Ville du have samvittighed til det? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Tulle28

Jbk skriver:

Måske fordi man har undersøgt priserne i området....hvorfor blive snydt...

Nu bor jeg i Kbh, så der er det jo stort set umuligt at finde en bolig med lav husleje. Men det er jo heller ikke pointen, pointen er at man accepterer en pris og efterfølgende vil man så ikke betale den pris alligevel. Og det som er allermest uretfærdigt er at hvis din bolig er opført efter (er det 1976 eller noget i den dur) så må du tage hvad som helst i husleje, men bor du i en ældre bolig, ja så har huslejenævnet frit spil. Politikken havde et tema om netop dette emne i sommers, og der var ble. en historie om et par der havde lejet deres 2-værelses lejlighed ud på Christianshavn, til en leje på lidt over 6.000,- De tabte penge på den hver måned, men de synes selv det var meget rimeligt, ikke mindst pga. beliggenheden. Lejeren havde boet der et år og lige efter han havde underskrevet kontrakten for yderligere et år, slæbte han lparret i huslejenævnet, som nedsatte lejen til 2.600,-. Det betød at parret ikke blot skulle betale rigtig mange penge tilbage til lejeren, men de skulle jo også dække et stort tab på lejligheden hver måned og havde svært ved at klare sig økonomisk.

Og det er lige præcis sådanne historier jeg synes er noget svineri. Som udlejer har du ingen mulighed for at få at vide, hvad huslejen skal sættes til, og ovenstående eksempel med lejligheden på Christianshavn er jo totalt ude i hampen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Dorthe1986

Jbk skriver:

Ja.. hvad gav du så pr. m2?

471 kr, så det er da til at leve med Selvom dem man deler gårdhave med burde kunne sænke huslejen  Ej, pjat

Anmeld

24. november 2010

slettet_7530

JCS skriver:

Ja, det er så lige det. Vi bor i en 2værelses lejlighed i Århus, udenfor centrum. Den er omkring 65 m2, har formodentlig noget svamp på toilettet, afløbsproblemer og vi betaler 5700,- +el og varme?

wauaa det er dyrt.

Her hvor jeg bor er i Hovedstaden ca 20 minutters kørsel fra selve København og vi bor i lejet rækkehus og betaler faktisk det samme som jer for 140 kvm

Anmeld

24. november 2010

JCS

Tulle28 skriver:

Nej! Og jeg bliver simpelthen så forarget over at folk kan finde på det! Hvis man skriver under på en lejekontrakt= indgår en aftale, så må man vel formode at det er fordi man er interesseret i lejligheden og fordi man synes lejen er rimelig. Så kan jeg ikke se, hvorfor man efterfølgende skal kunne henvende sig til huslejenævnet fordi man synes huslejen er for høj. Og jeg kan slet ikke se, hvorfor huslejenævnet skal blande sig! Jeg kan forstå det, hvis man bor til lejen og huslejen pludselig bliver hævet med et helt urimeligt beløb, men ellers... Føj!

Knus Tulle

Ja, det tænker jeg også. Men det er først nu jeg har fundet ud af, at den pris min udlejer tager er mere end det dobbelte af hvad lejligheden er værd. Derudover har han valgt at forhøje huslejen med 200,- pr år. 6000,- + varm og el er meget, når lejligheden har svamp, punkterede ruder, farlige stikkontakter og stinker af kloak når overboen skyller ned. I sær når man tænker over, at den burde koste 2.900,- og at det er ulovligt at leje ud for mere end den er værd. MEN, synes også det er lid t underligt at klage, når det er noget man har skrevet under på

Forresten er jeg faktisk også lidt pissesur på udlejeren, fordi der er gået 5 måneder siden han skulle være her for at reparere en løs stikkontakt, som min kæreste har brændt sig på og aflevere en ekstranøgle til hoveddøren (vi har ikke nogen og bruger underboens, der også virker til hendes dør, hvilket hun selvfølgelig ikke synes er særlig rart) Bliver satme sur når jeg tænker over hvor mange gange vi har ringet og skrevet til ham.

Anmeld

24. november 2010

JCS

albertesmor skriver:

wauaa det er dyrt.

