Ideer til nytårs menuen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Just_Looking

Det lyder altså lækkert:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=19454

http://arla.dk/opskrifter/Lakseruller-med-flodeost/

Lakserullerne er også super lækre hvis man blander noget meget finrevet (næsten creme) peberrod i flødeosten og så er den bedst hvis den for lov at ligge i køleskabet fra dagen før

http://arla.dk/opskrifter/tarteletter-med-kylling-i-asparges/

Den traditionelle der altid er et hit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Just_Looking

Nå ja, hvis når man så er i gang med den glaseret skinke og har gang i sennep og brun farin er det super lækkert lige og lave sin egen tilpas sød sennep

Anmeld

23. november 2010

Steph_Laurits

Vi får også glaseret skinke med brune og hvide kartofler, samt grønlangkål og et stjerneskud til natmad  Kan ikke huske om vi får forret og dessert da jeg ikke har holdt nytår hjemme hos min mor de sidste 3-4 år

Men aner ikke hvor vi skal holde nytår i år, men er det hos min mor så er det det der er på menuen

Anmeld

23. november 2010

Polkaprik

Hmm... Jeg har endnu ikke fastsat mig 100 % på menuen, men tror den kommer til at se sådan her ud

Forret: Kartoffel/porre rösti med røget laks, creme fraiche og purløg

Hovedret: Lammesteg med ristede rodfrugter, yoghurtsalat og noget lækkert brød

Dessert: Kiwisuppe med sprøde nøddekurve og vanilleis

Og så laver jeg selvfølgelig kransekage til kl 24

Anmeld

24. november 2010

Mortilxx

Zafir skriver:

Hvad er det med det dersens skinke/hamburgryg og grønlankål???...  Er det ligesom det med kogt torsk eller hva? Jeg har aldrig hørt om den tradition ...

Haha

Det er en meget gammel tradition, som jeg ikke aner hvordan er opstået Hamburgerrygen laver du som du normaltvis vil gøre, nogle glasserer den og andre gør ikke Grønlangkålen aner jeg ikke hvordan man laver, men jeg kan bedst lide grønlangkålen, når der er kommet lidt sukker i. Altså grønlangkål er en slags sovs Og man glemmer ALDRIG at lave brunede kartofler Hahah

Anmeld

24. november 2010

Zafir

Nihell skriver:

Haha

Det er en meget gammel tradition, som jeg ikke aner hvordan er opstået Hamburgerrygen laver du som du normaltvis vil gøre, nogle glasserer den og andre gør ikke Grønlangkålen aner jeg ikke hvordan man laver, men jeg kan bedst lide grønlangkålen, når der er kommet lidt sukker i. Altså grønlangkål er en slags sovs Og man glemmer ALDRIG at lave brunede kartofler Hahah

Sjovt. Jeg ville altid vælge festmad, fremfor gamle danske retter til nytår De tungere retter hører julen til for mig

Anmeld

24. november 2010

Maja88

Nihell skriver:

Haha

grønlankål er ikke alle steder en sovs...

i sønderjylland har det en slags kartoffelmos konsistens...

Anmeld

24. november 2010

Mortilxx

Maja88 skriver:

grønlankål er ikke alle steder en sovs...

i sønderjylland har det en slags kartoffelmos konsistens...

Jeg mente nu også bare, at til vores nytårs menu er det en sovs.

Anmeld

24. november 2010

Maja88

Nihell skriver:

Jeg mente nu også bare, at til vores nytårs menu er det en sovs.

det var nu heller ikke kritik af dig, men så dem er ikke vidste hvad det var også fik at vide der var andre former af den en sauce form

Anmeld

24. november 2010

Mortilxx

Maja88 skriver:

det var nu heller ikke kritik af dig, men så dem er ikke vidste hvad det var også fik at vide der var andre former af den en sauce form

Det ved jeg godt, at det ikke var kritik af mig Jeg var bare lige dybt optaget af en af dine debatter omkring skrøner, så jeg ville lige skynde mig at svare, og tilbage så jeg kunne læse videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.