Ville du have samvittighed til det? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du have samvittighed til at klage over for høj pris på din lejlighed?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.024 visninger
32 svar
0 synes godt om
23. november 2010

JCS

Jeg faldt lige over denne artikel - http://www.dinepenge.dk/bolig/klag-over-lejen-og-spar-kassen - hvor BT.dk skriver, at vi kan spare kolosalt ved at klage over høj husleje til huslejenævnet.

Jeg har regnet ud, at min lejlighed koster 1.052,- pr. m2 om året. På BT.dk står der, at kun i sjældne tilfælde skal den årlige husleje være 1.000,- pr. mr2. Jeg har også regnet mig frem til, at hvis det skulle være retfærdigt og korrekt, skulle min husleje være omkring 2.900,- om måneden, dvs. at jeg betaler 2.800,- (!!!) for meget om måneden. 33.600,- for meget om året. SHIT, det er mange penge, men jeg har simpelthen ikke samvittihed til at gå i gang med at klage over min udlejer, som jeg ellers har et ok forhold til.

Ville du have samvittighed til at klage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Isabella_mor

jeg havde klaget hvis jeg følte at prisen var uretfærdig..

Anmeld

23. november 2010

ChatH

JCS skriver:

Jeg faldt lige over denne artikel - http://www.dinepenge.dk/bolig/klag-over-lejen-og-spar-kassen - hvor BT.dk skriver, at vi kan spare kolosalt ved at klage over høj husleje til huslejenævnet.

Jeg har regnet ud, at min lejlighed koster 1.052,- pr. m2 om året. På BT.dk står der, at kun i sjældne tilfælde skal den årlige husleje være 1.000,- pr. mr2. Jeg har også regnet mig frem til, at hvis det skulle være retfærdigt og korrekt, skulle min husleje være omkring 2.900,- om måneden, dvs. at jeg betaler 2.800,- (!!!) for meget om måneden. 33.600,- for meget om året. SHIT, det er mange penge, men jeg har simpelthen ikke samvittihed til at gå i gang med at klage over min udlejer, som jeg ellers har et ok forhold til.

Ville du have samvittighed til at klage?

ja hvis det er så meget det handler om, men hvorfor ikke tage en snak med udlejer om det hvis i har et godt forhold?

Anmeld

23. november 2010

helora

hvis jeg boede til en urimelig høj leje, så ville jeg ikke have noget problem med at klage. Ved at der er mange udlejere, der skruer priserne op - specielt i sommermånederne, hvor de nyoptagede studerende skal ud og finde et sted at bo  Synes det er dybt umoralsk

Anmeld

23. november 2010

oo

men han/hun har jo samvittighed til at snyde dig for penge, så hvorfor holder din samvittighed ikke til en sag? 

Anmeld

23. november 2010

JCS

isabellamor skriver:

jeg havde klaget hvis jeg følte at prisen var uretfærdig..

Ja, det er så lige det. Vi bor i en 2værelses lejlighed i Århus, udenfor centrum. Den er omkring 65 m2, har formodentlig noget svamp på toilettet, afløbsproblemer og vi betaler 5700,- +el og varme?

Anmeld

23. november 2010

Isabella_mor

JCS skriver:

Ja, det er så lige det. Vi bor i en 2værelses lejlighed i Århus, udenfor centrum. Den er omkring 65 m2, har formodentlig noget svamp på toilettet, afløbsproblemer og vi betaler 5700,- +el og varme?

så må du jo tage fat i din udlejer og tale om problemet.. ellers så kaster du jo bare penge ud af vinduet fordi at din samvittighed ikke kan bære at du faktisk gerne vil have lidt retfærdig behandling..

ifgl. lejerens LO så skal man betale ca 100 kr pr m 2

om måneden.. 

Anmeld

23. november 2010

dorthemus

Jeg forstår vist ikke helt hvad du mener med samvittighed

Hvis man/du blir snydt så skal man/du da klage over det

Anmeld

23. november 2010

JCS

Tjuhl skriver:

men han/hun har jo samvittighed til at snyde dig for penge, så hvorfor holder din samvittighed ikke til en sag? 

Ja, men i mine øjne snyder han mig ikke direkte, fordi vores husleje vel ligger omkring det normale. I følge huslejenævnet er det den generelle husleje der er alt for høj i forhold til hvad lejlighederne er værd. Samvittigheden rækker lige præcis ikke til at straffe min udlejer for en forbrydelse som markedet har begået.

Det ville være super let for mig at gøre hvis jeg vidste, at det ville være med til at sænke den generelle pris i og med, at hele Danmark klagede, men det gavner vel kun egoistiske migselv og dem der skal flytte her ind, når jeg flytter ud.

Meen jeg tror det bliver mææægtig svært om et år, når jeg ser tilbage og tænker på at jeg kunne være 33.600,- rigere hvis jeg ikke var en pivskid

Anmeld

24. november 2010

Dot D

Nu er det godt ved at være mange år siden, men vi var nogle stykker i en ejendom, og vi klagede over for høj husleje. Vi fik den sat ned og penge tilbage med tilbagevirkende kraft, så JA jeg ville godt klage igen ( nytter nok ikke nu, hvor vi har eget hus  )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.