Sover jeres barn ude i frost?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Jibbe

misslea skriver:

Hihi... det er mig, der har skrevet og spurgt....

Og guuuud har hun allerede svaret??? Jeg har lige sendt det afsted.... jeg må lige læse hendes svar så!!!

Jeg har nemlig også selv tænkt på at stille hende ind i hendes værelse i vores ekstra barnevogn og så åbne et vindue... så der stadig er køligt og hun kan ligge i barnevognen

Wilma bruger nemlig ikke sit værelse endnu

Måske jeg skal prøve det, hvis vejret går helt amok....

Men ellers kommer hun altså ned i gården

Haha jeg synes også det var pudsigt at der var en anden med en pige på 6 uger som spurgte om det samme;-) og heldige asen;-) hun sover da godt nok godt om natten. Frej sover godt nok fra 22-08 lige nu men skal da mades ca hver 3 time. Det kan han så gøre i søvne men jeg er jo vågen ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

misslea

SussieThyssen skriver:

Lyder da som en god ide.
Jeg har også altid puttet mine i barnevognen inden døre, hvis de har sovet inde, og så stillet dem i husets køligste rum, sådan så det virkede så "normalt" som muligt.

Okay... og der gad de godt at ligge??? Altså i barnevognen indenfor???

Det ville jo være perfekt, når nu vi faktisk har en ekstra barnevogn... OG vi har masser af plads.. så det er ikke noget problem at have den oppe i lejligheden...  

Anmeld

24. november 2010

misslea

Jibbe skriver:

Haha jeg synes også det var pudsigt at der var en anden med en pige på 6 uger som spurgte om det samme;-) og heldige asen;-) hun sover da godt nok godt om natten. Frej sover godt nok fra 22-08 lige nu men skal da mades ca hver 3 time. Det kan han så gøre i søvne men jeg er jo vågen ;-)

Jaaah tror vi har været ret heldige faktisk...  Sådan plejer hende srytme i hvert fald at være 8 ud af 10 nætter...!!!

Godt nok havde vi en underlig nat i nat, hvor hun vågnede flere gange, og jeg havde ret svært ved at få hende til at sove igen... sådan plejer det SLET ikke at være... - jeg er nok ved at vænne mig alt for meget til minimun 5 timers søvn i træk...

Men ja.. hihi, tænkte nok, at folk ville gætte, at det var mig... meeeen det gør jo heller ikke noget... for der e rjo intet hemmeligt i dét.. heheh!!!

HVor meget sover din søn i døgnet?? og hvor gammel er det nu lige han præcis er?? 

Anmeld

24. november 2010

lauras*mor*

Her sover hun også ude... nu er hun så næsten 20 mdr, men der bliver desværre ikke varmere af den grund jo.. hihi...
Vi hænger altid en stofble for "hullet" i barnevognen, og hænger ind bagved overdækket og fluenet udenpå... det gør at indeni vognen hvor hun sover er der stille stående luft.. og stillestående luft isolere.. :-) Indtil videre sover hun stadig bare i sit tøj, et par varme foret futter og en tyk vamset strikketrøje og vanter.. i vognen er der en uld tæppe, lammeskind og 2 stk lagen... hun sover med dyne og et fleece tæppe over sig... Hun snupper sine 2 timer, og er slet ikke kold noget sted når hun vågner.. det er skønt, for jeg kan sagtens mærke at hun nsover bedst udenfor... Men har også hørt noget med de minus 10 grader... men i Danmark er det også ret sjældent at vi får minus 10 grader på den tid af dagen... Og  vinden kan man næsten altid gøre noget ved jo.. :-)

Anmeld

24. november 2010

Jibbe

misslea skriver:

Jaaah tror vi har været ret heldige faktisk...  Sådan plejer hende srytme i hvert fald at være 8 ud af 10 nætter...!!!

Godt nok havde vi en underlig nat i nat, hvor hun vågnede flere gange, og jeg havde ret svært ved at få hende til at sove igen... sådan plejer det SLET ikke at være... - jeg er nok ved at vænne mig alt for meget til minimun 5 timers søvn i træk...

Men ja.. hihi, tænkte nok, at folk ville gætte, at det var mig... meeeen det gør jo heller ikke noget... for der e rjo intet hemmeligt i dét.. heheh!!!

HVor meget sover din søn i døgnet?? og hvor gammel er det nu lige han præcis er?? 

