Impulskøb ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Brams

Kageteenageren skriver:

Nå, igår blev jeg jo ligesom nød til at købe en guldøjenskygge, fordi Zafir sagde det ville være pænt sammen med de grønne stjerneøreringe, jeg har købt af hende.

Så jeg måtte lige en tur i Matas, og diverse andre steder hen.

Jeg startede med øjenskyggen til 75 kr. Men på vej ind i Matas så jeg da også et sæt med en mascara og en kohl til 195 kr. Så det måtte jeg da også lige købe. Og inde i butikken fandt jeg da også lige en foundation, en Cover Stick og to neglelakker.  I alt 620 kr for impulserne. Vupti, og så lå de nede i kurven!  Og så lige en tur forbi frisøren bagefter for lige at få fat på en hårkur til 199 kr. Alt i alt 819 kr... Hmm... Nu har det bare at være godt!!!

Hvad er dit værste impulskøb? Og gør du det tit?

Ved ikke om man kan kalde det, det værste impulskøb - men bestemt det dyreste. VORES HUS!!! Ja tro det eller ej.

Vi boede i lejlighed og havde lige sat et opslag op nede i vores vaskekælder, om at vi gerne ville bytte med en større, da min mands søster pludselig ringer og siger at hun har fundet "vores hus" og at de kender ham der har det og vi skal komme og kigge med det samme for det komme først i avisen dagen efter (havde på det tidspunkt, som så mange andre kigget boliger i weekend aviser, dog uden at tænke at vi skulle købe - bare drømme).

Summa sumarum, vi kørte på landet (langt ude på landet) og da vi kørte hjem, havde vi sagt til sælger at vi gerne ville købe huset - uden at have talt med bank eller noget som helst.

Det hele ordnede sig dog og overtagelsen var 6 mdr., så i den tid tænkte jeg mange gange på om det var det rigtige vi havde sprunget ud i (også fordi vi kom fra byen og skulle flytte helt ud på landet).

I dag - 12 år senere - er vi stadig utrolig glade for at bo i vores hus, så det må være skæbnen der dengang for mange år siden hjalp os på vej  Vi glæder os til at se vores datter vokse på i vores impulskøb.

Sorry nu blev det lidt langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Isabeau2206

Kageteenageren skriver:

Ej hvor nice! Den er rigtig fed!  

Ja, jeg føler mig også lidt heldig og ha´ fundet den. Og er egentlig overrasket over, hvor varm den er - det må være kraven som kan knappes HELT op!

Har været på jagt efter en jakke, fandt også en til 499 kr. fra ICHI, som manden selvfølgelig ville ha´ lov og sponserere  Men så fandt jeg så den her ved et tilfælde Finder faktisk mange gode ting i min genbrug. Fandt også 2 par bukser, 3 trøjer, 2 pyjamas´er og 2 par strømpebukser til min datter. Det var så ikke impuls - det havde hun brug for  Det gav jeg hhv. 10 kr. og 5 kr. for pr. stk. Og så i mærket " ME TOO". Næsten ikke brugt og i dejlige, spraglede farver

Anmeld

24. november 2010

Manakauapo

Isabeau2206 skriver:

Ja, jeg føler mig også lidt heldig og ha´ fundet den. Og er egentlig overrasket over, hvor varm den er - det må være kraven som kan knappes HELT op!

Har været på jagt efter en jakke, fandt også en til 499 kr. fra ICHI, som manden selvfølgelig ville ha´ lov og sponserere  Men så fandt jeg så den her ved et tilfælde Finder faktisk mange gode ting i min genbrug. Fandt også 2 par bukser, 3 trøjer, 2 pyjamas´er og 2 par strømpebukser til min datter. Det var så ikke impuls - det havde hun brug for  Det gav jeg hhv. 10 kr. og 5 kr. for pr. stk. Og så i mærket " ME TOO". Næsten ikke brugt og i dejlige, spraglede farver

Ja, man kan finde rigtig mange fede ting i en genbrugsbutik. I sommers købte jeg min gallakjole i Røde Kors. 100 kr for denne (har lige snuppet billedet fra den rigtige forretning

Normalprisen er altså 1500 kr, og jeg fik den til 100 kr

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. november 2010

TbCp

Mit sidste impulskøb var i lørdags et par vinterstøvler, sko til manden og en bluse til mig selv.... pris... 2700,-

Men jeg har brug for nogle ordentlige vinterstøvler, frøs på mine tæer hele sidste vinter

Det værste impulskøb vi har gjort var da vi en dag gik oppe i byen og fandt på at vi da skulle have en wii.... vupti 3000kr! Og det er ikke fordi vi har fået brugt den særlig meget + den er solgt igen...

