Hvad gør jeg?? hun vil bare ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Magsen

SussieThyssen skriver:

Ja, altså...jeg vilel tage de hyleture, der skal til, selvom det er hårdt..men det ender med at hun ikke vil sove nogen steder hvis du fortsætter, og så bliver du tyraniseret de næste 4-5 år.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg ganske enkelt lægge hende iseng og, så må hun skrige.
Der kan gå nogle dage med det menageri, men så er du også over det.
Det er jo også det morsommeste hvis ens forældre vil traske op og ned ad gulvet nonstop med en på armen eller kan få lov til at dominere deres liv 100%, så de ingen voksenliv får, men at man er konstant i centrum..ikke!?! 
Så du ser nok..for jeres egen skyld og hendes, så må du vende møllehatten, så I kan få aften og nattero og jeres seng for jer selv.

Kærligst
Sussie

puha det bliver edermame hårdt !! men ja det er lige det jeg er bange for, for i øjeblikket styrer hun os fuldstændig heh, og det er lige det jeg heeeele tiden har sagt aarmen det kommer hun ikke til det er os der skal ''styre'' hende og ikke omvendt men det er sku virkelig svært at stå imod

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

SussieThyssen

jannebjerre skriver:

Er dybt uening - hun er kun 23dage gammel...!!! De kan godt lærer det alligevel, det har min Felix da...

Ved ikke hvor gammel hun er, men jeg har haft 3 unger, hvor jeg med den første fandt ud af, at man lige så godt kan vende dem til at sove selv fra starten. Jo før man begynder og helst med det samme, jo bedre er det.
iøvrigt kan man købe en af de lækre fletkurve og sætte ned i sengen, som de kan sove i i starten. Så putter de nærmest i en lun lille hule og det er trygt og godt og er med til at gøre sengen til et lunt og hyggeligt sted.

Anmeld

25. november 2010

2721

jannebjerre skriver:

Er dybt uening - hun er kun 23dage gammel...!!! De kan godt lærer det alligevel, det har min Felix da...

vores lille dreng ville heller ikke ove i sengen de først 3 mdr, så han sov hos os. Nu er han 5 mdr og har sovet fint for sig selv de sidste 2 mdr uden problemer og jeg savner hyggen i sengen men ikke på vilkår han vil ligge der
så det skal du ikke bekymre dig om

Anmeld

25. november 2010

Koen.

Lærke sov på min mave meget længe, men nu sover hun altså på eget værelse, så det skal du ikke være bange for hun ikke lære Jeg ville IKKE lade hende ligge og græde, men derimod vise hende i er der og lade hende sove hos jer, giv hende alt den tryghed hun har brug for

Anmeld

25. november 2010

Mille83

Sådan var min Nicoline også (hun er 6 mdr nu)

Jeg tog en tur da hun var ca 3 mdr tror jeg det var, og gav hende lov og skrige, der var vist også en tråd herinde hvor jeg blev tromlet ned fordi jeg lod hende skrige.

Det tog ca 3 dage også var der intet, idag er hun den nemmeste pige og ligge til og sove, jeg tror ikke jeg kender nogen der har det så nemt med putning.

MEN jeg vil lige sige at hvis hun kun er 23 dage, så skal hun have tryghed, det vi lærte fra vores Sundhedsplejerske er det bedste råd jeg nogensinde har fået, det er aldrig lade baby falde i søvn ved dig, lad hende blunde, men lige før hun sover så lig hende i sengen, liften eller andet. For hvis hun falder i søvn ved dig og du ligger hende i liften, så er hun et andet sted når hun vågner det kan hun ikke forstå. her er et eks: du ligger dig til og sove i din seng og når du vågner, så ligger du nede på gaden fx? - vil du så ikke også skrige??

Også lig en god brugt tshirt der fra dig og hendes far så hun kan dufte jer, hvis hun græder, vent 3 min også tag hende op, trøst hende og lig hende igen.

Det tager måske en uge i starten, hvor du skal trøste og lig igen osv, men så vil jeg næsten også love dig at du får en anden baby og det bliver så meget nemmere og få hende til og sove.

Det var mine råd, sortere i det hele og find den løsning du føler der passer dig bedst

Knus herfra.....

Anmeld

25. november 2010

jannebjerre

Mille83 skriver:

Jeg tog en tur da hun var ca 3 mdr tror jeg det var, og gav hende lov og skrige, der var vist også en tråd herinde hvor jeg blev tromlet ned fordi jeg lod hende skrige.

Det tog ca 3 dage også var der intet, idag er hun den nemmeste pige og ligge til og sove, jeg tror ikke jeg kender nogen der har det så nemt med putning.

