Anonym skriver:
Heej
jeg kunne godt lige bruge et råd eller to
Når jeg og manden er adskilt fra hinanden i et par dage, kommer tanken over mig, at jeg ikke er tilfreds med vores forhold. den tanke kommer hvergang. - Hans arbejde er hans et og alt. tag med til jordmor og scanning, skal være når han kan. ellers tager han ikke med.
når jeg prøver at snakke med ham om det, får den denne besked her: " Det er altid dig der har det hårdt. det måske fordi du er van til at alle gør alt for at behage dig og du ikke skal ofre dig" . Og synes på intet tidspunkt at det passer.
synes han er så egoisisk. men prøver altid at sige til mig selv, at det nok skal blive bedre. men så kommer det igen, når jeg sidder og tænker over tingene, så synes jeg ikk de er bleven bedre.
Men må jo nok som i fleste nok ville svare, finde ud af med mig selv, om jeg ville leve sådan her.
Søde ven. Hvis man først har de tanker, så viser det jo med al tydelighed, at der er noget galt.
Og så er der kun en måde at finde ud af det på...at se grundigt på ham og spørg dig selv, om du kan se dig selv sammen med ham om 25 år, hvor tingene stadig er de samme.
Svaret vil så gerne poppe op, og så må du forholde dig til det.
Men spilde sit liv på et menneske, som man ikke føler er rigtig for en, skal man ikke. Og det vil jo være ærgerligt hvis du bruger en stor del af dit liv på ikke at være lykkelig, og så ser tilbage og konstaterer at du har brugt det på at være ulykkelig og utilfreds.
På den anden side, så kunne der måske også være noget om snakken, med at han kan synes, du forlanger alt for megen hensyntagen.
Har du tænkt over at tilpasse de ting du skal og vil lidt mere til hans opfattelse af livet?
Det kan vel ikke komme bag på dig, at du har valgt en mand, der ser på hvad der er vigtigt, anderledes and du gør.
Men igen, at tro at mennesker kan laves om på deres store holdninger, skal man aldrig gøre, for så er det, at man jo vil ændre på hele mennesket, og så er det ikke mere den samme mand.
Spørgsmålet er jo så bare, om du vil kæmpe for dit parforhold eller om du allerede har opgivet.

Kærligst og med knus
Sussie