Anmeld

24. november 2010

Manakauapo

TbCp skriver:

Mit sidste impulskøb var i lørdags et par vinterstøvler, sko til manden og en bluse til mig selv.... pris... 2700,-

Men jeg har brug for nogle ordentlige vinterstøvler, frøs på mine tæer hele sidste vinter

Det værste impulskøb vi har gjort var da vi en dag gik oppe i byen og fandt på at vi da skulle have en wii.... vupti 3000kr! Og det er ikke fordi vi har fået brugt den særlig meget + den er solgt igen...

Ja. Ilørdags brugte jeg også lige penge. Ialt 1729 kr  Alt bortset fra frakken var impulskøb.

Fik købt en vinterfrakke, et halstørklæde, et par sko, handsker og en ræv

Det med Wii'en kender jeg godt. Jeg brugt næsten 2500 kr på en, da jeg blev konfirmeret, og nu bruger jeg den overhovedet ikke! Overvejer kraftigt at sælge den nu.

Anmeld

24. november 2010

ønskebørn74

Kageteenageren skriver:

Nå, igår blev jeg jo ligesom nød til at købe en guldøjenskygge, fordi Zafir sagde det ville være pænt sammen med de grønne stjerneøreringe, jeg har købt af hende.

Så jeg måtte lige en tur i Matas, og diverse andre steder hen.

Jeg startede med øjenskyggen til 75 kr. Men på vej ind i Matas så jeg da også et sæt med en mascara og en kohl til 195 kr. Så det måtte jeg da også lige købe. Og inde i butikken fandt jeg da også lige en foundation, en Cover Stick og to neglelakker.  I alt 620 kr for impulserne. Vupti, og så lå de nede i kurven!  Og så lige en tur forbi frisøren bagefter for lige at få fat på en hårkur til 199 kr. Alt i alt 819 kr... Hmm... Nu har det bare at være godt!!!

Hvad er dit værste impulskøb? Og gør du det tit?

Jeg er alt for god til det... Er vild med M.A.C make-up fra magasin... Sidste år købte jeg for 2700 kr. på en gang...

Det har jeg helt sikkert ikke råd til mere...

Anmeld

24. november 2010

TbCp

Kageteenageren skriver:

Ja. Ilørdags brugte jeg også lige penge. Ialt 1729 kr  Alt bortset fra frakken var impulskøb.

Fik købt en vinterfrakke, et halstørklæde, et par sko, handsker og en ræv

Det med Wii'en kender jeg godt. Jeg brugt næsten 2500 kr på en, da jeg blev konfirmeret, og nu bruger jeg den overhovedet ikke! Overvejer kraftigt at sælge den nu.

WII'en var da meget sjov i starten

Vi solgte den for en tusse så det var fint nok Så står den da ikke og samler støv

Anmeld

24. november 2010

Svei

Ikke meget for tiden, desværre....har ikke rigtig nogle penge, men fik da købt tøj til Konrad i går til Katvig lagersalg, dog noget han manglede....købte for 2200kr men gav kun 700kr, så det var jo et kup..

Anmeld

24. november 2010

Loa

Jbk skriver:

Ikke meget for tiden, desværre....har ikke rigtig nogle penge, men fik da købt tøj til Konrad i går til Katvig lagersalg, dog noget han manglede....købte for 2200kr men gav kun 700kr, så det var jo et kup..

Katvig lagersalg igår?

Anmeld

24. november 2010

Loa

Er det impulskøb hvis det er noget man har brug for

Købte i hvert fald for 2000 kr på MOLO lagersalg, men nøj Isabella fik også meget fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.