Rydder i jeres fortov??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.622 visninger
48 svar
0 synes godt om
23. november 2010

Dinna88

Og så til den sure del af sneen

Jeg er en af dem der cykler til og fra skole ligegyldigt vejr. Så i dag var det det samme, forskellen var dog at det tog mig 45 minutter i stedet for 25!! Og jeg var så rasende på vej til skole. Hvorfor f*nden er det så få der rydder fortovene?! 

Der var pragteksemplarer der havde ryddet flere gange og smidt sand og salt, og så var der dem der ikke havde gjort noget som helst. En af de husstande der ikke en gang havde været udenfor døren (det kunne jo ses i sneen) sad indenfor og drak kaffe og så tv (det kunne ses ude fra gaden) Så var der en anden familie der  fejrede fødselsdag med fælles morgenmad, efter de havde været ude og sætte flag i SNEEN. Ak og ve. 

Det hele blev dog værre da jeg så en ældre dame med en pige på nok 7 år falde. De røg begge to lige på bagdelen. Heldigvis var der en mand der hurtigt var derhenne, så jeg kunne komme i skole(dog ikke til tiden!) 

Så man kan sige at jeg undrer mig over hvordan folk dog kan lade være med at rydde, så der ikke sker uheld? Og generelt var det da bare s*ide besværligt at bevæge sig på fortovene. Så jeg giver folk et par dage og så skriver jeg en sørens masse post its, hvorpå jeg skriver at folk skal rydde deres fortove og smider dem i deres postkasser. For der er jo faktisk lovgivning omkring det!

Et surt opstød fra en der kæmpede sig igennem sneen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Mor til L&S

Ja gør vi - og er den heldige af at bo på en STOR hjørne grund... Så der er masser der skal ryddes

Anmeld

23. november 2010

mortilflere

Nej for herude på A land er der ingen

Men nu har vi sne plov så når nu kommunen ikke ryder så er det godt vi kan selv vejene .....

+ vi altid tager naboernes indkørsler osv , det er det mindste vi kan gøre når de lever med at bonden sommer og vinter kommer hjem med larmende maskiner hele døgnet

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

Dinna88 skriver:

Jeg er en af dem der cykler til og fra skole ligegyldigt vejr. Så i dag var det det samme, forskellen var dog at det tog mig 45 minutter i stedet for 25!! Og jeg var så rasende på vej til skole. Hvorfor f*nden er det så få der rydder fortovene?! 

Der var pragteksemplarer der havde ryddet flere gange og smidt sand og salt, og så var der dem der ikke havde gjort noget som helst. En af de husstande der ikke en gang havde været udenfor døren (det kunne jo ses i sneen) sad indenfor og drak kaffe og så tv (det kunne ses ude fra gaden) Så var der en anden familie der  fejrede fødselsdag med fælles morgenmad, efter de havde været ude og sætte flag i SNEEN. Ak og ve. 

Det hele blev dog værre da jeg så en ældre dame med en pige på nok 7 år falde. De røg begge to lige på bagdelen. Heldigvis var der en mand der hurtigt var derhenne, så jeg kunne komme i skole(dog ikke til tiden!) 

Så man kan sige at jeg undrer mig over hvordan folk dog kan lade være med at rydde, så der ikke sker uheld? Og generelt var det da bare s*ide besværligt at bevæge sig på fortovene. Så jeg giver folk et par dage og så skriver jeg en sørens masse post its, hvorpå jeg skriver at folk skal rydde deres fortove og smider dem i deres postkasser. For der er jo faktisk lovgivning omkring det!