Han bliver 4 måneder lige om lidt (30 nov). Har opgivet at tælle hans alder i uger nu:-)
Han sover mellem 10 og 12 timer om natten. Så sover han en times tid om formiddagen og 2-3 timer om eftermiddagen. Enkelte gange bliver det til en lille powernap på 30 min ved 18-19 tiden. Så han sover godt efterhånden og har intet at klage over;-)

Anmeld

24. november 2010

Jibbe

Og ja nu hvor de sover så godt om natten er det bare næsten dobbelt så hårdt når de endelig vågner om natten. Vi havde også en dum weekend med masser af opvågener og man prøver jo alt muligt først hvor man ikke behøver at stå ud af sengen:-) det virkede bare ikke her. Han ville underholdes!

Anmeld

24. november 2010

Lise

Simon har altid sovet ude i frostvejr - han kunne heller ikke sove inde om dagen.

Nu er det jo også Caspers første vinter, men han sover også FANTASTISK i barnevognen, så det kommer han også til over vinteren... Lige nu bliver han puttet i strømpebukser, body, langærmet bluse, tyk bomuldsheldragt med hætte, hjelm og varme futter ned i voksipose med merinouldtæppe henover. Han er deeejlig varm når han kommer ind. Når det bliver koldere, får han elefanthue og måske en fleeceheldragt på i stedet for bomuldsheldragt og hjelm.

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

misslea skriver:

Okay... og der gad de godt at ligge??? Altså i barnevognen indenfor???

Det ville jo være perfekt, når nu vi faktisk har en ekstra barnevogn... OG vi har masser af plads.. så det er ikke noget problem at have den oppe i lejligheden...  

Ja bestemt..havde en lille ting kørende med den mellemste.
Hun havde en ide om at hun SKULLE have hue på, når hun skulle sove. Hun er født den 27. dec, så hun er jo et vinterbarn og var vant til at få hue på når hun skulle ud til sine lure, så hende måtte jeg så give en lille bomuldshue på, men så sov hun også sødeligt inden døre, ligesom de andre to

Anmeld

24. november 2010

Isabeau2206

misslea skriver:

Hej alle derude i det kolde vintervejr!!!

Jaaah sagen er den, at min datter Wilma er VILD med at sove ude i sin barnevogn!!! Hun blev 6 uger i tirsdags, og er derfor jo ikke så gammel endnu!!!

Hun tager fint på og stortrives, MEN hun nægter at sove i liften om dagen indenfor... hvis hun sover, er det i armene på mig!!! Og så bliver det kun til 30 min. her og der... og det giver jo ikke det store!!!

Men når hun bliver puttet i barnevognen nede i gården, sover hun typisk 3-4 timer af gangen, og det er jo herligt!!! Så derfor vil jeg jo meget gerne fortsætte med at putte hende udenfor og sove selvom det er vinter!!!!

Putter I jeres barn udenfor? (hvor gammel er jeres barn?)

Og hvornår ville I ikke putte dem udenfor??

Mange hilnser fra Lea

Stella sover oz bedre ude i barnevognen, end i sin egen seng. HUn er godt nok 14 mdr., men oz sidste år, da hun kun var 3½ mdr., sov hun oz udenfor. Og der ved du selv hvor meget sne, vi fik  Men hun sov som sagt fint nok i sin Voksipose. Havde dog lagt et stykke flamingo under hendes madras for at det ikke blev for koldt for hendes ryg.

Anmeld

24. november 2010

misslea

lauras*mor* skriver:

Her sover hun også ude... nu er hun så næsten 20 mdr, men der bliver desværre ikke varmere af den grund jo.. hihi...
Vi hænger altid en stofble for "hullet" i barnevognen, og hænger ind bagved overdækket og fluenet udenpå... det gør at indeni vognen hvor hun sover er der stille stående luft.. og stillestående luft isolere.. :-) Indtil videre sover hun stadig bare i sit tøj, et par varme foret futter og en tyk vamset strikketrøje og vanter.. i vognen er der en uld tæppe, lammeskind og 2 stk lagen... hun sover med dyne og et fleece tæppe over sig... Hun snupper sine 2 timer, og er slet ikke kold noget sted når hun vågner.. det er skønt, for jeg kan sagtens mærke at hun nsover bedst udenfor... Men har også hørt noget med de minus 10 grader... men i Danmark er det også ret sjældent at vi får minus 10 grader på den tid af dagen... Og  vinden kan man næsten altid gøre noget ved jo.. :-)

Ja - præcis sådan jeg også gør...

Jeg har dog haft regnslaget over barnevognen i stedet for fluenettet, da det har regnet en del den sidste tid... !! Men ellers lukker jeg også hullet til med en stofble

Hun ligger i sin slee-bee pose med alm. tøj, trøje, luffer, futter og uldhue.... og hun er dejlig varm, når jeg henter hende op

Hun sover så dejligt nede i kulden.. heheh!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.