MEN jeg vil lige sige at hvis hun kun er 23 dage, så skal hun have tryghed, det vi lærte fra vores Sundhedsplejerske er det bedste råd jeg nogensinde har fået, det er aldrig lade baby falde i søvn ved dig, lad hende blunde, men lige før hun sover så lig hende i sengen, liften eller andet. For hvis hun falder i søvn ved dig og du ligger hende i liften, så er hun et andet sted når hun vågner det kan hun ikke forstå. her er et eks: du ligger dig til og sove i din seng og når du vågner, så ligger du nede på gaden fx? - vil du så ikke også skrige??

Også lig en god brugt tshirt der fra dig og hendes far så hun kan dufte jer, hvis hun græder, vent 3 min også tag hende op, trøst hende og lig hende igen.

Det tager måske en uge i starten, hvor du skal trøste og lig igen osv, men så vil jeg næsten også love dig at du får en anden baby og det bliver så meget nemmere og få hende til og sove.

Det var mine råd, sortere i det hele og find den løsning du føler der passer dig bedst

Knus herfra.....

Anmeld

25. november 2010

SussieThyssen

Maggieh skriver:

puha det bliver edermame hårdt !! men ja det er lige det jeg er bange for, for i øjeblikket styrer hun os fuldstændig heh, og det er lige det jeg heeeele tiden har sagt aarmen det kommer hun ikke til det er os der skal ''styre'' hende og ikke omvendt men det er sku virkelig svært at stå imod

Ja...havde det samme problem med min den første, så du kan tro jeg ikke gentog rumlen med de 2 næste..og jeg måtte også hjælpe min datter med at vende bøtten med hendes den første. Med nr 2 vidste hun, at der skulle hun vendes til at sove selv fra starten, og nu når hun får nr 3 så bliver det det samme

Selvfølgelig er det ok at putte lidt i fars og mors seng engang imellem..eller få lov at falde i søvn på armen..engang imellem, men det skal ikke være en tradition. Det er da også ok at falde i søvn der, men så skal de vendes til at blive lagt i deres seng når de sover.

Kan også huske at jeg i den tid det tog at vende hende til at sove selv, vandrede jeg bare op og ned ad gulvet og var helt svedt. Mælken løb og jeg var næsten tudefærdig, men..jeg holdt ved..heldigvis.
Selvfølgelig tjekkede jeg, at hun ikke havde ondt nogen steder, at hun var ren og tør og ikke sulten...men ellers..ja så var det bare at lade trolden brøle..omg..som hun dog kunne skrige...men det var af arrigskab over ikke at få lov til at hænge på min arm.
Ca hvert tiende minut gik jeg ind til hende, tjekkede hun var ok, gav hende sutten og gik igen.
Iøvrigt hjælper det at der enten er helt slukket for lyset eller kun en lille vågelampe.
Og til sidst vandt jeg da også kampen og hun måtte give sig.
men hårdt var det...så du kan tro jeg føler med dig.

Anmeld

25. november 2010

Magsen

Mille83 skriver:

Knus herfra.....

tuusind tak for dit svar,  rigtig gode råd, jeg vil da helt klart prøve !

ej et godt eksempel, ja det ville nu være lidt underligt at vågne op et andet sted end der hvor man faldt i søvn (: ..

taak og storttilbage ! (:

Anmeld

25. november 2010

Mille83

Maggieh skriver:

tuusind tak for dit svar,  rigtig gode råd, jeg vil da helt klart prøve !

ej et godt eksempel, ja det ville nu være lidt underligt at vågne op et andet sted end der hvor man faldt i søvn (: ..

taak og storttilbage ! (:

Var så lidt  - ved hvor hårdt det var og kæmpe med søvnen og er bare SÅ glad for jeg tog kampen dengang.

Det skal lige siges at hun sov allerede igennem fra hun var halvanden til 2 mdr  - Og vores SP er møg gammel, men hun er virkelig klog og sige nogle små ting som er guld værd  bla det der med at man vågner et andet sted, det er da tankevækkende, samt at hun også siger at hvis baby vågner et andet sted kan de få tanken at man ikke kan stole på mor, for hun siger godnat, men jeg vågner så op et andet sted.... -  det syntes jeg måske er lidt overdrevet, men makes you wonder

Held og lykke med det......

Anmeld

25. november 2010

Jibbe

Hun har brug for trygheden i starten. Du kan ikke fortælle et lille barn at det skal sove selv. Det forstår hun jo ikke.Du kan jo prøve lige så stille at ligge hende i liften i svøb, men hvis hun græder (for meget) så tag hende op.
Og Frej er snart 4 måneder og nu kan han godt lægge i sin vugge og sove om natten og falder uden besvær i søvn i sin barnevogn om dagen selvom han har sovet ved os de første mange måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.