72 årig kvinde vil være gravid igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Louisiana

Maja84 skriver:

øv hvor forfærdeligt, stakkels barn

Ja, virkelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Giraffen

Maja84 skriver:

Sådan lyder overskriften, på en artikel fra ekstra bladets hjemmeside

link:

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1451139.ece

Er det virkelig en så stor menneskeret at få børn, at man kan tillade sig at føde børn i den alder, hvad mener i piger

Personligt synes jeg det er helt grotesk, en ting er hvad man mener om at blive mor i fyrrerne, men synes ikke man bør få børn når man er over de 50, men det er nok fordi jeg personligt har unge forældre, og bedsteforældre, og er rigtig glad for dette, men samtidig også tænker feks 20 år frem, og er man 50 når man føder, vil man jo være 68 når barnet tidligst flytter hjemmfra men hende fra artiklen, synes jeg er helt igennem egoistisk, og kun tænker på egen ønsker og behov

Jeg er så træt af "menneskeret til at få børn"

Jeg synes børnene har en "menneskeret til at få gode forældre", om de så er hetero, homo, enlige osv. 

Men at få barn som 70-årig er virkelig ikke særlig godt udgangspunkt. Dog er jeg vildt splittet for synes nok det er okay at fx en kvinde med uhelbredeligt kraft får et barn og hun har ligeså stor risiko for at dø mens barnet er i en tidlig alder.

Så jeg synes NEJ en 70årig skal IK ha børn, men det er svært at generalisere ud fra at forældrene dør tidligt

Eller sagt på en anden måde, en 70årig skal ikke ha HJÆLP til at få børn, hvis hun bliver naturlig gravid synes jeg igen det er et virkeligt svært dilemma

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

Maja84 skriver:

link:

Er det virkelig en så stor menneskeret at få børn, at man kan tillade sig at føde børn i den alder, hvad mener i piger

Personligt synes jeg det er helt grotesk, en ting er hvad man mener om at blive mor i fyrrerne, men synes ikke man bør få børn når man er over de 50, men det er nok fordi jeg personligt har unge forældre, og bedsteforældre, og er rigtig glad for dette, men samtidig også tænker feks 20 år frem, og er man 50 når man føder, vil man jo være 68 når barnet tidligst flytter hjemmfra men hende fra artiklen, synes jeg er helt igennem egoistisk, og kun tænker på egen ønsker og behov

Jeg har det sådan med det, at naturen sætter sine grænser. Og når overgangsalderen sætter ind, så er det slut.
Det andet er hul i hovedet.
Så kan kun give dig ret i, at det er for langt ude.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2010

Giraffen

Maja84 skriver:

link:

Jeg er så træt af "menneskeret til at få børn"

Jeg synes børnene har en "menneskeret til at få gode forældre", om de så er hetero, homo, enlige osv. 

Men at få barn som 70-årig er virkelig ikke særlig godt udgangspunkt. Dog er jeg vildt splittet for synes nok det er okay at fx en kvinde med uhelbredeligt kraft får et barn og hun har ligeså stor risiko for at dø mens barnet er i en tidlig alder.

Så jeg synes NEJ en 70årig skal IK ha børn, men det er svært at generalisere ud fra at forældrene dør tidligt

Eller sagt på en anden måde, en 70årig skal ikke ha HJÆLP til at få børn, hvis hun bliver naturlig gravid synes jeg igen det er et virkeligt svært dilemma

Anmeld

23. november 2010

Low

Det synes jeg ikke er fair overfor barnet. Kan se hun fik et barn da hun var 66

Anmeld

23. november 2010

missie20

Maja84 skriver:

link:

Jeg er i mod det. Det er for egoistisk. Barnet har jo ikke sine forældre særlig lang tid. Og det er da synd!!!

Anmeld

23. november 2010

Zafir

KLAMT KLAMT KLAMT!!!!!...

Når man går i overgangsalderen er det ABSOLUT for sent.

Som udgangspunkt, syntes jeg at man skal få sine børn så tidligt som muligt. (og jeg ønsker ikke at fornærme, dem der er første gangs mødre på 40 - men!).

Så tidligt som muligt, det er så tidligt, som omgivelser tillader det. jegsyntes ikke man skal vente til man har levet sit halve/hele liv, før man beslutter sig til at der er plads til børn Man kan sagtens rejse, uddanne sig osv når man har børn.

Men naturligvis skal der enten en mor og en far eller en mor og en STOR beslutning til at lave et barn og derfor kan man ikke altid få børnene så tidilgt som man gerne vil.

Men når overgangsalderen sætter ind, så er man FOR gammel!!!!

Og en efterlønner/pensionist skal ALDRIG få et barn.

Anmeld

23. november 2010

Kløver

Som udgangspunkt, syntes jeg at man skal få sine børn så tidligt som muligt. (og jeg ønsker ikke at fornærme, dem der er første gangs mødre på 40 - men!).

Så tidligt som muligt, det er så tidligt, som omgivelser tillader det. jegsyntes ikke man skal vente til man har levet sit halve/hele liv, før man beslutter sig til at der er plads til børn Man kan sagtens rejse, uddanne sig osv når man har børn.

Men naturligvis skal der enten en mor og en far eller en mor og en STOR beslutning til at lave et barn og derfor kan man ikke altid få børnene så tidilgt som man gerne vil.

Jeg er enig

Anmeld

23. november 2010

Louisiana

SussieThyssen skriver:

Jeg har det sådan med det, at naturen sætter sine grænser. Og når overgangsalderen sætter ind, så er det slut.
Det andet er hul i hovedet.
Så kan kun give dig ret i, at det er for langt ude.

Kærligst
Sussie

Når du nu siger, at det er naturen, der sætter sine grænser, så kommer jeg til at tænke på noget jeg læste engang. Jeg husker desværre ikke hvor, men der stod, at når menneskeracer blander sig - altså får børn, så kan deres børn f.eks. ikke få en rygmavstransplantation, for der er ingen der matcher dem. Hverken søskende, forældre eller andre der er blandet af racer.

Uden at det skal lyde racistisk, så synes jeg egentlig det er tankevækkende -  altså i forhold til hvordan naturen sætter grænser. Forstå mig ret

Og bare så ingen dunker mig i hovedet, så er det altså ikke mig der har skrevet artiklen  Så jeg vil altså ikke beskyldes for, at være racist eller lignende.

Anmeld

23. november 2010

Silvermist

Zafir skriver:

Enig...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.