MariaJ skriver:
Jer der har hund, hvor tæt lader I hund og baby komme på hinanden?
Vi har introduceret dem forsigtigt til hinanden siden fødslen og hunden respekterer baby som et medlem af "flokken", men vi har indtil nu ikke ladet dem have ret meget fysisk kontakt. Nu er Johanna begyndt at kravle og er efterhånden blevet så god til det at hun ikke bare bliver i et hjørne af stuen, og de er nødt til at få lov til at være på gulvet samtidig. De er meget interesserede i hinanden og mener det kun godt, men forstår nok ikke helt hinandens "tilnærmelser". Julie (hunden) vil gerne slikke Johanna på hovedet og på hænderne, og Johanna vil gerne røre ved/trække i Julies fine pels. Indtil nu har jeg ladet dem nærme sig hinanden, mens jeg holder øje, men jeg er egentlig ikke så vild med at Johanna skal have masser af hundesavl på sig (men kan jo heller ikke vaske hendes hænder hvert femte minut). Jeg vil på den anden side ikke give hunden indtryk af at hun ikke er velkommen i sit eget hjem længere eller at hun ikke kan slappe af fordi en baby vil røre ved hende hele tiden.
Hvordan har I håndteret det og er jeg bare for sart mht hundeslikkeri af min baby?

Maria
Jeg vil til hver en tid, lade hunden komme til babyen, som de må komme til mig - ellers skal de nok udveksle baktierier sammen på andre måder, især hvis jeres barn kravler rundt nu 
Jeg synes, og tror på det er suuuuper vigtigt at lade dem komme tæt, for ellers tror jeg på det er dér det går galt mellem hund/ejer/baby! 
Jeg har dog også små hunde, men de må gøre præcis det de gør ved mig - må de ved baby også herhjemme! Og helst så meget som muligt så de kan få et tæt forhold 
Jeg tror ikke det er godt at være 'sart' når man har hund og børn sammen, for de blander baktusser på den ene eller anden måde
Held og lykke herfra 
Anmeld