Ideer til nytårs menuen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

Zafir

Vi ved ikke engang hvad vi skal nytårsaften, der hvor vi plejer at holde fest er IKKE for børn Så I år og næste år kommer vi til at gøre noget andet... mmm...

Men hvad, ved vi ikke engang rigtig ...

Men det vi lavede til mad sidste år, var 'Guffe nam' (- som vi kalder tapas hjemme hos os, guffe nam, fordi det jo er masser af små retter).

Så vi lavede lakseruller, vandmelonsalat, vitello tunato (staves), blinis med caviar og avokado, tomatsalat, flere slags hjemmelavede brød, og mmm... der var en eller 2 kødretter mere.. Som jeg ikke kna huske.

Nogen af vores venner lavede desserten, som var en eller anden italiensk hjemmelavet is. Mums...

Men jeg føler også lige med i denneher tråd tror jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

sismofutten

Uhh, vi skal have vildt i år - på grillen - med alt det gode tilbehør (flødekartoffler, waldorfssalat, æbler, LÆKKER svampe-sovs osv.) :-)

Og børnene skal have rejecokctail til forret, hvor de voksne skal have nogle lakse-ruller og andet lækkert :-)

Desserten er endnu ikke besluttet :-)

GLÆDER mig :-)

Anmeld

22. november 2010

Tanja84

Tillader mig også lige at lurer lidt med her, da jeg selv mangler lidt inspiration til nytårsmenuen i år.

Men kan da anbefale raclette eller fondue. Synes det er så hyggeligt at spise nytårsaften, da det er en ret man kan sidde og nyde i flere timer... også er der altid til en god gang køderet dagen efter, hvor man alligevel ikke orker noget som helst

Sidste år fik vi hummersuppe til forret, en dejlig oksemørbrad med timian kartofler i ovnen, og en lækker salat til hovedret. Til dessert fik vi en halv honningmelon anrettet på en lille tallerken og fyldt med blandet frugt (melom, vindruer, banan mm), vaniliecreme og et lille stykke dejlig "tung" chokoladekage

Anmeld

22. november 2010

Just_Looking

Vi har også en næsten traditionel menu... Forretten er som reglen noget med fisk, rejecoctail, ristet brød med æggestand og laks el.lign. Vi får altid glaseret skinke og grønlangkål m. tilbehør.  Og desserten er ALTID bananasplit Mmmm...

Anmeld

22. november 2010

Tanja84

Just_Looking skriver:

Vi har også en næsten traditionel menu... Forretten er som reglen noget med fisk, rejecoctail, ristet brød med æggestand og laks el.lign. Vi får altid glaseret skinke og grønlangkål m. tilbehør.  Og desserten er ALTID bananasplit Mmmm...

Mmmmhhh... Kunne virkelig godt spise en bananasplit nu

Anmeld

22. november 2010

elluL

Zafir skriver:

Vi ved ikke engang hvad vi skal nytårsaften, der hvor vi plejer at holde fest er IKKE for børn Så I år og næste år kommer vi til at gøre noget andet... mmm...

Men hvad, ved vi ikke engang rigtig ...

Men det vi lavede til mad sidste år, var 'Guffe nam' (- som vi kalder tapas hjemme hos os, guffe nam, fordi det jo er masser af små retter).

Så vi lavede lakseruller, vandmelonsalat, vitello tunato (staves), blinis med caviar og avokado, tomatsalat, flere slags hjemmelavede brød, og mmm... der var en eller 2 kødretter mere.. Som jeg ikke kna huske.

Nogen af vores venner lavede desserten, som var en eller anden italiensk hjemmelavet is. Mums...

Men jeg føler også lige med i denneher tråd tror jeg

Ja så må i jo finde på noget andet. Spændende hvad det så bliver til.
Vi har to rigtige gode vennepar, vi holder med, hvor det ene par en dreng på næsten samme alder som Milan. Så det jo super.

Mmmmm. "Guffe-nam", lyder faktisk helt vildt lækkert. Så er der også noget for en hver smag, vi har feks en i selskabet der ikke kan li fisk, så ku hun jo sagtens tage noget af det andet, samtidig med vi andre stadig ku få noget med fisk. God ide

Anmeld

22. november 2010

elluL

sismofutten skriver:

Uhh, vi skal have vildt i år - på grillen - med alt det gode tilbehør (flødekartoffler, waldorfssalat, æbler, LÆKKER svampe-sovs osv.) :-)

Og børnene skal have rejecokctail til forret, hvor de voksne skal have nogle lakse-ruller og andet lækkert :-)

Desserten er endnu ikke besluttet :-)

GLÆDER mig :-)

Hvor lyder det bare lækkert MUMS,. Men har desværre ingen have til at grille i, øv øv!

Anmeld

22. november 2010

elluL

Tanja84 skriver:

Tillader mig også lige at lurer lidt med her, da jeg selv mangler lidt inspiration til nytårsmenuen i år.

Men kan da anbefale raclette eller fondue. Synes det er så hyggeligt at spise nytårsaften, da det er en ret man kan sidde og nyde i flere timer... også er der altid til en god gang køderet dagen efter, hvor man alligevel ikke orker noget som helst

Sidste år fik vi hummersuppe til forret, en dejlig oksemørbrad med timian kartofler i ovnen, og en lækker salat til hovedret. Til dessert fik vi en halv honningmelon anrettet på en lille tallerken og fyldt med blandet frugt (melom, vindruer, banan mm), vaniliecreme og et lille stykke dejlig "tung" chokoladekage

Du er velkommen. Det er altid rart med lidt ideer.

Ja det er nemlig rigtig. Det er super hyggeligt. Virkelig traditionelt

Mm, hvor lyder det mums det i fik sidste år. Man bliver jo helt lækker sulten af denne tråd.
Men tak for din ide.

Anmeld

22. november 2010

elluL

Just_Looking skriver:

Nam nam, banana split. Elsker jeg. Hehe. Ville også gerne ha noget med fisk til forret, men som jeg har skrevet længere oppe, så har vi en i selskabet der ikke spiser fisk. Øv!
Men tak

Anmeld

22. november 2010

Mortilxx

Vi plejer at få hjemmelavet tunmousse ovenpå det der hjertebrød man køber ved bageren. Brødet rister vi. Så får vi Hamburgerryg med grønlangkål, alm. kartofler og brunede kartofler osv. Dessert er forskelligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.