Sover jeres barn ude i frost?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.848 visninger
41 svar
0 synes godt om
24. november 2010

misslea

Hej alle derude i det kolde vintervejr!!!

Jaaah sagen er den, at min datter Wilma er VILD med at sove ude i sin barnevogn!!! Hun blev 6 uger i tirsdags, og er derfor jo ikke så gammel endnu!!!

Hun tager fint på og stortrives, MEN hun nægter at sove i liften om dagen indenfor... hvis hun sover, er det i armene på mig!!! Og så bliver det kun til 30 min. her og der... og det giver jo ikke det store!!!

Men når hun bliver puttet i barnevognen nede i gården, sover hun typisk 3-4 timer af gangen, og det er jo herligt!!! Så derfor vil jeg jo meget gerne fortsætte med at putte hende udenfor og sove selvom det er vinter!!!!

Putter I jeres barn udenfor? (hvor gammel er jeres barn?)

Og hvornår ville I ikke putte dem udenfor??

Mange hilnser fra Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Zafir

Min JM siger 0 grader og blæst eller 10 minus ude blæst.

Så altså 10 minus med eller uden wind chill factor.

Frigg ligger også og snorker udenfor, selvom det er frost. Dog bare med et ekstra skind i slyngevuggen Hun er jo 12 uger nu...

Anmeld

24. november 2010

Valle81

misslea skriver:

Jaaah sagen er den, at min datter Wilma er VILD med at sove ude i sin barnevogn!!! Hun blev 6 uger i tirsdags, og er derfor jo ikke så gammel endnu!!!

Hun tager fint på og stortrives, MEN hun nægter at sove i liften om dagen indenfor... hvis hun sover, er det i armene på mig!!! Og så bliver det kun til 30 min. her og der... og det giver jo ikke det store!!!

Men når hun bliver puttet i barnevognen nede i gården, sover hun typisk 3-4 timer af gangen, og det er jo herligt!!! Så derfor vil jeg jo meget gerne fortsætte med at putte hende udenfor og sove selvom det er vinter!!!!

Mange hilnser fra Lea

Her ryger Anton udenfor:0)

Han bliver puttet i flyverdragt hue og vanter og har bare alm tøj på indenunder - så tager jeg et fleecetæppe og folder på midten og lægger på madrassen, ham ovenpå og så dynen og så folder jeg den sidste halvdel af fleecetæppet over dynen og ned rundt så han er pakket godt ind:0)

Så på med overlædder og fluenet og så stilles han ud, vender vognen så han ikke får vinden ind på sig og myggenettet tager meget af vinden hvis det er finmasket.

Han har ikke engang kolde kinder når han kommer op:0)

Han elsker sin barnevogn og vil ikke sove i sin seng andet end om natten, så han ryger bare udenfor:0)

Knus

Anmeld

24. november 2010

serinasmor

serina sover udenfor om dagen .. også når det er frostvejr ... det gjorde hun også da hun var spæd ... så snart sp havde sagt god for det .... og hun er fra januar i år .. og der var det KOLDT ...

jeg tror jeg ville lade hende sove udenfor så længe det ikke er orkan .. men barnevognen står så også delvist i læ under et halvtag

Anmeld

24. november 2010

misslea

Zafir skriver:

Min JM siger 0 grader og blæst eller 10 minus ude blæst.

Så altså 10 minus med eller uden wind chill factor.

Frigg ligger også og snorker udenfor, selvom det er frost. Dog bare med et ekstra skind i slyngevuggen Hun er jo 12 uger nu...

ja man skal jo lige tge højde for vinden - det er klart!!!

Man ved jo godt fra sig selv, at det føles meeeeget koldere, når det blæser

Men hvad så, hvis det blæser, og man skærmer af for vinden... er det så ok?? eller hvordan???

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

misslea skriver:

Mange hilnser fra Lea

Hvis det er mere end 5-8 graders frost er mine aldrig kommet ud, men gerne deromkring. Og så har jeg altid sørget for at smørre deres små kinder, mund og næse godt med vaseline, for det beskytter huden godt mod kulden.
Og ihh hvor har de bare sovet godt. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2010

misslea

serinasmor skriver:

serina sover udenfor om dagen .. også når det er frostvejr ... det gjorde hun også da hun var spæd ... så snart sp havde sagt god for det .... og hun er fra januar i år .. og der var det KOLDT ...

jeg tror jeg ville lade hende sove udenfor så længe det ikke er orkan .. men barnevognen står så også delvist i læ under et halvtag

okay super

vi har desværre ikke et haltag... øv

men der er rimelig meget læ, fa det er en helt lukket gård!!! Jeg særmer hullet af i barnevognen med en stofble, sat fast med klemmer.... mon ikke det tager en del af blæsten???

Anmeld

24. november 2010

misslea

SussieThyssen skriver:

Hvis det er mere end 5-8 graders frost er mine aldrig kommet ud, men gerne deromkring. Og så har jeg altid sørget for at smørre deres små kinder, mund og næse godt med vaseline, for det beskytter huden godt mod kulden.
Og ihh hvor har de bare sovet godt. 

Kærligst
Sussie

jaah det er nok også umiddelbart der min grænse går

Jeg har også været ude at købe en creme til hendes kinder osv... specielt beregnet til kulde og frost  Hun skulle jo nødig få frostskader i kinderne....

Anmeld

24. november 2010

Jibbe

Frej sover ude. Han er godt pakket ind i voksien og med jakke, hue og vanter. Jeg kan slet ikke få ham til at sove indenfor om dagen. Lige nu står han under en overdækket terrasse og jeg vender barnevognen hvis vinden står lige ind. Mener St have hørt at ved under -10 grader så må de ikke stå ude. Men så kommer Frej i garagen tror jeg :-)

Anmeld

24. november 2010

misslea

Valle81 skriver:

Her ryger Anton udenfor:0)

Han bliver puttet i flyverdragt hue og vanter og har bare alm tøj på indenunder - så tager jeg et fleecetæppe og folder på midten og lægger på madrassen, ham ovenpå og så dynen og så folder jeg den sidste halvdel af fleecetæppet over dynen og ned rundt så han er pakket godt ind:0)

Så på med overlædder og fluenet og så stilles han ud, vender vognen så han ikke får vinden ind på sig og myggenettet tager meget af vinden hvis det er finmasket.

Han har ikke engang kolde kinder når han kommer op:0)

Han elsker sin barnevogn og vil ikke sove i sin seng andet end om natten, så han ryger bare udenfor:0)

Knus

ja jeg pakker også Wilma godt ind  og indtil videre har hun været deeejlig varm, når jeg har  taget hende op

og uuuhh de sover jo bare så skønt udenfor...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.