig oven på dem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

MariaJ

Ranarupta skriver:

Pluto får lov til at slikke Albert lidt på hovedet - bare lige symbolsk, så han kan prøvesmage

Derudover får Albert lov til at ae og røre i hundens ansigt. 

Jeg tror, at det er vigtigt at de får kontakt, også på hundens præmisser...

Det er også sådan vi har gjort indtil nu, men kun under helt kontrollerede former, altså at en af os har siddet med Johanna og styret hvor meget og hvor længe. 

Anmeld

28. november 2010

henh01

Diana... skriver:

Ha ha ja det var vi også bange for i starten og var meget obs på ham, for han tror virkelig han er en lille skødehund og det er han altså bare ikke. Men han har ALDRIG bare været ved at sætte sig på Lucas eller noget andet han ikke kan, han er virkelig godt til at forstå at Lucas er lille og skrøbelig og mor og far kan tåle at jeg sætter mig oven på dem 

Det tror jeg egentlig også Cocio (hunden) ved, men man er vel lidt overbeskyttende. Når vi kommer hjem sætter vi autostolen på gulvet og her er der ingen problemer.

Anmeld

28. november 2010

mortilflere

AnneBJ skriver:

Sådan gjorde mine forældre også da de fik min bror og jeg. Vi havde rottweiler, som lige fik lov at hilse på, ved at liften blev stillet på stuegulvet. Vi fik begge et ordentligt slik i hvoedet, og satte i et hyl og siden da var vi de bedste venner med hunden!

Vi har aldrig haft nogen problemer  , de kan tage deres mad og lege tøj fra dem .

kommer der fremmede så går hundene imellem dem og ungerne

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta

MariaJ skriver:

Det er også sådan vi har gjort indtil nu, men kun under helt kontrollerede former, altså at en af os har siddet med Johanna og styret hvor meget og hvor længe. 

Sådan gør vi endnu også.

Men når Albert ligger på gulvet og leger for sig selv, så går jeg ofte rundt og rydder lidt op. Dér har Pluto mulighed for at snuse osv. Men holder selvfølgelig øje!

Anmeld

28. november 2010

MariaJ

SSL skriver:

Jeg vil til hver en tid, lade hunden komme til babyen, som de må komme til mig - ellers skal de nok udveksle baktierier sammen på andre måder, især hvis jeres barn kravler rundt nu

Jeg synes, og tror på det er suuuuper vigtigt at lade dem komme tæt, for ellers tror jeg på det er dér det går galt mellem hund/ejer/baby!

Jeg har dog også små hunde, men de må gøre præcis det de gør ved mig - må de ved baby også herhjemme! Og helst så meget som muligt så de kan få et tæt forhold

Jeg tror ikke det er godt at være 'sart' når man har hund og børn sammen, for de blander baktusser på den ene eller anden måde Held og lykke herfra

Ja, jeg kan godt se at jeg måske bare har været lidt for sart. Det er selvfølgelig rigtigt som du siger, at de alligevel blander mundvand og jeg ved ikke hvad nu hvor Johanna kravler rundt. Men jeg vasker altså selv hænder, når hunden har slikket på mig, og jeg lader hende ikke slikke mig i ansigtet.

Anmeld

28. november 2010

MariaJ

Ranarupta skriver:

Sådan gør vi endnu også.

Men når Albert ligger på gulvet og leger for sig selv, så går jeg ofte rundt og rydder lidt op. Dér har Pluto mulighed for at snuse osv. Men holder selvfølgelig øje!

Det var nok sådan jeg havde håbet vi kunne gribe det an, men jeg synes det har taget lidt "overhånd" (hvis man kan sige det uden at lyde alt for sippet), nu hvor Johanna er blevet så hurtig og de begge er så aktivt interesserede i hinanden. Jeg holder selvfølgelig stadig øje, men det er svært at styre det, hvis man ikke skal gribe ind hele tiden. Men måske skal jeg bare slappe af og lade dem selv ordne det, så længe de ikke er for stride ved hinanden.

Anmeld

28. november 2010

MariaJ

Diana... skriver:

Da vi kom hjem satte vi autostolen på gulvet så hunden kunne få lov at sige hej og give et ordentlig møs. Men ellers har vi bare altid sørget for at Jackie (hunden) har fået lov til at være med i legen. Så de har ligge sammen på legetæppet vi har lagt Lucas på jackie da han ikke kunne komme nogen steder selv osv. Men vi har altid haft fælles leg og ikke hold hunden ude. Selvfølgelig er der meget hunden ikke kan være med til men så har han bare ligget klos op af os og kikket med eller vi har kastet leget tøj til ham samtidig. 

Godt at høre dine erfaringer. Det med fælles leg har vi slet ikke gjort, og det er selvfølgelig nok grunden til at vi lige pludselig får nogle udfordringer nu hvor de skal finde ud af at være sammen. Øv for os. Jeg håber nu stadig vi kan redde den, for både baby og hund er glade for hinanden og meget nysgerrige efter at finde ud af hvad den anden er for en. 

Anmeld

28. november 2010

Ranarupta

MariaJ skriver:

Det var nok sådan jeg havde håbet vi kunne gribe det an, men jeg synes det har taget lidt "overhånd" (hvis man kan sige det uden at lyde alt for sippet), nu hvor Johanna er blevet så hurtig og de begge er så aktivt interesserede i hinanden. Jeg holder selvfølgelig stadig øje, men det er svært at styre det, hvis man ikke skal gribe ind hele tiden. Men måske skal jeg bare slappe af og lade dem selv ordne det, så længe de ikke er for stride ved hinanden.

Ja, det eneste, jeg egentlig er bange for, er at Pluto sætter sig på Alberts ansigt (Pluto er ikke synderligt kvik...)  eller at han kradser på ham. Han kradser, når han vil opnå noget (altså hunden) og det kan gøre ondt...

Anmeld

28. november 2010

Diana...

MariaJ skriver:

Godt at høre dine erfaringer. Det med fælles leg har vi slet ikke gjort, og det er selvfølgelig nok grunden til at vi lige pludselig får nogle udfordringer nu hvor de skal finde ud af at være sammen. Øv for os. Jeg håber nu stadig vi kan redde den, for både baby og hund er glade for hinanden og meget nysgerrige efter at finde ud af hvad den anden er for en. 

Selvfølgelig kan i det, så længe at hunden ikke har noget mod den lille så tror jeg bestemt ikke i skal være nervøse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.