Ville du have samvittighed til det? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Svei

Tulle28 skriver:

Nu bor jeg i Kbh, så der er det jo stort set umuligt at finde en bolig med lav husleje. Men det er jo heller ikke pointen, pointen er at man accepterer en pris og efterfølgende vil man så ikke betale den pris alligevel. Og det som er allermest uretfærdigt er at hvis din bolig er opført efter (er det 1976 eller noget i den dur) så må du tage hvad som helst i husleje, men bor du i en ældre bolig, ja så har huslejenævnet frit spil. Politikken havde et tema om netop dette emne i sommers, og der var ble. en historie om et par der havde lejet deres 2-værelses lejlighed ud på Christianshavn, til en leje på lidt over 6.000,- De tabte penge på den hver måned, men de synes selv det var meget rimeligt, ikke mindst pga. beliggenheden. Lejeren havde boet der et år og lige efter han havde underskrevet kontrakten for yderligere et år, slæbte han lparret i huslejenævnet, som nedsatte lejen til 2.600,-. Det betød at parret ikke blot skulle betale rigtig mange penge tilbage til lejeren, men de skulle jo også dække et stort tab på lejligheden hver måned og havde svært ved at klare sig økonomisk.

Og det er lige præcis sådanne historier jeg synes er noget svineri. Som udlejer har du ingen mulighed for at få at vide, hvad huslejen skal sættes til, og ovenstående eksempel med lejligheden på Christianshavn er jo totalt ude i hampen.

Mon ikke udlejer kan få et prej....tænker den artikel giver da en meget god vejledning... og da jeg flyttede i bolog da meddelte kommunen det var for dyrt i forhold til hvor stort det var, der kan udlejer også ringe ned....hvis man vil som udlejer kan man sagtens være fair og finde den pris som passer til området....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

SussieThyssen

JCS skriver:

Jeg faldt lige over denne artikel - http://www.dinepenge.dk/bolig/klag-over-lejen-og-spar-kassen - hvor BT.dk skriver, at vi kan spare kolosalt ved at klage over høj husleje til huslejenævnet.

Jeg har regnet ud, at min lejlighed koster 1.052,- pr. m2 om året. På BT.dk står der, at kun i sjældne tilfælde skal den årlige husleje være 1.000,- pr. mr2. Jeg har også regnet mig frem til, at hvis det skulle være retfærdigt og korrekt, skulle min husleje være omkring 2.900,- om måneden, dvs. at jeg betaler 2.800,- (!!!) for meget om måneden. 33.600,- for meget om året. SHIT, det er mange penge, men jeg har simpelthen ikke samvittihed til at gå i gang med at klage over min udlejer, som jeg ellers har et ok forhold til.

Ville du have samvittighed til at klage?

Ja bestemt, og har endda gjort det, da vi boede i Slagelse.
Vi havde lejlighed hos Hansen-Lejligheder og de var godt nok grove med prisen. Så vi gik til kommunen, og så kom der en sagkyndig ud og beså lejligheden, med det resultat at vi fik et nedslag på 1000 kr om måneden.
Og da vi først havde gjort det, gik resten af ejendommens beboere også til kommunen, med samme resultat. Tror det største nedslag en af beboerne fik var 1200 kr.
Så det kan bestemt godt betale sig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2010

Tulle28

Jbk skriver:

Mon ikke udlejer kan få et prej....tænker den artikel giver da en meget god vejledning... og da jeg flyttede i bolog da meddelte kommunen det var for dyrt i forhold til hvor stort det var, der kan udlejer også ringe ned....hvis man vil som udlejer kan man sagtens være fair og finde den pris som passer til området....

Nej det kan man ikke som udlejer - ihvertfald ikke i Kbh's kommune. Det var bl.a. det, Politikken's tema omhandlede:

http://politiken.dk/tjek/penge/ECE1048866/udlejere-kan-umuligt-saette-lejen-lovligt/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.