Her hvor jeg bor er i Hovedstaden ca 20 minutters kørsel fra selve København og vi bor i lejet rækkehus og betaler faktisk det samme som jer for 140 kvm

Wow, hvor lækkert. Spekulerer også lidt på at begynde og lede efter et rækkehus

Anmeld

24. november 2010

Tulle28

JCS skriver:

Ja, det tænker jeg også. Men det er først nu jeg har fundet ud af, at den pris min udlejer tager er mere end det dobbelte af hvad lejligheden er værd. Derudover har han valgt at forhøje huslejen med 200,- pr år. 6000,- + varm og el er meget, når lejligheden har svamp, punkterede ruder, farlige stikkontakter og stinker af kloak når overboen skyller ned. I sær når man tænker over, at den burde koste 2.900,- og at det er ulovligt at leje ud for mere end den er værd. MEN, synes også det er lid t underligt at klage, når det er noget man har skrevet under på

Forresten er jeg faktisk også lidt pissesur på udlejeren, fordi der er gået 5 måneder siden han skulle være her for at reparere en løs stikkontakt, som min kæreste har brændt sig på og aflevere en ekstranøgle til hoveddøren (vi har ikke nogen og bruger underboens, der også virker til hendes dør, hvilket hun selvfølgelig ikke synes er særlig rart) Bliver satme sur når jeg tænker over hvor mange gange vi har ringet og skrevet til ham.

Ja men så synes jeg også det er noget andet - forholdende skal jo være i orden og så er 6.000,- også meget. Så synes jeg kun det er helt rimeligt du klager - men har du prøvet at tage den med udlejer først? Grunden til at jeg er lidt følelsesladet omkring dette er fordi jeg selv lejer ud, og jeg ville blive så ked af det, hvis min lejer gik bag min ryg, hvis det var noget vi kunne have fundet en fornuftig løsning på sammen.

Anmeld

24. november 2010

Sees

JCS skriver:

Jeg faldt lige over denne artikel - http://www.dinepenge.dk/bolig/klag-over-lejen-og-spar-kassen - hvor BT.dk skriver, at vi kan spare kolosalt ved at klage over høj husleje til huslejenævnet.

Jeg har regnet ud, at min lejlighed koster 1.052,- pr. m2 om året. På BT.dk står der, at kun i sjældne tilfælde skal den årlige husleje være 1.000,- pr. mr2. Jeg har også regnet mig frem til, at hvis det skulle være retfærdigt og korrekt, skulle min husleje være omkring 2.900,- om måneden, dvs. at jeg betaler 2.800,- (!!!) for meget om måneden. 33.600,- for meget om året. SHIT, det er mange penge, men jeg har simpelthen ikke samvittihed til at gå i gang med at klage over min udlejer, som jeg ellers har et ok forhold til.

Ville du have samvittighed til at klage?

Hvis jeg vidste, og kunne bevise, at jeg blev snydt, så havde jeg intet problem med det.
Jeg bor 15 km. fra Århus med direkte busforbindelser ind til Århus C, og et stenkast fra motorvejen.
Jeg har et to etagers rækkehus, med lille have og giver ca. det samme som jer.

Anmeld

24. november 2010

Dot D

JCS skriver:

Ok? Var jeres husleje meget høj?

Og hvordan foregik det - fik i pengene tilbage af udlejeren eller nævnet? Og hvordan tog udlejeren det? Frygter lidt, at han kunne finde på at blive sur og smide os ud eller lignende

Kan ikke helt huske hvordan det foregik, kan bare huske vi fik en check fra udlejers advokat. Udlejer, var én jeg kendte, da han arbejdede for mine forældre, han blev ikke sur, hverken på mig eller den anden, der klagede. Og nej, vores husleje var faktisk billig i forhold til andre steder, men det var noget med standen, mener jeg. Det var 112 m2 til 2970 incl. varme og det blev sat ned til omkring 2400 incl. varme, så det var billigt i forvejen, kan du se. Lejlighederne er sidenhen blevet renoveret og blevet noget dyrere at bo i...

Anmeld

24. november 2010

JCS

Tulle28 skriver:

Ja men så synes jeg også det er noget andet - forholdende skal jo være i orden og så er 6.000,- også meget. Så synes jeg kun det er helt rimeligt du klager - men har du prøvet at tage den med udlejer først? Grunden til at jeg er lidt følelsesladet omkring dette er fordi jeg selv lejer ud, og jeg ville blive så ked af det, hvis min lejer gik bag min ryg, hvis det var noget vi kunne have fundet en fornuftig løsning på sammen.

Ja, jeg burde måske snakke med ham først. Men ej, jeg ved ikke engang om jeg kunne se ham i øjnene bag efter. Vil sgu hellere betale 2.800,- for meget end at gå og føle mig som en klam og grådig person resten af min tid her.

Anmeld

24. november 2010

Tulle28

JCS skriver:

Ja, jeg burde måske snakke med ham først. Men ej, jeg ved ikke engang om jeg kunne se ham i øjnene bag efter. Vil sgu hellere betale 2.800,- for meget end at gå og føle mig som en klam og grådig person resten af min tid her.

Men hvis der er svamp og andre forhold som burde blive udbedret, synes jeg helt sikkert du skal prøve at tale med ham - og hvis han hverken er til at hugge eller stikke i, SÅ ville jeg ikke have nogle skrupler med at hive ham i huslejenævnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.