Hvor er det fantastisk! Det er altid en kæmpe oplevelse at se barnet pludseligt på to ben!
Jeg ville også bare sige, at I skal huske, at hun skal kravle så meget som muligt, men nu at hun fand ud, at det er sjovt at gå, ville hun måske slet ikke kravle mere. I skal finde så mange som mulige kravle-leg, når hun bliver størrer så kan I feks kravle om kap til at finde en legetøj eller så noget. Jeg ved, at det er svært med første barn, for man bliver altid så glad, når der er fremskridt hele tiden. Men at kravle (og alle bevægelser på kryds!) er faktisk vigtigere end vi tror! Forbindelser mellem den højre og vestre siden af hjernen bliver stærkere og stærkere og det ville hjælpe hende i fremtiden rigtigt meget, especielt sprogligt og senere når hun skal læse. Jeg ved meget om det, for jeg har en veninde, hvis første pige blev behandlet med kryds bevægelser (brain-gym) da hun var 4 år og det gør hun stadig i dag sammen med de andre børn. Voksene kan også få rigtigt meget af kryds bevægelser, det hjælper til rigtige mange ting.

Anmeld