Kan sige så meget at dengang jeg HAVDE et fortov, så rydede jeg så snart jeg kunne. Har selv arbejdet med gamle, som var kommet grueligt galt afsted med brækkede hofter og lårben pga fald på glatte og urydede fortove.
For nogle år siden var det en rigtigt frost og sne-nytårsaften i Slagelse, og der samlede jeg en gammel farlille op som satte sig lige på rumpen på fortovet. Han var på vej hjem fra en lige så gammel veninde fortalte han mig, og var blevet grundigt overrasket af vejret. Kl var halv 2 om natten, så det tog mig 3 kvarter at følge ham hjem, men han kom da hjem i et stykke uden flere uheld.
Det var egentligt ret hyggeligt, og selvom det gik småt og langsomt, så hyggede vi os gevaldigt med en snak om tidens gang og gamle dage.
man kan selvfølgelig ikke forlange at folk skal rydde fortove midt om natten og slet ikke en nytårsaften, men i dagligdagen kan man godt lige fatte sin skovl og saltpose og så få fjernet det værste.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2010

9510

Har været ude og rydde 4 gange i dag, og nu gider jeg sgu ikke mere, for sneplovene sender jo det hele op på fortovet igen... ARGH!!!!!

Så jeg må ud kl 5 i morgen tidlig og rydde igen, men det er bare surt når naboerne ikke rydder,,,

Anmeld

23. november 2010

Kløver

hehe nææææ, men det er så fordi vi ingen fortov har

Vi har privat vej, og rydder så meget ud for vores hus, som muligt, men desværre måtte vi gi tabt sidste år, da vi til sidst ikke kunne lave andet, da de kom i så store mængder, og med en hast, så det var umuligt at holde vejen snefri, og vi havde til sidst heller ikke flere steder at gøre af al den sne Heldigvis, er vores vej en lille lukket og privat vej, så skaden var heldigvis ikke så stor, når vi måtte gi tabt i snemasserne, de enste det, desværre kunne gå ud over var posten

men ellers jo, vi rydder vejen foranhuset, men ikke fortovet, da der jo ikke er noget fortov

Anmeld

23. november 2010

Dinna88

Mor til Liva skriver:

Ja gør vi - og er den heldige af at bo på en STOR hjørne grund... Så der er masser der skal ryddes

Det lyder træls, men godt du gør det! Hvad med at smide salt efter det er gjort?

Anmeld

23. november 2010

SiLiMiMa

vi har HELDIGVIS intet fortov!!! kun en gårdsplads - hurra for at bo på landet

heise

Anmeld

23. november 2010

Dinna88

SussieThyssen skriver:

Kan sige så meget at dengang jeg HAVDE et fortov, så rydede jeg så snart jeg kunne. Har selv arbejdet med gamle, som var kommet grueligt galt afsted med brækkede hofter og lårben pga fald på glatte og urydede fortove.
For nogle år siden var det en rigtigt frost og sne-nytårsaften i Slagelse, og der samlede jeg en gammel farlille op som satte sig lige på rumpen på fortovet. Han var på vej hjem fra en lige så gammel veninde fortalte han mig, og var blevet grundigt overrasket af vejret. Kl var halv 2 om natten, så det tog mig 3 kvarter at følge ham hjem, men han kom da hjem i et stykke uden flere uheld.
Det var egentligt ret hyggeligt, og selvom det gik småt og langsomt, så hyggede vi os gevaldigt med en snak om tidens gang og gamle dage.
man kan selvfølgelig ikke forlange at folk skal rydde fortove midt om natten og slet ikke en nytårsaften, men i dagligdagen kan man godt lige fatte sin skovl og saltpose og så få fjernet det værste.

Kærligst
Sussie

Godt der er mennesker som dig!

Nej, at rydde om natten kan nok ikke lige forventes af folk, dog synes jeg det kan forventes at de smider salt og sand om aftenen. Fredag og lørdag nat er der jo masser af aktivitet og der er jo folk der arbejder aften, der er hjemme om natten - min mor er et eksempel. Men vi må jo alle gøres vores bedste

Anmeld

23. november 2010

Mor til L&S

Dinna88 skriver:

Det lyder træls, men godt du gør det! Hvad med at smide salt efter det er gjort?

Jo da - ellers nytter det jo ikke meget da det er jo svært at få sneen helt væk... Især hvis der er nogen som har gået i det inden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.